Pagina 4 van 8

Re: ritje met open deuren!!

Geplaatst: 28 dec 2012, 10:40
door Asterix
Retard schreef:
Jeroen schreef:De TBG stond blijkbaar bij een andere defect deur? Waarom heeft zij dan niet aan de noordrem getrokken? En als zij dat niet doet, waarom zou hij het dan wél moeten doen?
Omdat ze dat niet gezien had, misschien. Dit mag natuurlijk niet, maar dat is geen reden dat hij het niet zou moeten doen, zeker als hij dat dan op YouTube zet als schande.
Ja maar ofwel was de permanente aanwezigheid van de TBG bij die deur genoodzaakt en dan moet het toch iets ernstig zijn geweest waarvoor de noodrem had moeten worden getrokken ofwel was het allemaal niet zo ernstig maar waarom is het dan niet voldoende dat de reiziger bij de deur bleef staan en had hij wél de noodrem moeten trekken?

Re: ritje met open deuren!!

Geplaatst: 28 dec 2012, 10:42
door Retard
Inderdaad Jeroen. We leven in een vrij land :D

Re: ritje met open deuren!!

Geplaatst: 28 dec 2012, 11:00
door LRDArdo
De noodrem trekken mag dan al over de top lijken. Het verwittigen van de TBG is dat niet. En al zeker niet als men de tijd heeft om er een youtubefilmpje van te maken.

Onlangs zag ik een situatie waarbij een jonge man op de fiets geen voorrang verleende aan een auto. Die jongen vloog in ware circusstijl over de motorkap. Omstaanders haalden hun gsm boven, en niet om 112 te bellen... Het moment dat je ziet dat filmpjes maken en op youtube posten belangrijker is dan je verantwoordelijkheid nemen, mag je toch zeggen dat er iets mis is met die mensen, niet?

Re: ritje met open deuren!!

Geplaatst: 28 dec 2012, 12:36
door Steven
inderdaad, mensen maken liever een filmpje met hun gsm dan dat te doen wat echt noodzakelijk is.

Re: ritje met open deuren!!

Geplaatst: 28 dec 2012, 19:19
door odul
De trein zou tussen Heide en Antwerpen met open deuren gereden hebben.
Dat is natuurlijk dikke zever.
De eerst volgende halte is Kapellen na Heide, geen enkele reizigerstrein rijdt rechtstreeks tussen Heide en Antw.

Het lijkt mij ook sterk dat er hier een flauwe plezante aan het werk was.
De treinbegeleider "kon" niks doen omdat die bij een andere deur stond.
Ook dat lijkt me sterk, een TGB zal zen rit nooit met een open deur verder zetten, wanneer hij/zij daarvan op de hoogte is.

En idd die jonge man zou op zen minst een blaam moeten krijgen.
Goed wetende dat er gevaar is, de noodrem niet gebruiken.

Re: ritje met open deuren!!

Geplaatst: 28 dec 2012, 22:48
door dentheo
Ik zou zelf nooit aan de noodrem trekken voor zoiets, ik kom graag op tijd thuis.
Dan zet ik mij wel voor de binnendeur zodat niemand nietsvermoedend het balkon oploopt.
Alhoewel ik verwacht dat het nogal een lawaai maakt, het roffelen van de wind op het platform en tegen de binnendeuren, de buren zullen het wel horen.

Re: ritje met open deuren!!

Geplaatst: 04 jan 2013, 19:50
door Stijn91
Opnieuw trein vertrokken met open deur

Weer zo iemand die het liever filmt dan de TBG te verwittigen, ik denk dat de NMBS zijn reizigers eens moet sensibiliseren zodat deze weten wat er moet gedaan worden als er met de deuren open wordt gereden want er zijn betere opties dan de trein gewoon te laten rijden en dat dan gewoon te filmen.

Re: ritje met open deuren!!

Geplaatst: 04 jan 2013, 20:24
door Steven
kopier gedrag zeker, effe snel de noodopening gebruiken en filmen maar?

Re: ritje met open deuren!!

Geplaatst: 04 jan 2013, 23:04
door Kristofke
En weer valt VTM er natuurlijk plat voor om die gast een podium te geven ipv hem eens wat kritische vragen te stellen over wat hij gedaan heeft om de situatie te verbeteren? Niets natuurlijk, te druk bezig om te filmen en het dan naar 4040 te sturen om dan nog een afspraak te maken in Brussel-Centraal voor wat opnames, en ongefundeerde platvloerse kritiek te spuien op de NMBS. Zielig gastje.

Re: ritje met open deuren!!

Geplaatst: 04 jan 2013, 23:32
door MaartendeJ
Aan de andere kant: Waarom doet de NMBS er niks aan om het te verbeteren? Incidenten tot daar aan toe, maar juist om de misstanden te filmen, heb je bewijs dat er iets structureel mis is met de vergrendeling van de deuren.

Re: ritje met open deuren!!

Geplaatst: 05 jan 2013, 02:34
door Kristofke
Wil jij dan de noodopeningsmogelijkheden weghalen?

Dan staat er morgen in het nieuws "mensen geraken niet uit brandende trein".

Op termijn zal op alle materiaal wel individuele controle mogelijk zijn op elke deur van de trein, maar tot dan moet men eerder een keer mensen wat manier bijleren ipv weeral kosten te maken.

VTM, en ook de woordvoerder van de NMBS werken trouwens niet ontradend, de ene zoekt sensatie, en de andere wil minimaliseren.

Re: ritje met open deuren!!

Geplaatst: 05 jan 2013, 08:57
door Delanopro
Ik weet het niet hoor zoveel keer op zo een korte tijd dat kan geen toeval meer zijn.
Nu de nmbs op een zwak punt ligt door die vrijgekomen gegevens kan dit wss met opzet gedaan zijn voor er nog een schepje boven op te doen....

Re: ritje met open deuren!!

Geplaatst: 05 jan 2013, 09:17
door loic1811
Binnenkort gaat dat probleem wel goed verholpen worden door de desiro . Vanuit de stuurpost kan de TB zien welke deur open is ... Dat is een grote verbetering :D . En wat die gastjes betreft ze hebben precies aandacht nodig en zullen alles er aan doen om de NMBS weer "negatief" in het daglicht te kunnen brengen ..

Re: ritje met open deuren!!

Geplaatst: 05 jan 2013, 10:28
door Retard
hle2127 schreef:Binnenkort gaat dat probleem wel goed verholpen worden door de desiro . Vanuit de stuurpost kan de TB zien welke deur open is ... Dat is een grote verbetering :D . En wat die gastjes betreft ze hebben precies aandacht nodig en zullen alles er aan doen om de NMBS weer "negatief" in het daglicht te kunnen brengen ..
Dat kan nu toch al, ondermeer bij de Rode Klassiekskes. De treinen waarmee dit gebeurt is, zijn Varkensneuzen en M4's. Die gaan er niet zo snel uitgaan.

Re: ritje met open deuren!!

Geplaatst: 05 jan 2013, 10:32
door loic1811
Ja dan heb je de lampdeuren dat heb je wel bij een 800 .Maar dat van die M4en daar heeft de TB geen enkele controle ook geen lampdeuren die bestaat er niet zowel niet in het stuurrijtuig en niet in de loc . Bij de desiro heb je dat ook en de ding-dong maar de bestuurder kan op zijn scherm ook zien welke deur er exact open is en dat gaat bij het andere materieel niet . De TB kan vanuit de desiro zijn dat BV deur 1 open is ... ook gemakkelijk om te weten waar je treinbegleider dan staat ... :lol: Ook kan de TB zien welke deuren afgezonderd zijn enz .. :)