Pagina 7 van 374

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2008, 18:05
door Steven
treinbruno schreef:zondag riepen ze om in brussel: wegens onvoorziene omstandigheden is de IC naar luxemburg vandaag maar uit 3 rijtuigen verzekerd waarvoor onze excuses.

in de 1e classe had ge zelfs geen bankje meer voor u meer alleen
dit kwam doordat het voorziene materieel ergens tussen namur en ciney een persoonsongeval voorhad waardoor deze niet tijdig in brussel geraakt is om zijn terugrit richting luxemburg aan te vatten.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2008, 18:07
door Steven
dentheo schreef:
treinbruno schreef:zondag riepen ze om in brussel: wegens onvoorziene omstandigheden is de IC naar luxemburg vandaag maar uit 3 rijtuigen verzekerd waarvoor onze excuses.

in de 1e classe had ge zelfs geen bankje meer voor u meer alleen
Kent er iemand de "percentages" van het materieel die beschikbaar zijn voor de dienst ? Of is dat een goed bewaard geheim...of wordt er gegneog "spanning" opgebouwd om mensen te mogen aanwerven voor de werkplaatsen ?

Voor zover ik weet zijn er toch geen dozijnen rijtuigen opgebrand of gepikt ??
neen niets is gepikt, maar momenteel is bijna al het materieel tot de max benut waardoor er in de werkplaatsen als tgv's moet gewerkt worden om materieel weer tijdig buiten te krijgen. de nmbs wilde het aanbod maximaal verhogen. hadden ze meer personeel en materieel gehad (lees tb's en tbg's) dan was het aanbod normaal gezien nog veel groter geweest.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2008, 18:10
door dentheo
Steven schreef:
dentheo schreef:
treinbruno schreef:zondag riepen ze om in brussel: wegens onvoorziene omstandigheden is de IC naar luxemburg vandaag maar uit 3 rijtuigen verzekerd waarvoor onze excuses.

in de 1e classe had ge zelfs geen bankje meer voor u meer alleen
Kent er iemand de "percentages" van het materieel die beschikbaar zijn voor de dienst ? Of is dat een goed bewaard geheim...of wordt er gegneog "spanning" opgebouwd om mensen te mogen aanwerven voor de werkplaatsen ?

Voor zover ik weet zijn er toch geen dozijnen rijtuigen opgebrand of gepikt ??
neen niets is gepikt, maar momenteel is bijna al het materieel tot de max benut waardoor er in de werkplaatsen als tgv's moet gewerkt worden om materieel weer tijdig buiten te krijgen. de nmbs wilde het aanbod maximaal verhogen. hadden ze meer personeel en materieel gehad (lees tb's en tbg's) dan was het aanbod normaal gezien nog veel groter geweest.
En de problemen dus ook...

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2008, 18:11
door Steven
tja er was de bedoeling tussen mechelen en brussel ook te starten met het cr programma (is niet gebeurd) de extra ic tussen antwerpen en gent was normaal gezien voorzien om naar een kuststation verder te rijden (niet gebeurd), twee cr per uur tussen brussel en dendermonde (is nog steeds niet gebeurd), ......

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2008, 20:10
door Steve
Steven schreef:tja er was de bedoeling tussen mechelen en brussel ook te starten met het cr programma (is niet gebeurd) de extra ic tussen antwerpen en gent was normaal gezien voorzien om naar een kuststation verder te rijden (niet gebeurd), twee cr per uur tussen brussel en dendermonde (is nog steeds niet gebeurd), ......
Oh ja, naar De Panne! En de IR-i in de plaats dan eindelijk opwaarderen tot IC, dus exit haltes in Koksijde, Kortemark, Lichtervelde en De Pinte!

Was het maar waar...

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2008, 20:56
door pietje
was da niet de bedoeling naar Blankenberge, nen Antwerpenaar gaat toch niet naar De Panne...

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2008, 21:47
door Trainspotterke
MIVB-reiziger schreef:
Steven schreef:tja er was de bedoeling tussen mechelen en brussel ook te starten met het cr programma (is niet gebeurd) de extra ic tussen antwerpen en gent was normaal gezien voorzien om naar een kuststation verder te rijden (niet gebeurd), twee cr per uur tussen brussel en dendermonde (is nog steeds niet gebeurd), ......
Oh ja, naar De Panne! En de IR-i in de plaats dan eindelijk opwaarderen tot IC, dus exit haltes in Koksijde, Kortemark, Lichtervelde en De Pinte!

Was het maar waar...
De Panne heeft niet veel meer reizigers of de andere stations langs de lijn, hoor! :wink: Integendeel.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2008, 21:54
door Steve
Trainspotterke schreef:
MIVB-reiziger schreef:
Steven schreef:tja er was de bedoeling tussen mechelen en brussel ook te starten met het cr programma (is niet gebeurd) de extra ic tussen antwerpen en gent was normaal gezien voorzien om naar een kuststation verder te rijden (niet gebeurd), twee cr per uur tussen brussel en dendermonde (is nog steeds niet gebeurd), ......
Oh ja, naar De Panne! En de IR-i in de plaats dan eindelijk opwaarderen tot IC, dus exit haltes in Koksijde, Kortemark, Lichtervelde en De Pinte!

Was het maar waar...
De Panne heeft niet veel meer reizigers of de andere stations langs de lijn, hoor! :wink: Integendeel.
Nee, maar bon, ze kunnen hem moeilijk in Veurne al laten stoppen wegens te weinig reizigers in De Panne.

... mag eens mens al niet meer hardop dromen? :(

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 17 jan 2008, 11:37
door Merijn
MIVB-reiziger schreef:
Trainspotterke schreef:
Steven schreef:tja er was de bedoeling tussen mechelen en brussel ook te starten met het cr programma (is niet gebeurd) de extra ic tussen antwerpen en gent was normaal gezien voorzien om naar een kuststation verder te rijden (niet gebeurd), twee cr per uur tussen brussel en dendermonde (is nog steeds niet gebeurd), ......
Oh ja, naar De Panne! En de IR-i in de plaats dan eindelijk opwaarderen tot IC, dus exit haltes in Koksijde, Kortemark, Lichtervelde en De Pinte!

De Panne heeft niet veel meer reizigers of de andere stations langs de lijn, hoor! :wink: Integendeel.
Het zou inderdaad wel heel tof zijn....en de studenten die de zondag reizen, zouden dan eindelijk wat meer plaats hebben. Maar ik vrees dat ze de trein naar Antwerpen liever naar Blankenberge zouden doen rijden....helaas :cry:

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 28 jan 2008, 21:15
door Elgar
Heb vandaag locomotief 1602 met een stam M5-rijtuigen rond 16:55 zien passeren te Zaventem, met het stuurstandrijtuig aan de loc gekoppeld.
Ik denk dat het om P8400 (Brussel-Welkenraedt) gaat.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 28 jan 2008, 22:09
door am62
Elgar schreef:Heb vandaag locomotief 1602 met een stam M5-rijtuigen rond 16:55 zien passeren te Zaventem, met het stuurstandrijtuig aan de loc gekoppeld.
Ik denk dat het om P8400 (Brussel-Welkenraedt) gaat.
Is normaal hoor. Zag die vanavond ook te FBN rond 16.40 uur. Blijkbaar had die wel wat vertraging. De overige spots
28/01/2008 16:02 Antwerpen Berchem 1309 + 1334 los naar haven
28/01/2008 16:42 Schaarbeek TW 2505, 2507, 8211
28/01/2008 16:43 Schaarbeek 1602 + M5 P8400 Brussel Zuid - Welkenraedt ?
28/01/2008 16:45 Brussel Noord 1353 + M6 IC2116 Brussel Zuid - Luxembourg
28/01/2008 16:49 Brussel Noord 2342 + M4m P8067 Brussel Zuid - Denderleeuw
28/01/2008 17:05 Brussel Zuid 1608 + M4m, 2354 + M4m
28/01/2008 17:05 Brussel Zuid 2011 reserve kant Brussel-Kapellekerk

http://spoorvreter.be/blog

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 01 feb 2008, 11:17
door carlos
vandaag (1 feb 2008) bestond trein P7307 uit M4 & M6 rijtuigen.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 05 feb 2008, 00:32
door Steve
Nu ik eens wat foto's terugkijk, merk ik dat ik een Sprinter MS86 in Turnhout vastgelegd heb. Hij stond op 22 januari om 15.27 u in het station, dus na het vertrek van de treinen naar Brussel en Antwerpen, maar ook voor de aankomst van diezelfde treinen. Iemand een idee wat die (de 939 en een andere) daar deed?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 05 feb 2008, 22:28
door treinbruno
ICp 3030 was vanmorgen samengested uit 3 ongemoderniseerde klassiekjes :roll:

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 06 feb 2008, 00:14
door Bartjedj
Sinds enige tijd zijn de tijdelijk permanent gedeklasseerde M6'en terug van weggeweest op de IC-I en IC-N.

BDJ