Nieuwe motorstellen / M7

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steve »

Spreken we dan over 450 M6-rijtuigen, of gaat het al om een eerste deel M7? Ik volg even niet meer helemaal...
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door dentheo »

Ik ook niet, maar ik kan mij voorstellen dat men de tussenrijtuigen, toch gewone M6, al laat maken. (politiek al tevreden )
En men kan over de motorrijtuigen en stuurrijtuigen nog even technisch-commercieel voortdiscuteren (acceptabel voor NMBS techniek afdeling, en ontwikkeling tractievoertuigen is niet in Brugge.
Win-Win situatie ?


Correctie:
was blijkbaar geen WIN-WIN, want wordt nu door NMBS ontkend.
Het was dus waarschijnlijk een interne "denkpiste".... :) :) :)
Laatst gewijzigd door dentheo op 11 jul 2015, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Eimai »

trainlovertje
Berichten: 2336
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door trainlovertje »

Eimai schreef:En al meteen weer ontkend: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150711_01772758
In het artikel hebben ze het over 1300 rijtuigen (lijkt me wat veel? of is mijn vergaarde info niet meer actueel?) en daarbij zou het dus gaan om 450 (M6?) rijtuigen langs die 1300, wat ik helemaal niet had kunnen begrijpen.
En men spreekt ook over een spreiding van de bestelling, wat helemaal niet zo gek is, maar nu wel in de media op tour.
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door bobke »

We zijn ondertussen weer 4 maanden later. Nog altijd is er geen formeel nieuws gekomen van uit de nmbs voor een bestelling. Het duurt nu wel echt heel lang vind ik om het order te plaatsen. Op wat wachten ze?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steven »

Volgens mij nog steeds op de regering, ik denk dat wij nog altijd geen definitief budget hebben gekregen van onze ministers of ik moet mij vergissen. Niet enkel die bestelling van de M7 hangt er vanaf ook de nieuwe CAO (die er ook al lang moest zijn), ook het verder uitwerken van etcs en zoveel andere zaken.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Asterix »

Men zal wellicht wachten op het ondernemingsplan en de beheersovereenkomst die rond de jaarwisseling moeten zijn beklonken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Shrek »

Asterix schreef:Men zal wellicht wachten op het ondernemingsplan en de beheersovereenkomst die rond de jaarwisseling moeten zijn beklonken.
Inderdaad, zonder die nieuwe beheersovereenkomst worden er geen nieuwe dingen meer getekend. Ook bij Infrabel wordt er ongeduldig naar uitgekeken :wink:
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Asterix »

Shrek schreef:Inderdaad, zonder die nieuwe beheersovereenkomst worden er geen nieuwe dingen meer getekend. Ook bij Infrabel wordt er ongeduldig naar uitgekeken :wink:
Staan er interessante aankopen in de steigers? :)
rdv
Berichten: 1238
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door rdv »

Shrek schreef:
Asterix schreef:Men zal wellicht wachten op het ondernemingsplan en de beheersovereenkomst die rond de jaarwisseling moeten zijn beklonken.
Inderdaad, zonder die nieuwe beheersovereenkomst worden er geen nieuwe dingen meer getekend. Ook bij Infrabel wordt er ongeduldig naar uitgekeken :wink:
Dan is het nu het moment om de achterstallige vakantie op te nemen, want ik lees tussen de lijnen dat er nu ruimte voor is.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Shrek »

rdv schreef:
Shrek schreef:
Asterix schreef:Men zal wellicht wachten op het ondernemingsplan en de beheersovereenkomst die rond de jaarwisseling moeten zijn beklonken.
Inderdaad, zonder die nieuwe beheersovereenkomst worden er geen nieuwe dingen meer getekend. Ook bij Infrabel wordt er ongeduldig naar uitgekeken :wink:
Dan is het nu het moment om de achterstallige vakantie op te nemen, want ik lees tussen de lijnen dat er nu ruimte voor is.
Het gaat zelfs een stuk drastischer dan dat: bij TUC-rail (filiaal van Infrabel) zijn al honderden contracten niet verlengd, bij gebrek aan grote projecten.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steven »

Waarom versta jij dat er nu ruimte is om achterstallig verlof weg te werken? Bij de gewone zichtbare diensten is er niet bepaald minder werk. Als iedereen zijn dagen zou opnemen dat had ergens begin oktober geen enkele trein meer mogen rijden tot eind 2015.
groentje
Berichten: 7269
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door groentje »

Idem, ik heb volgende maand amper rusten, omdat ik nog teveel verlof en kredietdagen achter sta, en die dus in de plaats worden gegeven.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Shrek »

rdv schreef: Dan is het nu het moment om de achterstallige vakantie op te nemen, want ik lees tussen de lijnen dat er nu ruimte voor is.
Dit klopt natuurlijk helemaal niet, de achterstallige vakantiedagen zijn quasi uitsluitend bij het personeel dat direct nodig is voor het dagelijkse proces. De mensen die in projecten werken hebben doorgaans de ruimte om hun vakantiedagen op te nemen.
rdv
Berichten: 1238
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door rdv »

Mijn opmerking over de vakantiedagen had natuurlijk geen betrekking op het rijdend personeel e.d.; en goed om te lezen dat het "projectenpersoneel" wel zijn vakantie tijdig kan opnemen. Dat er bij TUC-Rail veel mensen zijn ontslagen, is een bevestiging van wat ik bij andere studiebureaus en bedrijven zie die een (groot) deel van hun omzet uit overheidsopdrachten halen: door de besparingen bij gemeenten, steden, provincies, Vlaamse en federale instellingen is er bij sommige afdelingen quasi geen werkingsbudget meer, en heel wat studies en niet-dringende werken wordt uitgesteld. Dat deze besparingen nep-besparingen zijn (de stijging in werkloosheidsuitkeringen zijn navenant, en werklozen gaan echt niet bijdragen tot het herstel van de economische groei) gaat er bij onze beleidsmakers niet echt in. (doch dit alles geheel off-topic)
Plaats reactie