Die trein 544 was in nood gevallen in Ans de dag ervoor (zaterdag). Aangezien ze deze hebben uitgeweken in Leuven hebben ze een 27 van kiekepoot naar Leuven gereden en de 18 terug mee. De 544 die de 507 moest doen de dag erna (gisteren zondag dus) is leeg van Leuven tot Welkenreadt gereden. De 507 reed met een 9 M6 rijtuigen Oostende - Luik waar reizigers konden overstappen richting Eupen.fets schreef:IC534 had vandaag +23 bij aankomst in Leuven en werd getrokken door een HLE27... is er een HLE18 uitgevallen?
(dus ook via de L36 en niet via L2?)
Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Met de 2130 ervoor. Een combinatie 21-M6 die de IC-A verzekert, alledaags is het allerminst...260689 schreef:Die trein 544 was in nood gevallen in Ans de dag ervoor (zaterdag). Aangezien ze deze hebben uitgeweken in Leuven hebben ze een 27 van kiekepoot naar Leuven gereden en de 18 terug mee. De 544 die de 507 moest doen de dag erna (gisteren zondag dus) is leeg van Leuven tot Welkenreadt gereden. De 507 reed met een 9 M6 rijtuigen Oostende - Luik waar reizigers konden overstappen richting Eupen.fets schreef:IC534 had vandaag +23 bij aankomst in Leuven en werd getrokken door een HLE27... is er een HLE18 uitgevallen?
(dus ook via de L36 en niet via L2?)
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: gewijzigde samenstelling.
Trein 9205 reed met I6/I10. Door deurproblemen reed de kerende 9232 niet en reed de sta, terug als 20365 terug richting Belgie. De daaropvolgende 9237 reed weer met I6/I10.
Re: gewijzigde samenstelling.
gisteren de 514 met 2 hle's 27(1op kop en 1 tje van achter ) deze morgen reed de 1579 met 3 klassiekskes in plaats van 5
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: gewijzigde samenstelling.
Tenminste 1 ICRm-stam en de tweede oostenrijkerstam zijn tijdelijk niet inzetbaar, vandaar een stam I6/I10 in de Benelux. Vandaag tenminste in trein 9205-9236.
Re: gewijzigde samenstelling.
MaartendeJ schreef:Tenminste 1 ICRm-stam en de tweede oostenrijkerstam zijn tijdelijk niet inzetbaar, vandaar een stam I6/I10 in de Benelux. Vandaag tenminste in trein 9205-9236.
Welk onderdeel maakt die rijtuigen zo onbetrouwbaar ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: gewijzigde samenstelling.
De P-trein 7211 reed vandaag met de Oostenrijkse rijtuigen en reed daarna IC-B trein 9209. De trein die met 1 I6B, 2 I6A en 2 I10B rijtuigen reed derjuist IC-B trein 9241.dentheo schreef:MaartendeJ schreef:Tenminste 1 ICRm-stam en de tweede oostenrijkerstam zijn tijdelijk niet inzetbaar, vandaar een stam I6/I10 in de Benelux. Vandaag tenminste in trein 9205-9236.
Welk onderdeel maakt die rijtuigen zo onbetrouwbaar ?
Re: gewijzigde samenstelling.
Het gebrek aan degelijke opleiding voor het Belgische en Nederlandse spoorwegpersoneel om met deze rijtuigen te werken? Ik ga er van uit dat ze geen brol gehuurd hebben en tijdens mijn reizen in Oostenrijk merk ik toch ook weinig problemen met deze rijtuigen... is het dan enkel pech en toeval?dentheo schreef:MaartendeJ schreef:Tenminste 1 ICRm-stam en de tweede oostenrijkerstam zijn tijdelijk niet inzetbaar, vandaar een stam I6/I10 in de Benelux. Vandaag tenminste in trein 9205-9236.
Welk onderdeel maakt die rijtuigen zo onbetrouwbaar ?
Re: gewijzigde samenstelling.
De hollanders hebben daaraan geprutst met hun uitbreken en dergelijke voor de rolstoelersTerminus schreef:Het gebrek aan degelijke opleiding voor het Belgische en Nederlandse spoorwegpersoneel om met deze rijtuigen te werken? Ik ga er van uit dat ze geen brol gehuurd hebben en tijdens mijn reizen in Oostenrijk merk ik toch ook weinig problemen met deze rijtuigen... is het dan enkel pech en toeval?dentheo schreef:MaartendeJ schreef:Tenminste 1 ICRm-stam en de tweede oostenrijkerstam zijn tijdelijk niet inzetbaar, vandaar een stam I6/I10 in de Benelux. Vandaag tenminste in trein 9205-9236.
Welk onderdeel maakt die rijtuigen zo onbetrouwbaar ?
Re: gewijzigde samenstelling.
Dat zijn veranderingen in de trein zelf, die niets te maken hebben met omvormers, deursluitsysteem, ... Bovendien zijn die wijzigingen in Oostenrijk uitgevoerd, als ik me niet vergis.
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: gewijzigde samenstelling.
De rijtuigen (ook ICR) worden per week onderhouden: Die stam rijdt dan een aantal dagen in de slag 9228/9233 en gaat dan in onderhoud.
Voor december 2011 werd er 's avonds in 50 minuten "onder de kap" gekeerd van Amsterdam Centraal + omlopen. door de veranderde dienstregeling als gevolg van werkzaamheden (2 spoorfasen buiten dienst; afgelopen weken sporen waren dat 9, 10AB, 11AB) was daar geen plek meer voor. Voor NS Hispeed zijn namelijk slechts 1,5 spoorfase over (15AB en 14A), tegenover 2 "normaal". Die werkzaamheden gaan nog wel even door, elke spoorbak moet eruit en wordt het perron vervangen.
Voor het keren van de Benelux moet er dus een oplossing gevonden worden:er zou in nog minder dan een half uur gekeerd moeten worden. Ook daar is geen plek voor. Bijna alles rijdt door of keert in ca 8-10 minuten.
Een oplossing kan dus zijn om de Benelux op te heffen tussen Schiphol-Amsterdam Centraal. Materieel rijdt dan via Amsterdam Zuid-Diemen rechtstreeks naar de Watergraafsmeer. Voordeel is dat de loc dan meteen al goed staat. Dit is niet de reizigervriendelijkste oplossing; er komt nu een extra stam oostenrijkers; daarvoor is nu tijdelijk die I6/I10stam.
Voor december 2011 werd er 's avonds in 50 minuten "onder de kap" gekeerd van Amsterdam Centraal + omlopen. door de veranderde dienstregeling als gevolg van werkzaamheden (2 spoorfasen buiten dienst; afgelopen weken sporen waren dat 9, 10AB, 11AB) was daar geen plek meer voor. Voor NS Hispeed zijn namelijk slechts 1,5 spoorfase over (15AB en 14A), tegenover 2 "normaal". Die werkzaamheden gaan nog wel even door, elke spoorbak moet eruit en wordt het perron vervangen.
Voor het keren van de Benelux moet er dus een oplossing gevonden worden:er zou in nog minder dan een half uur gekeerd moeten worden. Ook daar is geen plek voor. Bijna alles rijdt door of keert in ca 8-10 minuten.
Een oplossing kan dus zijn om de Benelux op te heffen tussen Schiphol-Amsterdam Centraal. Materieel rijdt dan via Amsterdam Zuid-Diemen rechtstreeks naar de Watergraafsmeer. Voordeel is dat de loc dan meteen al goed staat. Dit is niet de reizigervriendelijkste oplossing; er komt nu een extra stam oostenrijkers; daarvoor is nu tijdelijk die I6/I10stam.
Re: gewijzigde samenstelling.
Een derde stam Oostenrijkers?MaartendeJ schreef:Dit is niet de reizigervriendelijkste oplossing; er komt nu een extra stam oostenrijkers; daarvoor is nu tijdelijk die I6/I10stam.
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: gewijzigde samenstelling.
Max twee. De tweede is alleen nog niet klaar. Althans, situatie vorige week.
Re: gewijzigde samenstelling.
Volgens mij rijdt er een "gemengde" Benelux , paar Oostenrijkse wagen met ÖBB en paartje verder met vishaakjes...
Laatst gewijzigd door dentheo op 15 jan 2012, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: gewijzigde samenstelling.
¿Qué? (I'm from Barcelona...)dentheo schreef:Volgens mijk rijdt er een "gemengde" Benelux , paar Oostenrijkse wagen met ÖBB en paartje verder met vishaakjes...