Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

SIMPY.be schreef: Break heeft GF koppeling? Klassiekjes an varkensneuzen niet.
Inderdaad , Klassiekjes en varkensneuzen hebben een Henricot-koppeling als ik het juist heb , dat is een soort semi-automatische koppeling ..
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

was er geen sprake van om de ms75 bij de renovatie deze koppeling ook mee te geven? :P
Nikolai

Bericht door Nikolai »

Jonathan schreef:Bij de NMBS slagen ze er toch niet zo goed in om te doen met het materieel zoals het gepland was. Bij de de NS gaat dat percies veel beter.
Dat valt ook wel weer mee hoor. Bij oorspronkelijke aanschaf waren onze VIRM's bedoelt voor de IR-diensten, de diensten waarin ze ook thuishoren. NIET om diensten van 4 uur ( Alkmaar-Maastricht) te gaan rijden, want daar voldoen ze qua comfort gewoon niet aan. Een VIRM is een prima trein om een uurtje of anderhalf in te zitten. Daarna.. GENOEG.
Dan smacht je naar het comfort van een ICRm, rijtuigen die reeks-11 in de Beneluxdienst achter zich aansleept.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Shrek schreef:was er geen sprake van om de ms75 bij de renovatie deze koppeling ook mee te geven? :P
Daar heb ik nog niks over gehoord, en ik denk ook niet dat het er van zal komen.
De 800'en worden nog meermaals gekoppeld aan klassieke stellen.
En indien ze op de 800'en een gf zouden zetten, kan daar geen sprake meer van zijn....
bartolomew
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
Locatie: Turnhout

Bericht door bartolomew »

Vandaag zag ik tot mijn grote verrassing een AM 96 op de verbinding Luik-Antwerpen om 8.12u in Lier. Is dit wat verstaan wordt onder modernisering van de breaks of was dit een gelukkig toeval waar er per ongeluk te nieuw materiaal op deze lijn belandde?
Wover

Bericht door Wover »

bartolomew schreef:Vandaag zag ik tot mijn grote verrassing een AM 96 op de verbinding Luik-Antwerpen om 8.12u in Lier. Is dit wat verstaan wordt onder modernisering van de breaks of was dit een gelukkig toeval waar er per ongeluk te nieuw materiaal op deze lijn belandde?
Ik wist dat de laatste verbinding een overbrenging van materiaal is, omdat ze 's ochtends MS96 nodig hebben in Hasselt, maar of dit 's morgens ook zo is weet ik niet.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Bart schreef:Daar heb ik nog niks over gehoord, en ik denk ook niet dat het er van zal komen.
De 800'en worden nog meermaals gekoppeld aan klassieke stellen.
En indien ze op de 800'en een gf zouden zetten, kan daar geen sprake meer van zijn....
dan worden ze aan break's of sprinters gekoppeld he :wink:
die koppeling met een klassiekje is voor een halve dag (dacht ik). Met een sprinter zou je elk uur kunnen koppelen/ontkoppelen :P
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5274
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Shrek schreef:
Bart schreef:Daar heb ik nog niks over gehoord, en ik denk ook niet dat het er van zal komen.
De 800'en worden nog meermaals gekoppeld aan klassieke stellen.
En indien ze op de 800'en een gf zouden zetten, kan daar geen sprake meer van zijn....
dan worden ze aan break's of sprinters gekoppeld he :wink:
die koppeling met een klassiekje is voor een halve dag (dacht ik). Met een sprinter zou je elk uur kunnen koppelen/ontkoppelen :P
Hm, en waarom zou je niet elk uur een 800 van/aan een klassiek stel kunnen (ont)koppelen?
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

overweg13 schreef: Hm, en waarom zou je niet elk uur een 800 van/aan een klassiek stel kunnen (ont)koppelen?
het gaat wel maar duurt veel te lang om de verbinding interessant te maken :wink:
Moi

Bericht door Moi »

bartolomew schreef:Vandaag zag ik tot mijn grote verrassing een AM 96 op de verbinding Luik-Antwerpen om 8.12u in Lier. Is dit wat verstaan wordt onder modernisering van de breaks of was dit een gelukkig toeval waar er per ongeluk te nieuw materiaal op deze lijn belandde?
Blijkbaar heeft men in Hasselt de laatste tijd een groot tekort aan Breaks, hierdoor worden tegenwoordig regelmatig DMT's ingelegd op de verbinding Antw. - Luik.
bartolomew
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
Locatie: Turnhout

Bericht door bartolomew »

Moi schreef:
bartolomew schreef:Vandaag zag ik tot mijn grote verrassing een AM 96 op de verbinding Luik-Antwerpen om 8.12u in Lier. Is dit wat verstaan wordt onder modernisering van de breaks of was dit een gelukkig toeval waar er per ongeluk te nieuw materiaal op deze lijn belandde?
Blijkbaar heeft men in Hasselt de laatste tijd een groot tekort aan Breaks, hierdoor worden tegenwoordig regelmatig DMT's ingelegd op de verbinding Antw. - Luik.
vanmorgen ook weer inderdaad. Deze treinen zorgen 's morgens echter wel voor een gigantisch capaciteitstekort door het overaanbod eersteklasseplaatsen. Woensdag was er inderdaad een verminderde samenstelling breaks (2 ipv 4) en de laatste twee dagen rijden er dus deense neuzen over dit traject.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Shrek schreef:
Bart schreef:Daar heb ik nog niks over gehoord, en ik denk ook niet dat het er van zal komen.
De 800'en worden nog meermaals gekoppeld aan klassieke stellen.
En indien ze op de 800'en een gf zouden zetten, kan daar geen sprake meer van zijn....
dan worden ze aan break's of sprinters gekoppeld he :wink:
die koppeling met een klassiekje is voor een halve dag (dacht ik). Met een sprinter zou je elk uur kunnen koppelen/ontkoppelen :P
dacht ni da de koppeling van een 800 op de juiste hoogte staat daarvoor
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Heb ooit wel eens met een break een sprinter gaan halen in nood.
Maar ik vertrouwde de zaak niet zo goed, en heb op beide ms het pijtje van de koppeling gedraaid zodat de koppeldozen dicht bleven.
Mechanische koppeling tussen break & sprinter is perfect mogelijk.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Bart schreef:Heb ooit wel eens met een break een sprinter gaan halen in nood.
Maar ik vertrouwde de zaak niet zo goed, en heb op beide ms het pijtje van de koppeling gedraaid zodat de koppeldozen dicht bleven.
Mechanische koppeling tussen break & sprinter is perfect mogelijk.
ik dacht dat die ook in TS (of hoe heet dat bij motorstellen) konden rijden :P
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

Bart schreef:Heb ooit wel eens met een break een sprinter gaan halen in nood.
Maar ik vertrouwde de zaak niet zo goed, en heb op beide ms het pijtje van de koppeling gedraaid zodat de koppeldozen dicht bleven.
Mechanische koppeling tussen break & sprinter is perfect mogelijk.
Ook elektrisch koppelen is geen probleem...Enkel snelheid berperken tot 120km/h...
Plaats reactie