Charleroi Essen....IC

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Charleroi Essen....IC

Bericht door overweg13 »

LML schreef:Ook de mentaliteit is zodanig veranderd tussen vroeger en nu:
vroeger: 'ik zal snel moeten zijn want anders is de trein weg'...
nu: ' de trein zal wel op mij wachten'...
zie punt 3 van mijn vorige bijdrage...
Met vriendelijke groet

overweg13
peterbot
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jul 2007, 18:46
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Charleroi Essen....IC

Bericht door peterbot »

En ook de andere IC's Antwerpen Brussel: Wat voor een nut heeft heet met een max. baanvaksnelheid van 160/uur dat de trein bijna 5 min of zelfs langer in Mechelen blijft staan (tot daar, misschien om op aansluiting te wachten?) en wat nog veel minder in mijn hersens kan: waarom nog eens 5 min in Berchem. Vnml. op de weg NAAR Antwerpen. Kan toch niet om daar op een aansluiting te wachten, dat kan je in Antwerpen Centraal toch even goed?
Misschien krijgen ze dat nog geregeld met de nieuwe dienstregeling?
Peter Bottenberg die ooit nog machinist op de stoomlocomotief wou worden
LML
Berichten: 1391
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Charleroi Essen....IC

Bericht door LML »

De tijd dat treinen (buiten hun eindpunten) stoppen, reizigers uitstappen, reizigers instappen en vertrekken is al lang voorbij...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Charleroi Essen....IC

Bericht door Bordensteker »

peterbot schreef:En ook de andere IC's Antwerpen Brussel: Wat voor een nut heeft heet met een max. baanvaksnelheid van 160/uur dat de trein bijna 5 min of zelfs langer in Mechelen blijft staan (tot daar, misschien om op aansluiting te wachten?) en wat nog veel minder in mijn hersens kan: waarom nog eens 5 min in Berchem. Vnml. op de weg NAAR Antwerpen. Kan toch niet om daar op een aansluiting te wachten, dat kan je in Antwerpen Centraal toch even goed?
Misschien krijgen ze dat nog geregeld met de nieuwe dienstregeling?
Misschien is dat bedoeld om de krappe overstap van de 700 (komend van Gent) op de Charleroi-Essen gemakkelijker te halen? In de Centraal moet je daarvoor in nominaal 6 minuten van spoor 3 boven naar 22 helemaal in de kelder, en in Berchem in nominaal 4 minuten alleen maar van 8 naar 10.
Het geeft inderdaad een raar effect, wachten op uur vlak voor de eindhalte, maar er kan een bedoeling achter zitten. Ik was er laatst wel blij mee.

_________________
of is het "vloeken in de kerk" om snel weg te willen uit de spoorwegkathedraal?
Plaats reactie