Steven schreef:Siemens heeft van de Desiro een dubbeldeck variant. Te vinden bij de sbb.
Steven, je hebt gelijk, maar deze staat niet vermeld op de Siemens site...
http://www.mobility.siemens.com/mobilit ... esiro.aspx
Steven schreef:Siemens heeft van de Desiro een dubbeldeck variant. Te vinden bij de sbb.
Steven schreef:Siemens heeft van de Desiro een dubbeldeck variant. Te vinden bij de sbb.
Die stoelen vindt je dus in de CityRail treinen in Sydney. Om even uit te leggen wat er allemaal mis is met CityRail heb ik echter op dit moment geen zin in... (En het is sowieso Off Topic)profke schreef:zouden ze deze stoelen voorzien? dan zijn we ineens van die discussie vanaf
http://9gag.com/gag/aBK6PND
eigenlijk zou de vraag WIE mag leveren ondergeschikt moeten zijn aan de vraag WAT men gaat kopen.kika schreef:
Ik vraag me af of de beste partij mag bouwen of diegene die beloofd dat Brugge de stoelen mag monteren of stickers mag plakken.
Er rijden er momenteel nog geen van rond, dus veel is er niet over te zeggen. Ik ben wel al in de maquette geweest.bobby schreef: Volgens mij zou het Twindexx Express V230 materieel een zeer goede keuze zijn (graag opmerkingen van de "SBB kenners" actief hier op t forum). Vraag is natuurlijk zal men met het voorziene budget toekomen om 1000 rijtuig equivalenten aan te kopen?
Waarom zou de capaciteit minder zijn in een rijtuig met doorgaande bovenverdieping? Als ik het me even inbeeld: boven heel het rijtuig lang vol stoelen, behalve aan begin en einde rijtuig aan één kant, één lange trap naar beneden (vanaf voldoende hoogte om naar beneden te stappen kan er al weer een rij stoelen er boven opgeplaatst worden). Naast de trap beneden kan je een toilet plaatsen en eventueel andere electronica ernaast en achter de trap. en benedencompartiment tussen de twee deuren ook vol met stoelen. Dus capaciteit is redelijk gelijk. Wat wel wennen zal zijn. Normaal moet je omhoog stappen als je een trein binnenkomt, maar bij zo'n systeem zal je naar beneden moet stappen.K V B schreef:Er rijden er momenteel nog geen van rond, dus veel is er niet over te zeggen. Ik ben wel al in de maquette geweest.bobby schreef: Volgens mij zou het Twindexx Express V230 materieel een zeer goede keuze zijn (graag opmerkingen van de "SBB kenners" actief hier op t forum). Vraag is natuurlijk zal men met het voorziene budget toekomen om 1000 rijtuig equivalenten aan te kopen?
Het voordeel van dubbeldeksrijtuigen met een doorgaande bovenverdieping is dat op die manier zoveel mogelijk reizigers dus boven zitten, waar je boven de (tegenwoordig alomtegenwoordige) geluidswanden kan kijken. Is al een pluspunt. Maar het is wel kwa capaciteit niet het meest optimale.
Stadler heeft indertijd ook mee om die bestelling gedongen, en hun ontwerp zou wel eens interessant kunnen zijn voor de NMBS. Zij voorzagen namelijk echte motorwagens, terwijl de Bombardier Twindexx Express de tractie over het hele stel verdeeldt.
Een probleem met deuren op het benedendek is dat de deurapparatuur plaats wegneemt op het bovendek. Deuren beneden zijn wel handig als je perronhoogte op 55cm gestandardiseerd is, want zo heb je een mooie gelijkvloerse instap.bobke schreef:
Waarom zou de capaciteit minder zijn in een rijtuig met doorgaande bovenverdieping? Als ik het me even inbeeld: boven heel het rijtuig lang vol stoelen, behalve aan begin en einde rijtuig aan één kant, één lange trap naar beneden (vanaf voldoende hoogte om naar beneden te stappen kan er al weer een rij stoelen er boven opgeplaatst worden). Naast de trap beneden kan je een toilet plaatsen en eventueel andere electronica ernaast en achter de trap. en benedencompartiment tussen de twee deuren ook vol met stoelen. Dus capaciteit is redelijk gelijk. Wat wel wennen zal zijn. Normaal moet je omhoog stappen als je een trein binnenkomt, maar bij zo'n systeem zal je naar beneden moet stappen.
Ja, in principe wel.pietmol schreef:nahoj schreef:
* bij M5 zal het enkel gaan om door M7/HLE omsloten homogene M5-stellen, met de stuurposten van de stuurrijtuigen M5 buiten dienst, om reden van de energievoorziening van M5.
daarvoor hoeft men toch niet te wachten op de komst van M7, dat zou men vandaag toch ook al kunnen met M6 stuurrijtuigen?
Je kan als je het tractievermogen of de aanzetkracht te laag vindt, na het toevoegen van rijtuigen, eenvoudig een tweede gemotoriseerde M7 of een HLE toevoegen. Probleem opgelost. De combinatiemogelijkheden wat betreft tractie zijn talrijk, en kunnen dus optimaal afgestemd worden op het te berijden traject + rijtuigsamenstelling.bobke schreef:Meer flexibiliteit in mogelijke samenstellingen, je wilt dus zeggen dat ze van die 4-delige stellen in de nmbs werkplaatsen 3/5/6 delige stellen van kunnen maken. Dan kan wel handig zijn als je echt optimaal wilt werken, zoveel reizigers, dus zoveel rijtuigen. Maar hoe zit dan op vlak van motorisatie. Als je veranderd naar 3delig heb je veel vermogen over (een kleinere motor is dan beter => goedkoper), veranderd naar 5 delig heb je dan te weinig vermogen of traag optrekken.nahoj schreef:Waarom zou dat handiger zijn? Je hebt minstens hetzelfde, maar met meer flexibiliteit in mogelijke samenstellingen.Shrek schreef:Bedankt om de eerdere misinformatie recht te zetten
Maar waarom voor deze vorm kiezen? Zijn gewone 4-of 6-ledige motorstellen, zoals het gros van de IC-treinen in Nederland, niet handiger?
Dat is echt foefelen en geldverspilling. Kies gewoon e bepaalde indeling en kom daar niet aan (gepaste motorisatie voor dat stel)!!