IC 2238 afgeschaft te Landen wegens technische problemen

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

IC 2238 afgeschaft te Landen wegens technische problemen

Bericht door Dieselfreak »

Gisteren nam ik te Sint-Truiden de IC K van 16:49 naar Leuven - Brussel - Gent, deze bestond uit M6. De trein bleef langer stilstaan dan normaal in Sint-Truiden. Na een vijftal minuten werd omgeroepen: "Dames en heren, even uw aandacht alstublieft. Wegens een technisch probleem zal het vertrek even uitgesteld worden. Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen." Uiteindelijk vertrok de trein met ruim tien minuten vertraging. Dan leek er geen probleem meer te zijn. Maar ineens werd omgeroepen: "Wegens aanhoudende technische problemen wordt deze trein afgeschaft te Landen. De eerstvolgende trein richting Leuven - Brussel is de IC-trein van 17:39 naar Saint-Ghislain. En dus stroomde de trein helemaal leeg in Landen, het perron zag zwart van het volk. Ik nam de trein van 17:39, stapte uit in Brussel en nam daar de IC L van 18:32 naar Kortrijk.

Het is niet de eerste keer dat een trein met M6-en afgeschaft wordt door technische problemen. Elk materieel heeft wel eens een technisch probleem, maar met M6 zijn er toch wel veel meer perikelen dan gemiddeld. Wat is er toch mis met die rijtuigen? En weet iemand wat de problemen precies waren gisteren met de IC 2238?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
rvdborgt
Berichten: 4327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: IC 2238 afgeschaft te Landen wegens technische problemen

Bericht door rvdborgt »

Dieselfreak schreef:Het is niet de eerste keer dat een trein met M6-en afgeschaft wordt door technische problemen. Elk materieel heeft wel eens een technisch probleem, maar met M6 zijn er toch wel veel meer perikelen dan gemiddeld. Wat is er toch mis met die rijtuigen?
Wat voor loc stond ervoor?

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: IC 2238 afgeschaft te Landen wegens technische problemen

Bericht door Dieselfreak »

rvdborgt schreef:Wat voor loc stond ervoor?
Daar heb ik niet echt op gelet, maar het was waarschijnlijk een 21 of een 27.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

IC 2238 afgeschaft te Landen wegens technische problemen

Bericht door dekooiker »

Problemen met de deuren.
De trein.
Alleen voor durvers.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5322
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: IC 2238 afgeschaft te Landen wegens technische problemen

Bericht door Steve »

Een M6-stam op de IC-K? Grote kans dat het een 18/19 was, heel misschien een 27. Een 21 zou abnormaal zijn.

Maar los daarvan: er kunnen tientallen mogelijke verklaringen zijn voor de "technische problemen" die je aanhaalt, en niets zegt dat ze specifiek met de M6-rijtuigen te maken hebben.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22512
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: IC 2238 afgeschaft te Landen wegens technische problemen

Bericht door Steven »

Inderdaad het kan evengoed aan de locomotief gelegen hebben.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: IC 2238 afgeschaft te Landen wegens technische problemen

Bericht door Eimai »

Op infotrain staat er enkel dat er een probleem was met een rijtuig, maar staat niet vermeld welk probleem juist.
Plaats reactie