AM96
- Dieselfreak
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: AM96
Vreemd, ik zit al sinds 1997 heel vaak in een AM96, en kan me niet herinneren dat ze daarmee ooit rondgingen in die trein.Steven schreef:Er zijn ooit minibars geweest op die treinen ja, in de jaren 90.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: AM96
Inderdaad ook op de Knokke/Blankenberge, ik herinner nog dat ze in de eerste jaren van 2000 ook nog steeds rondreden met die minibars
Re: AM96
een ander belangrijk voordeel van doorloopneus is dat de treinbegeleider beter en veiliger zijn werk kan doen: beter hij kan heel de trein controleren (en niet enkel het stuk waar hij in zit); veiliger: doordat de TBG toegang heeft tot heel de trein kunnen op treinen met meerdere TBG's de TBG's samenblijven en toch heel de trein controleren.Steven schreef:Het ontwerp van deze neuzen is niet echt meer noodzakelijk. In de jaren 90 was dit nog wenselijk maar nu niet meer.
1 van de belangrijkste redenen was dat er een doorgang was zodat men met een minibar door de trein kon rijden.
Steven schreef:
geen idee of er momenteel een fabrikant is die motorstellen maakt met doorgangmogelijkheid zoals bestaat bij onze MS96.
Siemens Desiro UK (concept heeft iets van de doorloopneus van de oude tweetjes)
http://www.mobility.siemens.com/mobilit ... esiro.aspx
Re: AM96
Zo breed is die nu toch ook weer niet?Steven schreef:Dat zijn neuzen met kleine doorgang. Ik bedoelde een brede doorgang zoals bij de huidige ms96.
Ter hoogte van de koppeling heb je inderdaad de hele breedte van de trein, maar iets verder moet je nog door een (smal) deurtje.
Re: AM96
Zo smal is de stuurpostdeur niet, de kopdeuren van een klassiekje zijn beduidend smaller.
Denk er aan dat elke doorgang in die motorstellen de mogelijkheid moet bieden om een minibar door te krijgen zonder problemen.
Denk er aan dat elke doorgang in die motorstellen de mogelijkheid moet bieden om een minibar door te krijgen zonder problemen.
Re: AM96
Steven schreef:Dat zijn neuzen met kleine doorgang. Ik bedoelde een brede doorgang zoals bij de huidige ms96.
renfe spanje:
http://www.rmweb.co.uk/community/index. ... d-present/
Israel
http://www.google.be/search?q=israel+ra ... 1024%3B790
Re: AM96
Die in Israel, dat zijn gewoon Deense IC3's, met enkele kleine aanpassingen.carlos schreef:Steven schreef:Dat zijn neuzen met kleine doorgang. Ik bedoelde een brede doorgang zoals bij de huidige ms96.
renfe spanje:
http://www.rmweb.co.uk/community/index. ... d-present/
Israel
http://www.google.be/search?q=israel+ra ... 1024%3B790
Komen gewoon van dezelfde fabrikant een paar jaren later.