Charleroi Essen....IC
Re: Charleroi Essen....IC
Ik zeg al langer dat men op L27 of L25 een soort van RER A dienst moet uitbaten (weliswaar met minder capaciteit), met snel materieel is dat even snel als een IR die traag optrekt en achter andere treinen hangt.
Bij de IC verbinding kan men dan zelfs Mechelen overslaan en rechtstreeks Brussel-Antwerpen rijden. Als men de verschillende soorten verkeer goed splitst tussen de twee lijnen kan je makkelijk vanuit Brussel in 30 minuten in Antwerpen staan, en wie weet met een doorrijdend spoor in Mechelen nog sneller.
Het zal pijnlijk zijn voor Mechelaars, maar eenmaal er een deftige dienst Mechelen-Brussel rijdt, die zelfs overal stopt maar met deftig optrekkend materiaal is die reistijd niet veel meer dan nu met een IR en alvast minder dan een L. Maar de tijdswinst voor reizigers van Antwerpen zal aanzienlijk zijn.
Bij de IC verbinding kan men dan zelfs Mechelen overslaan en rechtstreeks Brussel-Antwerpen rijden. Als men de verschillende soorten verkeer goed splitst tussen de twee lijnen kan je makkelijk vanuit Brussel in 30 minuten in Antwerpen staan, en wie weet met een doorrijdend spoor in Mechelen nog sneller.
Het zal pijnlijk zijn voor Mechelaars, maar eenmaal er een deftige dienst Mechelen-Brussel rijdt, die zelfs overal stopt maar met deftig optrekkend materiaal is die reistijd niet veel meer dan nu met een IR en alvast minder dan een L. Maar de tijdswinst voor reizigers van Antwerpen zal aanzienlijk zijn.
Re: Charleroi Essen....IC
Brussel-Antwerpen zonder stop in Mechelen? Men heeft dit vroeger reeds een keer geprobeerd, maar men is er al snel van afgestapt!Kristofke schreef:Ik zeg al langer dat men op L27 of L25 een soort van RER A dienst moet uitbaten (weliswaar met minder capaciteit), met snel materieel is dat even snel als een IR die traag optrekt en achter andere treinen hangt.
Bij de IC verbinding kan men dan zelfs Mechelen overslaan en rechtstreeks Brussel-Antwerpen rijden. Als men de verschillende soorten verkeer goed splitst tussen de twee lijnen kan je makkelijk vanuit Brussel in 30 minuten in Antwerpen staan, en wie weet met een doorrijdend spoor in Mechelen nog sneller.
Het zal pijnlijk zijn voor Mechelaars, maar eenmaal er een deftige dienst Mechelen-Brussel rijdt, die zelfs overal stopt maar met deftig optrekkend materiaal is die reistijd niet veel meer dan nu met een IR en alvast minder dan een L. Maar de tijdswinst voor reizigers van Antwerpen zal aanzienlijk zijn.
Wie absoluut niet in Mechelen wil stoppen, kan nog altijd €4 opleggen en de fyra nemen.
Re: Charleroi Essen....IC
Bestaat dat systeem ook voor Thalys ?LHOON schreef:[
Wie absoluut niet in Mechelen wil stoppen, kan nog altijd €4 opleggen en de fyra nemen.
En kun je de opleg uit een automaat toveren ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Charleroi Essen....IC
Ik dacht dat de Thalys Brussel-Antwerpen enkel te boeken is als je van een andere HST trein komt zoals een TGV of een Eurostar.
Re: Charleroi Essen....IC
En daarom moeten die van Mechelen dan maar op een stoptrein worden geduwd? Een "parkingtrein" of zo? Men kan dan weer komen klagen dat de E19 overvol zit.Kristofke schreef:Maar de tijdswinst voor reizigers van Antwerpen zal aanzienlijk zijn.
Re: Charleroi Essen....IC
Die van Mechelen moeten eens minder klagen, ze hebben verdorie enorm veel verbindingen met Brussel. Zelfs een stoptrein doet dat nog in een acceptabele tijd. Bovendien zei ik in mijn voorstel dat het materiaal er op voorzien moet zijn om snel op te trekken zoals een metro.
Re: Charleroi Essen....IC
Ze zitten dan ook pal op de verbinding tussen de twee belangrijkste steden van het land.Kristofke schreef:Die van Mechelen moeten eens minder klagen, ze hebben verdorie enorm veel verbindingen met Brussel.
Meer dan een halfuur en zeven haltes, dat kan toch nooit concurreren met een auto en de E19?Kristofke schreef:Zelfs een stoptrein doet dat nog in een acceptabele tijd. Bovendien zei ik in mijn voorstel dat het materiaal er op voorzien moet zijn om snel op te trekken zoals een metro.
Re: Charleroi Essen....IC
Tja, Brussel-Noord - Antwerpen-Centraal non stop, in 1935 duurde dat 29 minuten, mét stop in Mechelen 31 minuten... De maximumsnelheid op de lijn bedroeg toen 120 km/u.Kristofke schreef:Bij de IC verbinding kan men dan zelfs Mechelen overslaan en rechtstreeks Brussel-Antwerpen rijden. Als men de verschillende soorten verkeer goed splitst tussen de twee lijnen kan je makkelijk vanuit Brussel in 30 minuten in Antwerpen staan, en wie weet met een doorrijdend spoor in Mechelen nog sneller.
Re: Charleroi Essen....IC
U doet maar, neem de auto eens, en we zullen zien wie er eerst aankomt in Brussel, zelfs met de omnibus.Jeroen schreef:Meer dan een halfuur en zeven haltes, dat kan toch nooit concurreren met een auto en de E19?Kristofke schreef:Zelfs een stoptrein doet dat nog in een acceptabele tijd. Bovendien zei ik in mijn voorstel dat het materiaal er op voorzien moet zijn om snel op te trekken zoals een metro.
En weeral leest u maar half, als er een IC trein rijdt zonder stop in Mechelen dan dienen de stoptreinen met specifiek materiaal te rijden.
Bizar dat u denkt dat het 30 minuten zou duren om 15 km af te leggen met 7 haltes, als in Parijs de RER A 30 km aflegt met 20 haltes in 40 minuten tijd.
Men zou nu al snelheidswinst kunnen maken door de AVG in alle stopplaatsen af te schaffen, de minuut stilstand in haltes af te schaffen en alle deuren te gelijk te sluiten ipv zoals nu de onnodige handelingen van de TBG om de deuren te controleren.
Re: Charleroi Essen....IC
Die minuut stilstand is er nu op de meeste stopplaatsen al niet, als je de dienstregeling van de L-treinen bekijkt stel je vast dat het stoppen, uitstappen, instappen en terug vertrekken allemaal binnen dezelfde minuut moet gebeuren. Ook de deuren sluiten nu al allemaal gelijk (behalve die van de tbg natuurlijk). Hier kan je dus al weinig winst op maken.Kristofke schreef:U doet maar, neem de auto eens, en we zullen zien wie er eerst aankomt in Brussel, zelfs met de omnibus.Jeroen schreef:Meer dan een halfuur en zeven haltes, dat kan toch nooit concurreren met een auto en de E19?Kristofke schreef:Zelfs een stoptrein doet dat nog in een acceptabele tijd. Bovendien zei ik in mijn voorstel dat het materiaal er op voorzien moet zijn om snel op te trekken zoals een metro.
En weeral leest u maar half, als er een IC trein rijdt zonder stop in Mechelen dan dienen de stoptreinen met specifiek materiaal te rijden.
Bizar dat u denkt dat het 30 minuten zou duren om 15 km af te leggen met 7 haltes, als in Parijs de RER A 30 km aflegt met 20 haltes in 40 minuten tijd.
Men zou nu al snelheidswinst kunnen maken door de AVG in alle stopplaatsen af te schaffen, de minuut stilstand in haltes af te schaffen en alle deuren te gelijk te sluiten ipv zoals nu de onnodige handelingen van de TBG om de deuren te controleren.
Re: Charleroi Essen....IC
Is dat zo bizar in een land waar spoorlijnen worden gemoderniseerd, materiaal aan hogere snelheden wordt aangepast en er toch voor hetzelfde baanvak jaar na jaar minuten worden bijgeteld in de dienstregeling? Ik weet niet of dat zo bizar is. En ik weet ook niet of het zo evident is om te vergelijken met het buitenland en de intensiteit die men daar op 4 sporen blijkbaar wél kan verwerken (vb. Zwitserland).Kristofke schreef:Bizar dat u denkt dat het 30 minuten zou duren om 15 km af te leggen met 7 haltes, als in Parijs de RER A 30 km aflegt met 20 haltes in 40 minuten tijd.
Re: Charleroi Essen....IC
Ja het is al goed, kijk u kan blijkbaar niet denken in hypothetische voorstellen want u sleurt bij alles de huidige realiteit om het te mixen tot een antwoord om uw gelijk te halen. Begrijpend lezen, even nadenken voordat je iets post (net zoals in het GEN topic waar u drie posts moet maken vooraleer u begrijpt dat uw opmerking zelfs al in de voorgaande post is verduidelijkt).
Voor de rest gaat dit off topic en wens ik de discussie te laten vallen.
Voor de rest gaat dit off topic en wens ik de discussie te laten vallen.
Re: Charleroi Essen....IC
Dat lijkt mij toch ook relevant? Ik wil gerust alle realiteitszin laten vallen en babbelen over futuristische vliegende treinen die in één minuut van Oostende naar Luik sjeezen maar heeft dat meerwaarde?Kristofke schreef:want u sleurt bij alles de huidige realiteit
Re: Charleroi Essen....IC
Mooi idee, maar ik zie niet in waarom de stop in Mechelen nu zonodig moet sneuvelen.Kristofke schreef:Ik zeg al langer dat men op L27 of L25 een soort van RER A dienst moet uitbaten (weliswaar met minder capaciteit), met snel materieel is dat even snel als een IR die traag optrekt en achter andere treinen hangt.
Bij de IC verbinding kan men dan zelfs Mechelen overslaan en rechtstreeks Brussel-Antwerpen rijden. Als men de verschillende soorten verkeer goed splitst tussen de twee lijnen kan je makkelijk vanuit Brussel in 30 minuten in Antwerpen staan, en wie weet met een doorrijdend spoor in Mechelen nog sneller.
Het zal pijnlijk zijn voor Mechelaars, maar eenmaal er een deftige dienst Mechelen-Brussel rijdt, die zelfs overal stopt maar met deftig optrekkend materiaal is die reistijd niet veel meer dan nu met een IR en alvast minder dan een L. Maar de tijdswinst voor reizigers van Antwerpen zal aanzienlijk zijn.
Als je een IC-trein laat rijden tussen Antwerpen een Brussel aan een deftige snelheid (dus zoveel mogelijk de maximale snelheid) moet die dat toch veel sneller kunnen dan nu in de dienstregeling voorzien is. Ik zou eerder iets zien in het afschaffen van stops voor IC-treinen in Brussel Centraal.
Daarvoor moet dan wel het GEN eerst gestart zijn met een deftige frequentie en een omvorming van de metro, zodat er niet zoveel gerekend wordt op de overstap in Brussel centraal, maar eerder in Zuid en Schumann
Re: Charleroi Essen....IC
Voor de Thalys kan dat ook en kost dat 6 euro. Alleen aan het loket te koop, wel zonder toeslag.dentheo schreef:Bestaat dat systeem ook voor Thalys ?LHOON schreef:Wie absoluut niet in Mechelen wil stoppen, kan nog altijd €4 opleggen en de fyra nemen.
En kun je de opleg uit een automaat toveren ?
Groetjes,
Rian