Dienstregeling december 2013

Alles over reizigerstreinen in België.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Dienstregeling december 2013

Bericht door The_Knitter »

Mogelijk een transport om de SBB-rijtuigen naar Zwitserland te brengen? Ik begreep zondag op Brussel Zuid dat er op Vorst Rijtuigen(?) nog wel SBB-rijtuigen stonden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22529
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2013

Bericht door Steven »

Ook deze ochtend nog een sbb rijtuig te vorst. Zelfs een oerdegelijk RIC RIJTUIG dus geen EC RITUIG.
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: Dienstregeling december 2013

Bericht door Mechanik »

Ik heb gisteren de aankondigingsborden eens bekeken en inderdaad er is iets veranderd, nu wordt de eerste stoplaats van die trein weergegeven en dan pas zijn uiteindelijke bestemming
260689
Berichten: 3353
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling december 2013

Bericht door 260689 »

Mechanik schreef:Ik heb gisteren de aankondigingsborden eens bekeken en inderdaad er is iets veranderd, nu wordt de eerste stoplaats van die trein weergegeven en dan pas zijn uiteindelijke bestemming
De IC van Gent naar Antwerpen staat aangekondigd als Sint-Niklaas - Antwerpen. Waar vroeger enkel Antwerpen op stond.
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: Dienstregeling december 2013

Bericht door Nicholas »

Maar een vertrek uit Antwerpen-Centraal richting Oostende in centraal aangeven als Antwerpen Berchem Oostende is vrij zinloos vind ik :)
Eveneens voor stoptreinen zoals bv. Antwerpen-Berchem Herentals. Je moet nu dubbel zolang zoeken op het scherm op welk spoor jouw trein staat
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Dienstregeling december 2013

Bericht door rdv »

Iemand een idee waarom P8008 (komt als IC uit Visé tot Brussel en dan als P naar Oostende) niet meer stopt in Denderleeuw?
Dat was mijn snelste, betrouwbaarste en comfortabelste trein ts Jette en Gent. Nu ben ik 25 min. langer onderweg, en met een Desiro ts Denderleeuw en Gent.

P8008 had toch altijd vrij veel afstappers in Denderleeuw, en toch ook een aantal mensen die van lijn 50 de overstap maakten.
Waarschijnlijk heeft het te maken met de cadans op de L50A, of met capaciteit in Gent.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Dienstregeling december 2013

Bericht door Stijn91 »

Dat staat zelf niet op de website dat P8008 niet meer zal stoppen in Denderleeuw: http://www.belgianrail.be/nl/nieuws/~/m ... 51092.ashx

Iemand met Twitter die dit eens kan vragen?
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Dienstregeling december 2013

Bericht door rdv »

Stijn91 schreef:Dat staat zelf niet op de website dat P8008 niet meer zal stoppen in Denderleeuw: http://www.belgianrail.be/nl/nieuws/~/m ... 51092.ashx

Iemand met Twitter die dit eens kan vragen?
'k had idd ook gechekt op die pdf, en stond daar te schilderen in Denderleeuw.

'k ga het voor de nieuwsgierigheid eens vragen, maar ik denk dat het antwoord zal zijn (net als bij alle andere vragen over de nieuwe dienstregeling):
"De dienstregeling hangt af van verschillende factoren."
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Dienstregeling december 2013

Bericht door Stijn91 »

Ze zijn er zich aan het uitpraten, vraag is een duidelijke reden waarom die niet meer in Denderleeuw stopt en waarom dat NERGENS werd aangegeven.

Die reisweg die zij aangeven is via Dendermonde naar Gent.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22529
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling december 2013

Bericht door Steven »

Het zou kunnen te maken hebben met de herschikking op L50A tussen Gent en Brugge.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Dienstregeling december 2013

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:Het zou kunnen te maken hebben met de herschikking op L50A tussen Gent en Brugge.
Waarom laat men de trein 's morgens (P7002) wel in Denderleeuw stoppen?
Er zit totaal geen logica in.
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Dienstregeling december 2013

Bericht door rdv »

Steven schreef:Het zou kunnen te maken hebben met de herschikking op L50A tussen Gent en Brugge.
Is heel plausibel en ik heb daar geen problemen mee, maar 't zou wel leuk zijn om dat van de NMBS te horen. Ik vind ook niet dat ze voor een paar mensen een trein moeten laten stoppen, als er hierdoor tientallen anderen een betere verbinding hebben. Maar een goede uitleg zou het leed verzachten.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Dienstregeling december 2013

Bericht door Stijn91 »

rdv schreef:
Steven schreef:Het zou kunnen te maken hebben met de herschikking op L50A tussen Gent en Brugge.
Is heel plausibel en ik heb daar geen problemen mee, maar 't zou wel leuk zijn om dat van de NMBS te horen. Ik vind ook niet dat ze voor een paar mensen een trein moeten laten stoppen, als er hierdoor tientallen anderen een betere verbinding hebben. Maar een goede uitleg zou het leed verzachten.
Die laatste tweet van hen vond ik ook maar zever, die van die uitzonderlijke stop in Denderleeuw. Zo een antwoord is volgens mij zever, zeker als je de ochtendtrein wel laat stoppen. Volgend jaar een extra trein Brussel - Gent via L50A en Denderleeuw zal er weer maar 2 hebben.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5328
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling december 2013

Bericht door Steve »

Echt een drama is het niet: 6 minuten eerder en 3 minuten later heb je ook gewoon een trein tussen Brussel en Denderleeuw. In die laatste zit mogelijk ook de verklaring waarom de trein er niet langer meer stopt.

Enkel voor een verplaatsing Denderleeuw - Gent ben je wel een snelle trein kwijt en blijft er dus enkel die ene trein in de ochtendspits over. Maar goed, zo groot zal het aantal reizigers voor die specifieke verplaatsing wel niet zijn... en Denderleeuw is verder ook al méér dan aardig bediend voor z'n 19.000 inwoners, er zijn plaatsen met een veelvoud inwoners die slechter bediend zijn.
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Dienstregeling december 2013

Bericht door rdv »

Stijn91 schreef:Die laatste tweet van hen vond ik ook maar zever, die van die uitzonderlijke stop in Denderleeuw. Zo een antwoord is volgens mij zever, zeker als je de ochtendtrein wel laat stoppen. Volgend jaar een extra trein Brussel - Gent via L50A en Denderleeuw zal er weer maar 2 hebben.
NMBS Twitter schreef: Blijkbaar maakte de 8008 destijds een uitzonderlijke stop te Denderleeuw, omdat hij hier wegens capaciteit vd lijn toch stond.
Dit is dus het officiële antwoord. Ik wil de woorden van Stijn niet gebruiken, maar de uitleg is toch wel vreemd. Er is niets veranderd aan de opvolging van de treinen op L50A op dat uur, dus als er vroeger een capaciteitsprobleem was, dan is dat er nu ook.

Als ik alle puzzelstukken samen leg, ligt het waarschijnlijk aan de L50A ts Gent en Brugge. IC1839 vertrekt om 19u16 in Gent SP, P8008 kwam in GSP aan om 19:16 op spoor 12. Door de P8008 iets te vervroegen (door de stop in D'leeuw af te schaffen), kan hij om 19:11 vertrekken voor de IC, en haalt de IC de P in in Landegem. Voordat er 4 sporen lagen was dat niet mogelijk, Gent SP zat vol, net als Brussel, dus een stop in Denderleeuw was de beste oplossing.
Plaats reactie