Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
SIMPY.be

Modernisering Breaks

Bericht door SIMPY.be »

Er is een openbare aanbesteding gedaan voor nieuwe omvormers in de Breaks (Hoera zal content zijn, een beetje meer warmte).
zie http://www.b-rail.be/akac/appl/announce ... 5003nl.pdf
Is er al meer info over het verder moderniseren van deze bakken?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

is teken dat men met de ontwerpen er van bezig zijn, het feit dat men al een andere omvormer wil plaatsen zegt al iets. komt ook deels door de reeds gedane testen met breaks waar er airco in de stuurpost zit. deze vroegen vrij veel energie van bestaande omvormers. Hierdoor geraakte deze laatste wat in ademnood om het zo te zeggen. dus vermoedelijk zullen alle breaks van nieuwe airco voorzien worden (er waren twee testen waarvan de laatste mijn eigen voorkeur had wegens de rustigste in werking)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

komt die airco alleen in de stuurpost of is dit echt goed nieuws voor in de zomerdagen? :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Shrek schreef:komt die airco alleen in de stuurpost of is dit echt goed nieuws voor in de zomerdagen? :D
tot op heden is het enkel voor de bestuurder voorzien zover ik weet
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

De NMBS renoveert graag oudere treinen om ze langer in dienst te kunnen houden. Maar zou het op langere termijn niet beter (goedkoper) uitkomen als ze nieuw materiaal aanschaffen? (En treinstellen als de Breaks eens wat vaker schoonmaken zou ze er ook wat beter doen uitzien ...)
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

KB schreef: En treinstellen als de Breaks eens wat vaker schoonmaken zou ze er ook wat beter doen uitzien ...)
Van binnen zijn die toch vrij proper vind ik persoonlijk.
Enkel de graffiti is een enorme plaag aan't worden.
Bijna alle breaks zijn bespoten :? .
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

Bart schreef:
KB schreef: En treinstellen als de Breaks eens wat vaker schoonmaken zou ze er ook wat beter doen uitzien ...)
Van binnen zijn die toch vrij proper vind ik persoonlijk.
Enkel de graffiti is een enorme plaag aan't worden.
Bijna alle breaks zijn bespoten :? .
De laatste 3 breaks waar ik in gezeten heb (op TTB-dag), vond ik anders toch niet al te schoon aan de binnenkant, maar dat kan ook toeval zijn.
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

De breaks zijn één van mijn lievelingstellen, ik vind het altijd zeer spijtig te moeten vaststellen dat er bijna geen enkel stel meer is die ontsnapt aan de plaag van de graffiti.

Ik zat gisteren nog in de 1ste klasse afdeling van break 399, zo proper was het der nu ook niet meer maar ik heb toch genoten van de goeie zetels en de mooie muurschilderingen van Troussama. :D
Der waren al een aantal zetels in diene break waar ze het onderste zitvlak hebben moeten vervangen, viel wel goed op hoe een kleurverschil er was tussen de oude en de nieuwe zitvlakken.

Heeft der nu al iemand foto’s van hoe de breaks er na de modernisering zullen uitzien?
Word de opstelling 2+3 in de buitenste rijtuigen behouden of wordt het ook 2+2?
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Duikbril AM86 schreef:kleurverschil er was tussen de oude en de nieuwe zitvlakken.
Heeft der nu al iemand foto’s van hoe de breaks er na de modernisering zullen uitzien?
De modernisering van de breaks zal toch nog even op zich laten wachten vrees ik. Ze gaan eerst de bordeaux M5'en moderniseren + de 44 stellen 800, en de klassieke stellen.
Pas daarna zouden de breaks aan de beurt komen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

in vergelijking met de 800-en vind ik dat de breaks er nog heel goed uitzien, dat ze eerst die varkentjes maar eens wassen :twisted:
13'erke

Bericht door 13'erke »

Vind ge , als ze die varkens ook in new look gaan zetten , da gaat nu echt op niks trekken. Nee jong , den break kan beter eens een opfrissing gebruiken, begin alvast met die ruiten eruit te slopen en nieuwe te zetten zonder gele kleur, :x eikes!!
adminn

Bericht door adminn »

vakentjes zien er behoorlijk proper uit de laatste tijd...
ik den dat die, en ook de duikbrillen, er wel lelijk gaan uitzien in een witte livrei :?
mrja tegen dat alles bijna gemoderniseerd is zullen ze wel weer opnieuw beginnen met andere kleurtjes...
zwart/geel lijkt me wel leuk :)
groentje
Berichten: 7256
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Iets mis met die gele kleur? De M4-en zijn ook met oranje ramen gerestaureerd...
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Dat lood in die ramen is slecht voor GSM ontvangst in de trein, dat vind ik wel goed... Ik ben liever niet gestoord in de trein én ik ben niet echt aan bellers in de trein, vooral een die die gans hun dagbeleving vertellen tot aan de treinbestuurder.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ik heb ook in een break goeie ontvangst ze :P
Plaats reactie