NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Een leuk idee, maar: NMBS kennende willen ze geen overig geld meer uitgeven, dan wat volgens hun mening teveel is. Als je me niet gelooft, kijk dan maar naar mw41.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dat is dus absoluut niet meer mogelijk, de Brusselse ondergrond zit compleet vol met beton, laat aub nog wat plaats voor afwatering en dergelijke meer of wil jij Brussel nog is open smijten zoals de tijd toen ze de huidige NZV gemaakt hebben. denk dat je dit trouwens heden ten dage niet meer kunt verantwoorden naar de bewoners toe om nog dergelijke werven te maken binnen in een stad, dit is het begin van de vorige eeuw niet meer hoor. vergeet niet dat Brussel Zuid al op 1 ligt, het huidige Brussel Centraal op -2 tov het straatniveau. Brussel mag dan wel een glooiend landschap hebben, de hellingen die je zo wil maken op korte afstand zouden een een bepaalde hellingsgraad krijgen die volgens mij nog iets zwaarder zou zijn dan de helling die ze nu al in Antwerpen hebben gemaakt met alle gevolgen van dien. zelfs de optie naast de bestaande NZV een koker bij te steken is niet haalbaar wegens onvoldoende vrije ruimte.
in brussel centraal heb je kokers voor tram, metro, trein steken en niet te vergeten talrijke funderingen van de gebouwen die er bovenop staan. kan je u voorstellen hoe diep je moet gaan om daar overal nog is onder te zitten met een nieuwe koker?
in brussel centraal heb je kokers voor tram, metro, trein steken en niet te vergeten talrijke funderingen van de gebouwen die er bovenop staan. kan je u voorstellen hoe diep je moet gaan om daar overal nog is onder te zitten met een nieuwe koker?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Spijtig natuurlijk, en het wordt alleen maar drukker.
En is een Oost-west verbinding mogelijk? (Dit levert dan weer veel tijdswinst op.
Of Zuid verder uitbouwen tot internationaal groot station. En Brussel Centraal alleen houden voor Brussel.
En is een Oost-west verbinding mogelijk? (Dit levert dan weer veel tijdswinst op.
Of Zuid verder uitbouwen tot internationaal groot station. En Brussel Centraal alleen houden voor Brussel.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
de internationale treinen stoppen al alleen in zuid
het probleem is dat de hele structuur van het net op die noord-zuid verbinding aangesloten is. Het enige mogelijk alternatief lijkt mij het westelijk ringspoor, als ze daar een snelspoor van kunnen maken dat aansluit op L25N/L36N kunnen de thally's of de ICE misschien wel zo rijden. Maar zelfs zoiets vraagt om grote infrastructuurwerken
het probleem is dat de hele structuur van het net op die noord-zuid verbinding aangesloten is. Het enige mogelijk alternatief lijkt mij het westelijk ringspoor, als ze daar een snelspoor van kunnen maken dat aansluit op L25N/L36N kunnen de thally's of de ICE misschien wel zo rijden. Maar zelfs zoiets vraagt om grote infrastructuurwerken
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Bij een oost west verbindingen zijn de problemen zo mogelijk nog wat groter omdat je dan van hoog naar laag (laag naar hoog, te overbruggen hoogte verschillen dus) Brussel gaat, er een kanaal in de weg ligt. als je dergelijke verbindingen had willen maken had je ze beter 150 jaar eerder gemaakt toen al die gebieden nog niet zo bomvol huizen en kantoren stond.Vank schreef:Spijtig natuurlijk, en het wordt alleen maar drukker.
En is een Oost-west verbinding mogelijk? (Dit levert dan weer veel tijdswinst op.
Of Zuid verder uitbouwen tot internationaal groot station. En Brussel Centraal alleen houden voor Brussel.
Het enige wat dus mogelijk is, is het bestaande optimaliseren, aankoop van snelle treinen (zowel in optrekken als afremmen) maken daar dus deel van uit.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Wat volgens mij zinvol zou zijn is een tunnel Brussel Zuid - Schuman. Laat deze tunnel al voor Brussel Zuid beginnen, bouw een ondergronds station met een zestal sporen onder het bestaande Brussel Zuid en boor die dan verder tot Schuman. Kan je een aantal IC treinen Zuid - Schuman - Luchthaven ipv. Zuid - Centraal - Noord laten rijden.Vank schreef:Spijtig natuurlijk, en het wordt alleen maar drukker.
En is een Oost-west verbinding mogelijk? (Dit levert dan weer veel tijdswinst op.
Of Zuid verder uitbouwen tot internationaal groot station. En Brussel Centraal alleen houden voor Brussel.
Een dure grap, ja maar volgens mij de beste oplossing om op lange termijn de capaciteit van Brussel als spoorwegknooppunt te verhogen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Is het dan niet mogelijk om Zuid om te bouwen (iets zoals Luik-Guillemins, architecturaal station).
Met ondergrondse sporen (dan weer in de trend van Antwerpen-Centraal) en dan via een bijkomend spoor het verkeer rond Brussel te leiden?
Met ondergrondse sporen (dan weer in de trend van Antwerpen-Centraal) en dan via een bijkomend spoor het verkeer rond Brussel te leiden?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
dan ga je in de zuid ook al tot -2 of -3 moeten gaan (heb geen duidelijk zicht op de juiste diepte van de metrotunnels en premetrotunnels in brussel zuid. wetende dat tussen brussel zuid en shuman al een tunnel ligt van de metro, tunnels van de kleine ring ga je daar toch redelijk diep mogen graven vrees ik.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ze zien eruit als een kruising tussen Boa en Mw41.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Wel, ik vind de treinstellen er aangenaam uitzien. als ze nu nog de rij-eigenschappen hebben van een 425 van de DB zullen de treinen zonder enige moeite stipter rijden, een ET425 (en ook 424 en 423) slaagt er in Duitsland in om je tegen je stoel te plakken bij het optrekken
Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
ik heb horen zeggen dat het feest nie zou doorgaan met die stellen
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Welk feeststefke schreef:ik heb horen zeggen dat het feest nie zou doorgaan met die stellen
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
dat ze nie die nie mogen bouwen da het nie volgens de europese regeling gebeurt is ken da horen zeggenTBJeroen schreef:Welk feeststefke schreef:ik heb horen zeggen dat het feest nie zou doorgaan met die stellen
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Da meent ge niet?stefke schreef:dat ze nie die nie mogen bouwen da het nie volgens de europese regeling gebeurt is ken da horen zeggenTBJeroen schreef:Welk feeststefke schreef:ik heb horen zeggen dat het feest nie zou doorgaan met die stellen
Als da waar is moet heel de NMBS maar geprivatiseerd worden...en dan kunnen ze ook maar beter ophouden met goed materiaal te slopen zoals de 22ers en 25ers.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore