In de grotere stations worden de perrons ondertussen verlengd tot de TSI standaard, en die is 400 meter. In die optiek is juist 4 en 8 wagen stellen kopen erg handig.Shrek schreef:8 is heel ongemakkelijk, je kan nooit naar de maximale lengte gaan (12 rijtuigen) maar minder gaat ook niet.K V B schreef:Ik heb overigens de indruk dat de NMBS nogal van driewagen stellen houdt de laatste tijd. Waarom eigenlijk? Het lijkt me dat men voor de IC dienst bijvoorbeeld beter meteen 6 of 8 wagen stellen zou kopen.
Ik zou eerder voor 4-ledig gaan, dan is 8 nog mogelijk maar kan je ook all-the-way gaan en 1500+ zitplaatsen aanbieden.
Je kan dan op een IC dienst dan standaard met een 8 wagen stel rijden, en er tijdens de spits een 4 wagen stel bij hangen. Of als je enmaal alle IC stations waar een trein stopt voldoende aangepast hebt rijd je dan met 2x8...
Dit is overigens precies wat de SBB van plan is. Als de NMBS nu ook eens een serie van die SBB dubbeldekkers zou bestellen dan kunnen die misschien in Brugge gebouwd worden...