Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
trein92
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mar 2016, 15:50

Re: Modernisering Breaks

Bericht door trein92 »

Iemand een update rond de toiletten van de Breaks? Ik zit er dagelijks in, en het lijkt me dat in de meeste stellen ze nog altijd buiten dienst zijn.
FrederikD
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 jan 2014, 00:31

Re: Modernisering Breaks

Bericht door FrederikD »

Jan-Mark schreef: 14 okt 2019, 08:30 420 (met ETCS) zojuist gezien te FN (reed op kop als IC vanuit De Panne en is in FN achtergelaten), heeft als revisiedatum 20/9.
Ik zat er zaterdag al op. Ik vond al dat hij zo nieuw leek!
pirre
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 feb 2006, 20:23

Re: Modernisering Breaks

Bericht door pirre »

Gisteren de 302 gezien op L54, pas uit revisie; Revisiedatum 30/10/2019. Uitgerust met ETCS.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Davy »

Na een korte tijd met Breaks te hebben gereden naar Maastricht, rijden ze nu alweer geruime tijd met uitsluitend Klassiekjes. Mogen de nieuwe Breaks alsnog niet naar Maastricht?
Cherrytrain
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Cherrytrain »

Ik mis de Break-treinstellen ook al weer maanden en vraag me ook af waarom deze niet worden ingezet op dit traject. Als ik mijn gezond verstand gebruik -en ik schrijf dit dus ongehinderd door enige inhoudelijke kennis- dan denk ik dat de Break-treinstellen nog gewoon naar Maastricht mogen rijden, maar dat NMBS er gewoon voor kiest om dat niet te doen. De enige andere reden die ik kan bedenken is dat ILT uiteindelijk toch geen permanente ontheffing heeft verleend om zonder beveiliging tussen Maastricht Randwyck en Maastricht v.v. te rijden met een gemoderniseerde Break. Voor de gemoderniseerde Klassieke treinstellen is die ontheffing er (nog) wel.
simpel en meedogenloos :!:
260689
Berichten: 3288
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Modernisering Breaks

Bericht door 260689 »

Cherrytrain schreef: 27 nov 2019, 16:58 Ik mis de Break-treinstellen ook al weer maanden en vraag me ook af waarom deze niet worden ingezet op dit traject. Als ik mijn gezond verstand gebruik -en ik schrijf dit dus ongehinderd door enige inhoudelijke kennis- dan denk ik dat de Break-treinstellen nog gewoon naar Maastricht mogen rijden, maar dat NMBS er gewoon voor kiest om dat niet te doen. De enige andere reden die ik kan bedenken is dat ILT uiteindelijk toch geen permanente ontheffing heeft verleend om zonder beveiliging tussen Maastricht Randwyck en Maastricht v.v. te rijden met een gemoderniseerde Break. Voor de gemoderniseerde Klassieke treinstellen is die ontheffing er (nog) wel.
Er waren 2 breaks (325 en nog 1) aangepast met meetapparatuur. Daar het maar een test periode was hebben ze gezien dat er redelijk wat storingen waren gedecteert en hierdoor zijn deze 2 stellen niet meer ingezet tot Maastricht om eerst een oplossing te zoeken.
Cherrytrain
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Cherrytrain »

Kijk, iemand met verstand van zaken en achtergrondkennis. Klinkt logisch. Ik hoop dat de treinstellen op termijn weer ingezet kunnen worden.
Ik dacht dat het andere treinstel nummer 304 betrof.
simpel en meedogenloos :!:
Marcad
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad »

Tijd voor een update...

01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13
21. 343 ==> 20-03-13
22. 354 ==> 26-03-13
23. 305 ==> 29-03-13
24. 339 ==> 13-05-13
25. 334 ==> 04-06-13
26. 323 ==> 24-06-13
27. 434 ==> 12-08-13
28. 319 ==> 02-09-13
29. 335 ==> 19-09-13
30. 318 ==> 11-10-13
31. 412 ==> 28-10-13
32. 350 ==> 18-11-13
33. 307 ==> 29-11-13
34. 348 ==> 10-12-13
35. 342 ==> 20-12-13
36. 361 ==> 24-12-13
37. 306 ==> 30-01-14
38. 337 ==> 19-02-14
39. 435 ==> 08-04-14
40. 344 ==> 15-04-14
41. 332 ==> 26-05-14
42. 364 ==> 20-06-14
43. 355 ==> 07-07-14
44. 312 ==> 31-07-14
45. 362 ==> 12-09-14
46. 363 ==> 09-10-14
47. 359 ==> 09-10-14
48. 399 ==> 28-10-14
49. 430 ==> 03-12-14
50. 352 ==> 13-01-15
51. 436 ==> 22-01-15
52. 357 ==> 09-02-15
53. 425 ==> 25-02-15
54. 426 ==> 26-02-15
55. 326 ==> 25-03-15 ETCS
56. 336 ==> 05-05-15
57. 431 ==> 27-05-15
58. 331 ==> 11-06-15
59. 333 ==> 19-06-15
60. 427 ==> 15-07-15
61. 340 ==> 03-08-15
62. 432 ==> 28-09-15
63. 433 ==> 05-10-15
64. 439 ==> 26-10-15
65. 365 ==> 19-11-15
66. 341 ==> 27-11-15
67. 360 ==> 23-12-15
68. 440 ==> 18-01-16
69. 349 ==> 09-02-16
70. 376 ==> 17-02-16
71. 375 ==> 11-03-16
72. 345 ==> 23-03-16
73. 346 ==> 06-04-16
74. 419 ==> 20-04-16
75. 384 ==> 20-05-16
76. 358 ==> 14-06-16
77. 438 ==> 27-06-16
78. 377 ==> 04-08-16
79. 418 ==> 23-08-16
80. 369 ==> 16-09-16
81. 353 ==> 29-09-16
82. 351 ==> 07-11-16
83. 314 ==> 22-11-16
84. 437 ==> 19-12-16 ETCS
RI. 308 ==> 10-01-17 = TTH/RI
85. 325 ==> 20-01-17
86. 385 ==> 13-02-17
87. 381 ==> 20-02-17
88. 379 ==> 06-03-17
89. 424 ==> 30-03-17
90. 392 ==> 04-04-17
91. 329 ==> 13-04-17
92. 393 ==> 09-05-17
93. 304 ==> 16-05-17
RI. 380 ==> 14-06-17 = TTH/RI
94. 301 ==> 16-06-17 ETCS
95. 406 ==> 27-06-17 ETCS
96. 428 ==> 02-08-17
97. 386 ==> 28-08-17
98. 368 ==> 30-08-17
99. 396 ==> 18-09-17
100. 367 ==> 22-09-17
101. 370 ==> 03-10-17
RI. 391 ==> 24-10-17 = TTH/RI ETCS
102. 303 ==> 27-10-17
103. 408 ==> 16-11-17 ETCS
RI. 313 ==> 29-11-17 = TTH/RI
104. 423 ==> 30-11-17
105. 410 ==> 14-12-17 ETCS
RI. 383 ==> 22-01-18 = TTH/RI
106. 330 ==> 29-01-18 ETCS
107. 413 ==> 16-02-18 ETCS
108. 390 ==> 23-02-18
109. 372 ==> 19-03-18
110. 401 ==> 05-04-18 ETCS
RI. 311 ==> 10-04-18 = TTH/RI
111. 405 ==> 24-04-18 ETCS
112. 366 ==> 05-06-18
113. 407 ==> 10-06-18 ETCS
RI. 429 ==> 26-06-18 = TTH/RI
114. 338 ==> 10-07-18 ETCS
115. 371 ==> 21-08-18 ETCS
116. 389 ==> 24-08-18 ETCS
117. 395 ==> 06-09-18 ETCS
118. 414 ==> 07-09-18 ETCS
119. 422 ==> 05-10-18 ETCS
120. 388 ==> 06-11-18 ETCS
121. 373 ==> 28-11-18 ETCS
122. 397 ==> 21-01-19 ETCS (info Op De Baan/En Lignes) (geen datum meer - verwijderd door graffiti reiniging)
123. 403 ==> 22-01-19 ETCS
124. 402 ==> 31-01-19 (info Op De Baan/En Lignes)
125. 400 ==> 06-03-19 ETCS

RI. 315 ==> 04-04-19 = TTH/RI
126. 421 ==> 09-04-19 ETCS
127. 409 ==> 24-04-19 ETCS
128. 398 ==> 13-05-19 (info Op De Baan/En Lignes)
129. 394 ==> 07-06-19 ETCS
130. 417 ==> 27-06-19 ETCS
131. 415 ==> 11-07-19 ETCS
132. 382 ==> 08-08-19 ETCS
133. 416 ==> 29-08-19 ETCS
134. 420 ==> 20-09-19 ETCS (info Jan-Mark)
135. 387 ==> 08-10-19 ETCS
136. 302 ==> 30-10-19 ETCS (info Pirre)


Groen = nieuwe data in dit lijst + ETCS

Nog CW Mechelen
137. 411 sinds 13/03/19
138. 374 sinds 29/03/19
139. 404 sinds 23/04/19
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eric0641 »

Marcad schreef: 06 dec 2019, 17:08 Tijd voor een update...

01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13
21. 343 ==> 20-03-13
22. 354 ==> 26-03-13
23. 305 ==> 29-03-13
24. 339 ==> 13-05-13
25. 334 ==> 04-06-13
26. 323 ==> 24-06-13
27. 434 ==> 12-08-13
28. 319 ==> 02-09-13
29. 335 ==> 19-09-13
30. 318 ==> 11-10-13
31. 412 ==> 28-10-13
32. 350 ==> 18-11-13
33. 307 ==> 29-11-13
34. 348 ==> 10-12-13
35. 342 ==> 20-12-13
36. 361 ==> 24-12-13
37. 306 ==> 30-01-14
38. 337 ==> 19-02-14
39. 435 ==> 08-04-14
40. 344 ==> 15-04-14
41. 332 ==> 26-05-14
42. 364 ==> 20-06-14
43. 355 ==> 07-07-14
44. 312 ==> 31-07-14
45. 362 ==> 12-09-14
46. 363 ==> 09-10-14
47. 359 ==> 09-10-14
48. 399 ==> 28-10-14
49. 430 ==> 03-12-14
50. 352 ==> 13-01-15
51. 436 ==> 22-01-15
52. 357 ==> 09-02-15
53. 425 ==> 25-02-15
54. 426 ==> 26-02-15
55. 326 ==> 25-03-15 ETCS
56. 336 ==> 05-05-15
57. 431 ==> 27-05-15
58. 331 ==> 11-06-15
59. 333 ==> 19-06-15
60. 427 ==> 15-07-15
61. 340 ==> 03-08-15
62. 432 ==> 28-09-15
63. 433 ==> 05-10-15
64. 439 ==> 26-10-15
65. 365 ==> 19-11-15
66. 341 ==> 27-11-15
67. 360 ==> 23-12-15
68. 440 ==> 18-01-16
69. 349 ==> 09-02-16
70. 376 ==> 17-02-16
71. 375 ==> 11-03-16
72. 345 ==> 23-03-16
73. 346 ==> 06-04-16
74. 419 ==> 20-04-16
75. 384 ==> 20-05-16
76. 358 ==> 14-06-16
77. 438 ==> 27-06-16
78. 377 ==> 04-08-16
79. 418 ==> 23-08-16
80. 369 ==> 16-09-16
81. 353 ==> 29-09-16
82. 351 ==> 07-11-16
83. 314 ==> 22-11-16
84. 437 ==> 19-12-16 ETCS
RI. 308 ==> 10-01-17 = TTH/RI
85. 325 ==> 20-01-17
86. 385 ==> 13-02-17
87. 381 ==> 20-02-17
88. 379 ==> 06-03-17
89. 424 ==> 30-03-17
90. 392 ==> 04-04-17
91. 329 ==> 13-04-17
92. 393 ==> 09-05-17
93. 304 ==> 16-05-17
RI. 380 ==> 14-06-17 = TTH/RI
94. 301 ==> 16-06-17 ETCS
95. 406 ==> 27-06-17 ETCS
96. 428 ==> 02-08-17
97. 386 ==> 28-08-17
98. 368 ==> 30-08-17
99. 396 ==> 18-09-17
100. 367 ==> 22-09-17
101. 370 ==> 03-10-17
RI. 391 ==> 24-10-17 = TTH/RI ETCS
102. 303 ==> 27-10-17
103. 408 ==> 16-11-17 ETCS
RI. 313 ==> 29-11-17 = TTH/RI
104. 423 ==> 30-11-17
105. 410 ==> 14-12-17 ETCS
RI. 383 ==> 22-01-18 = TTH/RI
106. 330 ==> 29-01-18 ETCS
107. 413 ==> 16-02-18 ETCS
108. 390 ==> 23-02-18
109. 372 ==> 19-03-18
110. 401 ==> 05-04-18 ETCS
RI. 311 ==> 10-04-18 = TTH/RI
111. 405 ==> 24-04-18 ETCS
112. 366 ==> 05-06-18
113. 407 ==> 10-06-18 ETCS
RI. 429 ==> 26-06-18 = TTH/RI
114. 338 ==> 10-07-18 ETCS
115. 371 ==> 21-08-18 ETCS
116. 389 ==> 24-08-18 ETCS
117. 395 ==> 06-09-18 ETCS
118. 414 ==> 07-09-18 ETCS
119. 422 ==> 05-10-18 ETCS
120. 388 ==> 06-11-18 ETCS
121. 373 ==> 28-11-18 ETCS
122. 397 ==> 21-01-19 ETCS (info Op De Baan/En Lignes) (geen datum meer - verwijderd door graffiti reiniging)
123. 403 ==> 22-01-19 ETCS
124. 402 ==> 31-01-19 (info Op De Baan/En Lignes)
125. 400 ==> 06-03-19 ETCS

RI. 315 ==> 04-04-19 = TTH/RI
126. 421 ==> 09-04-19 ETCS
127. 409 ==> 24-04-19 ETCS
128. 398 ==> 13-05-19 (info Op De Baan/En Lignes)
129. 394 ==> 07-06-19 ETCS
130. 417 ==> 27-06-19 ETCS
131. 415 ==> 11-07-19 ETCS
132. 382 ==> 08-08-19 ETCS
133. 416 ==> 29-08-19 ETCS
134. 420 ==> 20-09-19 ETCS (info Jan-Mark)
135. 387 ==> 08-10-19 ETCS
136. 302 ==> 30-10-19 ETCS (info Pirre)


Groen = nieuwe data in dit lijst + ETCS

Nog CW Mechelen
137. 411 sinds 13/03/19
138. 374 sinds 29/03/19
139. 404 sinds 23/04/19
Wat betekend tth/ri?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Marcad
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2009, 10:40

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Marcad »

Eric0641 schreef: 06 dec 2019, 20:11
Wat betekend tth/ri?
Het is de TussenTijdse Herziening/Révision Intermédiaire.

Gr
Cherrytrain
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Cherrytrain »

Davy schreef: 27 nov 2019, 12:50 Na een korte tijd met Breaks te hebben gereden naar Maastricht, rijden ze nu alweer geruime tijd met uitsluitend Klassiekjes. Mogen de nieuwe Breaks alsnog niet naar Maastricht?
Vandaag is de Break #418 in omloop op het traject Hasselt - Maastricht v.v.
simpel en meedogenloos :!:
Eric0641
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 jul 2015, 11:07

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Eric0641 »

Cherrytrain schreef: 09 dec 2019, 15:40
Davy schreef: 27 nov 2019, 12:50 Na een korte tijd met Breaks te hebben gereden naar Maastricht, rijden ze nu alweer geruime tijd met uitsluitend Klassiekjes. Mogen de nieuwe Breaks alsnog niet naar Maastricht?
Vandaag is de Break #418 in omloop op het traject Hasselt - Maastricht v.v.
en de 312
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5287
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steve »

De pas verschenen Op De Baan meldt intussen dat er moeilijkheden opgetreden zijn bij de tests van twee vernieuwde Breaks en dat de boel voorlopig in de koelkast zit, maar bovenstaande meldingen suggereren het tegendeel. Achterhaalde info?
Cherrytrain
Berichten: 71
Lid geworden op: 28 okt 2018, 17:13

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Cherrytrain »

Eric0641 schreef: 09 dec 2019, 19:48
Cherrytrain schreef: 09 dec 2019, 15:40
Davy schreef: 27 nov 2019, 12:50 Na een korte tijd met Breaks te hebben gereden naar Maastricht, rijden ze nu alweer geruime tijd met uitsluitend Klassiekjes. Mogen de nieuwe Breaks alsnog niet naar Maastricht?
Vandaag is de Break #418 in omloop op het traject Hasselt - Maastricht v.v.
en de 312
Ja, al zag ik vandaag iets na 17:00u weer een Klassiekje in Eijsden richting Maastricht tuffen.
simpel en meedogenloos :!:
JHS2013
Berichten: 468
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Modernisering Breaks

Bericht door JHS2013 »

De 366 heeft ook ETCS
Plaats reactie