Pagina 1 van 8

Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 12 okt 2013, 12:21
door Retard

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 12 okt 2013, 13:04
door Shrek
Meteen buiten gooien lijkt mij nu niet verstandig, ik zou ze in park zetten als reserve.
Maar het is natuurlijk logisch dat de 21ers als eersten moeten gaan, die hebben amper vermogen.

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 12 okt 2013, 13:33
door b-loc
Ik lees ook dat het niet onmogelijk is om een aantal 21's bij B-log te laten rijden, nu dat ze meer 28's nodig hebben om de beneluxtrein te verzekeren.

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 12 okt 2013, 16:25
door nahoj
Shrek schreef:Meteen buiten gooien lijkt mij nu niet verstandig, ik zou ze in park zetten als reserve.
Maar het is natuurlijk logisch dat de 21ers als eersten moeten gaan, die hebben amper vermogen.
'Amper vermogen' is wat overdreven.
De minstens even belangrijke reden voor de keuze voor 27, in het nadeel van 21, is het mankeren van MUX en automatische koppeling op de 21. M.a.w. keuzes die vroeger reeds gemaakt zijn.

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 13 okt 2013, 09:22
door HLE 2302
nahoj schreef:
Shrek schreef:Meteen buiten gooien lijkt mij nu niet verstandig, ik zou ze in park zetten als reserve.
Maar het is natuurlijk logisch dat de 21ers als eersten moeten gaan, die hebben amper vermogen.
'Amper vermogen' is wat overdreven.
De minstens even belangrijke reden voor de keuze voor 27, in het nadeel van 21, is het mankeren van MUX en automatische koppeling op de 21. M.a.w. keuzes die vroeger reeds gemaakt zijn.
Maar de reeks 21 is wel betrouwbaarder dan de reeks 27. Het zou niet zo'n slimme zet zijn. Eerst zien en dan geloven. :)

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 13 okt 2013, 09:45
door Steven
Die zijn gelijk aan elkaar, een reeks 27 is gewoon gevoeliger maar als je weet waar die gevoeligheid ligt (de ampèremeter niet in het rood trekken) dan blijf je uit die zone en dan heb je nergens zorgen over.

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 13 okt 2013, 09:56
door dentheo
Steven schreef:Die zijn gelijk aan elkaar, een reeks 27 is gewoon gevoeliger maar als je weet waar die gevoeligheid ligt (de ampèremeter niet in het rood trekken) dan blijf je uit die zone en dan heb je nergens zorgen over.
Ventilatieprobleem ? Op zijn eleectronica of zijn motor ? Winter en zomer ?

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 13 okt 2013, 10:29
door Steven
Nee, als je die in het rood trekt schakelt hij gewoon uit, is een instelling van de veiligheden. Uitschakelen door gebrek aan ventilatie heeft hij niet meer of minder dan zijn broers. Trouwens Het uitschakelen door de ampèremeters in het rood te trekken was/is niet enkel een eigenschap van de HLE27 maar evengoed van de HLE11 die veel korter bij de HLE21 ligt (op vlak van vermogen). De vooraf ingestelde waarde van alle veiligheden zorgen er voor dat bepaalde zaken kunnen en andere weer niet. Is gewoon een zaak van de fijne kanten van al die locs te kennen en uw rijstijl aan te passen aan die fijne kanten.

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 14 okt 2013, 00:14
door nahoj
HLE 2302 schreef:
nahoj schreef:
Shrek schreef:Meteen buiten gooien lijkt mij nu niet verstandig, ik zou ze in park zetten als reserve.
Maar het is natuurlijk logisch dat de 21ers als eersten moeten gaan, die hebben amper vermogen.
'Amper vermogen' is wat overdreven.
De minstens even belangrijke reden voor de keuze voor 27, in het nadeel van 21, is het mankeren van MUX en automatische koppeling op de 21. M.a.w. keuzes die vroeger reeds gemaakt zijn.
Maar de reeks 21 is wel betrouwbaarder dan de reeks 27. Het zou niet zo'n slimme zet zijn. Eerst zien en dan geloven. :)
Die zet -- of het nu een slimme was of niet -- is vroeger gemaakt.
Nu locomotieven buiten dienst stellen waarvoor je enkele jaren geleden gekozen hebt om enkele investeringen uit te voeren, dàt zou pas een domme zet zijn.

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 25 okt 2013, 17:27
door Stijn91
Bevestiging op Wallorail, er zullen in de loop van 2014 een 30-tal 21'ers van ons net verdwijnen.

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 25 okt 2013, 19:13
door Shrek
Stijn91 schreef:Bevestiging op Wallorail, er zullen in de loop van 2014 een 30-tal 21'ers van ons net verdwijnen.
Ik weet niet hoe het met uw frans gesteld is, maar is "une trentaine de 21 pourraient déjà être mise hors service courant 2014" voor jou een bevestiging?

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 25 okt 2013, 20:18
door Stijn91
Shrek schreef:
Stijn91 schreef:Bevestiging op Wallorail, er zullen in de loop van 2014 een 30-tal 21'ers van ons net verdwijnen.
Ik weet niet hoe het met uw frans gesteld is, maar is "une trentaine de 21 pourraient déjà être mise hors service courant 2014" voor jou een bevestiging?
Sorry ik had iets te snel gelezen en ook het woordje à suivre daarachter niet gezien.

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 16 feb 2014, 11:49
door treinzot
Tot eind Februari zouden de Hle2101-2130 nog rijden.
Eind 2014 zouden Hle2131-2160 buiten dienst worden geplaatst.

Toch nog effe afwachten of alles wel zal kloppen hoor.

grts

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 16 feb 2014, 12:48
door Treinen9880
treinzot schreef:Tot eind Februari zouden de Hle2101-2130 nog rijden.
Eind 2014 zouden Hle2131-2160 buiten dienst worden geplaatst.

Toch nog effe afwachten of alles wel zal kloppen hoor.

grts
Zouden ze echt alle 21'ers buiten dienst zetten dit jaar? Dat betwijfel ik eerlijk gezegd.

Re: Eerste 30 21's buiten

Geplaatst: 16 feb 2014, 12:54
door Iain Dobson
The plan was to take the first 30 HLE 21 from service in the space of a month, or so, and this should have happened by now.

However the plan appears to have changed to a more gradual taking from service, with two or three going each month. Even this does not appear to have happened so far.

The problem is that a number of the early HLE 21s have been out of works for a long time and need a Revision. 2102, for example, had a Grand Revision in July 2007 and has been out of works for 6½ years. To run them for too much longer may begin to effect relaibility perhaps with more failures. It has been noted that 2101 to 2130 are working more P trains where the duties are low distance and less stressful on the locomotive.

The plan may change again.

Iain