Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:
Stijn91 schreef:
Stijn91 schreef:P7954 was vandaag met 1 Sprinter ipv 2.
Vandaag hetzelfde van dat.
P7954 weer maar met 1 Sprinter ipv 2. :twisted:
en moet je dat echt elke keer hier melden? :roll:
profke
Berichten: 630
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door profke »

daar dient die topic toch voor ;-)

alle gekheid op een stokje: 2357 rijdt tegenwoordig ook regelmatig met 1 break ipv de normale 4 wagens...
is er weer ergens schaarste? het vriest nog nie...
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door TrainzDr3ver »

Tekort met teveel Breaks dat in 1 keer op modernisatie staan te wachten in CW Mechelen misschien? :lol:
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Nicholas »

profke schreef:daar dient die topic toch voor ;-)

alle gekheid op een stokje: 2357 rijdt tegenwoordig ook regelmatig met 1 break ipv de normale 4 wagens...
is er weer ergens schaarste? het vriest nog nie...
Dit zorgt voor een enorme overbezetting. Vanaf Nijlen is het rechtstaan.
Dinsdag heb ik zelf nog moeten rechtstaan van Kessel tot Berchem. De mensen staan gewoon op elkaar "gepropt", met 16-17 personen in een halletje van een break staan is verre van gezellig. Ik kan begrijpen dat het eenmalig gebeurt, maar de laatste twee weken zat er steeds een break op deze verbinding.

Wat ik raar vind, is dat bv. L2358 en L2386 wel met 2*AM86 rijden, wat ook wel nodig is, en de nog drukkere L2357 en 2387 slechts met 1 break rijden...
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door KB »

Nicholas schreef: Wat ik raar vind, is dat bv. L2358 en L2386 wel met 2*AM86 rijden, wat ook wel nodig is, en de nog drukkere L2357 en 2387 slechts met 1 break rijden...
Het zou kunnen dat die 2 AM86's wel nodig zijn voor de volgende rit die ze moeten rijden.
L'union fait la force.
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Terminus »

Gisteren (spitstrein) IC 4516 Charleroi - Essen met 800 en klassiekje i.p.v. dubbeldekrijtuigen.
Gebruikersavatar
Zorba
Berichten: 149
Lid geworden op: 25 nov 2010, 22:16

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Zorba »

IC508 (Oostende - Eupen) werd getrokken (door 1836), in plaats van geduwd.
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Terminus »

Zondag een gemoderniseerd klassiekje (766) op de IR Mechelen - Kortrijk, later die dag ook een break. Vermoedelijk omdat een M4-stam betrokken was bij een aanrijding op zaterdag.
hein
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door hein »

Terminus schreef:Zondag een gemoderniseerd klassiekje (766) op de IR Mechelen - Kortrijk, later die dag ook een break. Vermoedelijk omdat een M4-stam betrokken was bij een aanrijding op zaterdag.
Dit klassiekje was op zaterdag te zien op de IC Oostende Kortrijk.
Bijlagen
100_2030.jpg
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Dieselfreak »

Zijn er met de ingang van de nieuwe dienstregeling treinen die met een ander type materieel gedaan worden dan voorheen?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Molenbruch Y. »

Sedert deze week wordt een HLE 21 + 6 M4 ingeschakeld op de IC D-verbinding. Dit uiteraard slechts voor een aantal ritten die niet van/naar Lille rijden, zoals IC D 906.

Groeten,
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Terminus »

IC 9209 (en vermoedelijk dus ook P7211 Antwerpen - Brussel) reed vandaag met Oostenrijkse rijtuigen. Waaruit ik afleid dat de Belgische treinbegeleiders nu ook treinen met OBB-rijtuigen mogen verzekeren als treinchef.
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 260689 »

Terminus schreef:IC 9209 (en vermoedelijk dus ook P7211 Antwerpen - Brussel) reed vandaag met Oostenrijkse rijtuigen. Waaruit ik afleid dat de Belgische treinbegeleiders nu ook treinen met OBB-rijtuigen mogen verzekeren als treinchef.
de 2e ram blijft in Vorst rijtuigen overnachten en rijd als eerste Benelux 9205 naar Amsterdam. deze komt dus als laatste Benelux Amsterdam - Brussel. Bron de dienstleider van Vorst rijtuigen
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Terminus »

De eerste Benelux is de 9201 (i.p.v. de 9205) en ik had het over de IC 9209, maar ik snap wat je bedoelt :-) Er vertrekt dus 's morgens wel degelijk een OBB-stam met Belgisch personeel uit Brussel, richting Amsterdam.
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door 260689 »

Sorry, foutje van mij in het weekend is het de 9205 die de eerste Benelux rijd, in de week is het inderdaad de 9201 die met de OBB rijtuigen rijd met Belgisch personeel.
Plaats reactie