Pagina 119 van 148

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 07 jan 2022, 21:45
door TimJ36
De knopjes hadden ze beter op de deur geplaatst in plaats van er naast, vreemde ontwerpkeuze in ieder geval.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 07 jan 2022, 22:19
door desirootje
esthetisch begrijp ik dat ze de knop niet op het glas wouden, zeker als je er de bedrading zou zien maar ze hadden de boord breder kunnen maken en daar de knop op kunnen zetten. Die knop is trouwens duidelijk genoeg dat ik er direct op zou drukken ipv te wrikken aan een deur. Als je staat te trekken aan een klinkloze deur heb je toch door dat je iets verkeerd aan het doen bent?

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 07 jan 2022, 22:36
door trainlovertje
desirootje schreef: 07 jan 2022, 22:19 esthetisch begrijp ik dat ze de knop niet op het glas wouden, zeker als je er de bedrading zou zien maar ze hadden de boord breder kunnen maken en daar de knop op kunnen zetten. Die knop is trouwens duidelijk genoeg dat ik er direct op zou drukken ipv te wrikken aan een deur. Als je staat te trekken aan een klinkloze deur heb je toch door dat je iets verkeerd aan het doen bent?
De jongere generaties wel, de oudere minder, heb ik al gemerkt. En soms moet ik zelf toch nog één à twee seconden zoeken naar de knop. Ook duwen mensen vaak per ongeluk op de knop van de buitendeur als ze naar de benedenverdieping willen.

Wat de defecten aan die rijtuigen betreft: die rijtuigen worden dan ook heel intensief gebruikt en dan nog op zo'n drukke verbinding. Die rijtuigen halen tegenwoordig misschien wel het hoogste aantal reizigerskilometer van alle rijtuigen. Dan zijn defecten een logisch gevolg. Ik kan alleen niet besluiten of het nu per se meer voorkomt bij M7-rijtuigen dan pakweg de I11-rijtuigen. Misschien wel, omdat ze nog nieuw zijn en er te weinig technisch personeel is opgeleid om die defecten de baas te kunnen? Of omdat er te weinig M7-rijtuigen zijn en daardoor niet vervangen kunnen worden?

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 08 jan 2022, 11:53
door trainlovertje
CursorX schreef: 07 jan 2022, 21:00
overweg13 schreef: 07 jan 2022, 19:46 Staat die bij M7 niet op de deur?
Jawel, maar mensen hebben niet de gewoonte om naar bordjes te kijken in de trein, laat staan ze te lezen.

Ondertussen rijdt er minstens 1 samenstelling met 5i11 en 6m7 op deze verbinding, wat toch een nieuwigheid is.
Net ook eentje gezien op de E510. Bestond uit 2xI11, 1xI10, 6xM7 en achteraan de gebruikelijke HLE18.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 08 jan 2022, 12:08
door Yassine_TB
Heeft iemand een idee van hoeveel M7 rijtuigen de IC01 uiteindelijk voorzien zal worden? Een samenstelling van bv. 10xM7 + 2HLE lijkt me mooi.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 08 jan 2022, 12:17
door Shrek
Yassine_TB schreef: 08 jan 2022, 12:08 Heeft iemand een idee van hoeveel M7 rijtuigen de IC01 uiteindelijk voorzien zal worden? Een samenstelling van bv. 10xM7 + 2HLE lijkt me mooi.
Voor 10 M7 ga je er met 1 BMX niet komen, maar een HLE18 is wel voldoende om 10 rijtuigen te trekken/duwen.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 08 jan 2022, 14:32
door TKR
Ik heb zelf nog niet met de M7 rijtuigen gereden, maar het lijkt me raar dat mensen de deur handmatig proberen te openen?
De laatste keer dat ik in een Belgisch rijtuig met de hand een deur moest openen is - uhm, juist ja! - in 2002 in de I5 rijtuigen.
Zowat alle deuren tegenwoordig gaan open met een knop. En niet bij alle rijtuigen staat deze knop op de deur zelf, maar ernaast. Als ik het me goed herinner is dit op z'n minst het geval bij de MS96, M4 en M6.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 08 jan 2022, 14:43
door DDietzen
Ik denk dat er verwarring is ontstaan welke deuren nou precies bedoeld worden: de buitendeuren tussen trein en perron, of de binnendeuren tussen bijv. coupé en balkon. De buitendeuren hebben misschien allemaal een knop, maar de binnendeuren nog lang niet.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 08 jan 2022, 15:00
door TKR
aha, excuses. Ik dacht inderdaad dat het om buitendeuren ging.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 08 jan 2022, 16:37
door Shrek
trainlovertje schreef: 08 jan 2022, 11:53
CursorX schreef: 07 jan 2022, 21:00
overweg13 schreef: 07 jan 2022, 19:46 Staat die bij M7 niet op de deur?
Jawel, maar mensen hebben niet de gewoonte om naar bordjes te kijken in de trein, laat staan ze te lezen.

Ondertussen rijdt er minstens 1 samenstelling met 5i11 en 6m7 op deze verbinding, wat toch een nieuwigheid is.
Net ook eentje gezien op de E510. Bestond uit 2xI11, 1xI10, 6xM7 en achteraan de gebruikelijke HLE18.
De 538 heeft zelfs 6×M7, 1xI10, 4xI11. Aan dit tempo zijn ze tegen het eind van het jaar volledig op M7.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 08 jan 2022, 16:58
door Steve
Alleen is de vraag hoeveel M7 men uiteindelijk wil inzetten. Minstens 10 stuks is echt wel nodig, maar ik heb er geen goed oog in als je ziet hoe sterk ze het aantal I11/I10 terugdringen elke keer als er een extra M7 komt.

In tweede instantie ben ik ook benieuwd wat er tegenover de HLE 18 zal hangen. Een BDx, een Bmx voor wat extra vermogen, een extra HLE 18?

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 08 jan 2022, 17:18
door Shrek
Steve schreef: 08 jan 2022, 16:58 Alleen is de vraag hoeveel M7 men uiteindelijk wil inzetten. Minstens 10 stuks is echt wel nodig, maar ik heb er geen goed oog in als je ziet hoe sterk ze het aantal I11/I10 terugdringen elke keer als er een extra M7 komt.

In tweede instantie ben ik ook benieuwd wat er tegenover de HLE 18 zal hangen. Een BDx, een Bmx voor wat extra vermogen, een extra HLE 18?
Gezien het acute rijtuigentekort van dit moment, is de huidige situatie geen indicatie voor waar het uiteindelijk naartoe zal gaan. Bovendien wordt er helemaal niet sterk teruggedrongen, alle samenstellingen rijden met 10 of 11 rijtuigen rond.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 08 jan 2022, 21:34
door desirootje
Steve schreef: 08 jan 2022, 16:58 Alleen is de vraag hoeveel M7 men uiteindelijk wil inzetten. Minstens 10 stuks is echt wel nodig, maar ik heb er geen goed oog in als je ziet hoe sterk ze het aantal I11/I10 terugdringen elke keer als er een extra M7 komt.

In tweede instantie ben ik ook benieuwd wat er tegenover de HLE 18 zal hangen. Een BDx, een Bmx voor wat extra vermogen, een extra HLE 18?
Als men volledig M7 rijdt, moet dat bijna een BDx zijn, ik zie ze niet snel een tiental M6 200 BD's tevoorschijn toveren en op de M7 BD's is het nog even wachten. De capaciteit van een BDx is ook veel groter dan een BMx. Als die M7 BD's geleverd worden zie ik daar mss ook wel een M7 BMx in.

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 09 jan 2022, 00:01
door Klassiekje
Het is normaal niet de bedoeling om commercieel met Bmx en 18 aan de andere kant te rijden.

Nu ja, dat zullen we nog wel zien. :)

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Geplaatst: 09 jan 2022, 07:49
door Shrek
desirootje schreef: 08 jan 2022, 21:34
Steve schreef: 08 jan 2022, 16:58 Alleen is de vraag hoeveel M7 men uiteindelijk wil inzetten. Minstens 10 stuks is echt wel nodig, maar ik heb er geen goed oog in als je ziet hoe sterk ze het aantal I11/I10 terugdringen elke keer als er een extra M7 komt.

In tweede instantie ben ik ook benieuwd wat er tegenover de HLE 18 zal hangen. Een BDx, een Bmx voor wat extra vermogen, een extra HLE 18?
Als men volledig M7 rijdt, moet dat bijna een BDx zijn, ik zie ze niet snel een tiental M6 200 BD's tevoorschijn toveren en op de M7 BD's is het nog even wachten. De capaciteit van een BDx is ook veel groter dan een BMx. Als die M7 BD's geleverd worden zie ik daar mss ook wel een M7 BMx in.
Als het nog even wachten is op M7BDx, wil dat zeggen dat de i11BDx voorlopig nog blijft he. 9 of 10 M7 met één i11 kan gerust enkele jaren mee.