Dienstregeling van vóór 14.12.2014 raadplegen

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
Coliseo

Dienstregeling van vóór 14.12.2014 raadplegen

Bericht door Coliseo »

Beste treinliefhebbers,

Ik ben nieuw op dit forum en heb al meteen een belangrijke vraag.

Aangezien er onlangs een geschil gerezen is tussen een vriendin en haar werkgever over de reistijden van en naar het werk, zou ik de dienstregeling van de NMBS (Belgische Spoorwegen) moeten kunnen raadplegen (http://www.belgianrail.be/jp/nmbs-route ... ery.exe/nn ), maar dan van de situatie van vóór 14.12.2014.

Op deze datum is namelijk de dienstregeling van de spoorwegen gewijzigd en het geschil dateert van daarvoor. De oude dienstregeling is echter online nergens meer te raadplegen. De NMBS zelf werd per mail gecontacteerd, maar zegt dat de oude dienstregeling ook niet meer "achter de schermen" beschikbaar is.

Daarom mijn vraag : is er iemand die bij de NMBS werkt en die nog toegang heeft tot de oude database en mij nog de oude gegevens kan leveren ?

Het is uiteraard de bedoeling dat de bron van de eventuele informatie niet bekend gemaakt wordt. Enkel het resultaat is nodig om een zeer twijfelachtige stelling van de werkgever te weerleggen, die mijn vriendin op basis van de HR-regels een overplaatsing naar een andere stad wil opleggen.

Voor verdere gedetailleerde info over het reistraject, graag contact maken via PM.

Bedankt.
Coliseo
rvdborgt
Berichten: 4330
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Dienstregeling van vóór 14.12.2014 raadplegen

Bericht door rvdborgt »

Coliseo schreef:Aangezien er onlangs een geschil gerezen is tussen een vriendin en haar werkgever over de reistijden van en naar het werk, zou ik de dienstregeling van de NMBS (Belgische Spoorwegen) moeten kunnen raadplegen (http://www.belgianrail.be/jp/nmbs-route ... ery.exe/nn ), maar dan van de situatie van vóór 14.12.2014.
Neem eens een kijkje op:

http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi

De geldigheidsperiode staat nog op 15-12-2013 t/m 12-12-2015. Wacht niet te lang, want dat blijft niet duren, dus neem wat screenshots.
Ga ook niet te ver terug in de tijd, want soms zijn de gegevens van lang geleden in het verleden niet volledig meer.

Verder kan ik je dienstregelingstabellen in PDF bezorgen als je me het traject laat weten.

Groetjes,
Rian
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Dienstregeling van vóór 14.12.2014 raadplegen

Bericht door profke »

ikzelf niet, maar eenn van de medelezers hier zal allicht de oude versie van dit nog wel hebben:


http://www.belgianrail.be/nl/klantendie ... fline.aspx
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling van vóór 14.12.2014 raadplegen

Bericht door dentheo »

Coliseo schreef:
Het is uiteraard de bedoeling dat de bron van de eventuele informatie niet bekend gemaakt wordt.
Dan zal het een "zwak" document zijn vrees ik...
Theo
Groeten vanop de Heide
Coliseo

Re: Dienstregeling van vóór 14.12.2014 raadplegen

Bericht door Coliseo »

dentheo schreef:
Coliseo schreef:
Het is uiteraard de bedoeling dat de bron van de eventuele informatie niet bekend gemaakt wordt.
Dan zal het een "zwak" document zijn vrees ik...
Toch niet, maar het is een beetje complex : in het personeelsreglement staat dat de berekeningen van de web-site van de NMBS als enige aanvaarde bron gelden op het moment van de berekening door de werkgever.
De reisroute is door de werkgever berekend vóór 14.12.2014, maar ze lijkt helemaal niet te kloppen - het is trouwens een vergelijking tussen het thuisadres van betrokkene en twee verschillende steden - als er gecheckt wordt op basis van de huidige dienstregeling.
Als de oude dienstregeling kan worden geraadpleegd, dan is het voldoende om de kortste reisroute (in tijd) tussen huisadres en werkadres aan te tonen, inclusief de bussen van De Lijn.
Daarom is dus belangrijk dat de informatie komt van de "treinplanner" van de website belgianrail.be, maar dan wel de vorige versie.

Met de niet-vermelding van de bron bedoel ik eigenlijk dat degene die mij de info kan meedelen, nooit vernoemd zal worden, logisch...
Plaats reactie