AM96

Alles over reizigerstreinen in België.
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: AM96

Bericht door Beesty »

Per toeval in het kleine compartiment 2de klasse naast de stuurpost? Onlangs zat ik daar ook, en hoorde ik ook dat 'vreemde' geluid.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: AM96

Bericht door Dieselfreak »

Beesty schreef:Per toeval in het kleine compartiment 2de klasse naast de stuurpost?
Inderdaad.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: AM96

Bericht door Steven »

ik hoor geen geluiden die abnormaal zijn aan een ms96 en ik ben al meer dan tien jaar bestuurder op die stellen.
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: AM96

Bericht door Beesty »

Volgens mij zal het wel een onderdeel van de motor zijn die dat 'vreemde' geluid veroorzaakt, daar de motoren zich grotendeels daar bevinden als ik me niet vergis?
Normaal reis ik in 1ste klasse en hoor ik dat nooit, het is daar in het algemeen al een pak stiller op vlak van rij/motorische geluiden.. maar per toeval zat ik recentelijk in dat kleine compartiment en hoorde het dus ook op die plaats.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: AM96

Bericht door Dieselfreak »

Steven schreef:ik hoor geen geluiden die abnormaal zijn aan een ms96 en ik ben al meer dan tien jaar bestuurder op die stellen.
Je hoort die ook niet op alle stellen. Als je eens de 482 of 442 bestuurt, let er dan eens op.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
ToMiKoN
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 nov 2009, 21:13
Locatie: Blankenberge

Re: AM96

Bericht door ToMiKoN »

Bestaat er geen meldingsplicht voor treinbegeleiders? Zo zou men zoiets proactief kunne oplossen.

Ik hoor soms een ander geluid in de middelste wagon. Ook een soort repetitief geluid. Ik denk dat het iets met de airco te maken heeft, want het is echt maar op bepaalde momenten.

Een ander punt van ergernis is dat er bijna geen enkele onbekladden MS96 rondrijdt.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: AM96

Bericht door Dieselfreak »

Beesty schreef:Normaal reis ik in 1ste klasse en hoor ik dat nooit, het is daar in het algemeen al een pak stiller op vlak van rij/motorische geluiden.. maar per toeval zat ik recentelijk in dat kleine compartiment en hoorde het dus ook op die plaats.
In de 1ste klasse hoor je bij het vertrekken dan weer een heel ander geluid, die heeft ook een typische geur, die waarschijnlijk door het tapijt komt.

Hoe zit het trouwens met de revisie van deze stellen? Ik zie er maar weinig meer die nog de bruine vlekken en strepen onder de ramen hebben, de meeste zien er terug veel properder uit. Maar zondag zat ik in de 446, die heeft wel nog die viezigheid, die ziet er van buiten echt aftands uit. Weet iemand welke nummers nog niet gereviseerd zijn?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
sippycarlito

Re: AM96

Bericht door sippycarlito »

Ik was vandaag op een vol AM96 stel, en dacht eraan tussen de 2 treinstellen in (waar de stuurpost dichtgeklapt staat) op die klapstoeltjes te gaan zitten, maar verbaasde mij eraan dat deze tegenwoordig met een ijzeren kast voor staan. Is dit gedaan bij de revisie?
brouckie
Berichten: 118
Lid geworden op: 21 feb 2012, 18:46

Re: AM96

Bericht door brouckie »

sippycarlito schreef:Ik was vandaag op een vol AM96 stel, en dacht eraan tussen de 2 treinstellen in (waar de stuurpost dichtgeklapt staat) op die klapstoeltjes te gaan zitten, maar verbaasde mij eraan dat deze tegenwoordig met een ijzeren kast voor staan. Is dit gedaan bij de revisie?
Aan de kant van de pakwagen is er nooit een klapstoel geweest. Enkel in de stuurpost kant 2e klas.
sippycarlito

Re: AM96

Bericht door sippycarlito »

brouckie schreef:
sippycarlito schreef:Ik was vandaag op een vol AM96 stel, en dacht eraan tussen de 2 treinstellen in (waar de stuurpost dichtgeklapt staat) op die klapstoeltjes te gaan zitten, maar verbaasde mij eraan dat deze tegenwoordig met een ijzeren kast voor staan. Is dit gedaan bij de revisie?
Aan de kant van de pakwagen is er nooit een klapstoel geweest. Enkel in de stuurpost kant 2e klas.

Dat verklaart veel. Is het eigenlijk verboden om op dat klapstoeltje te zitten? Als de cabines toch opgeplooid staan en er een doorgang is.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: AM96

Bericht door Steven »

Het is niet verboden maar niet echt aan te raden. Dit om redenen van comfort. Als je er een half uur opzit voel je u gemarteld.
Eimai
Berichten: 797
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: AM96

Bericht door Eimai »

Als monitor is het altijd hopen dat je kant pakwagen zit zodat je het stoeltje uit de pakwagen kan gebruiken ipv dat klapstoeltje :-)
Horatio
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2011, 22:14

Re: AM96

Bericht door Horatio »

sippycarlito schreef:
Dat verklaart veel. Is het eigenlijk verboden om op dat klapstoeltje te zitten? Als de cabines toch opgeplooid staan en er een doorgang is.
Dat is ten strengste verboden! Op gevaar van een zware boete of zelfs een gevangenisstraf tot gevolg!
:-)
Neen, tuurlijk niet.
:-)
Plaats reactie