Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steven »

treinbruno schreef:zondag riepen ze om in brussel: wegens onvoorziene omstandigheden is de IC naar luxemburg vandaag maar uit 3 rijtuigen verzekerd waarvoor onze excuses.

in de 1e classe had ge zelfs geen bankje meer voor u meer alleen
dit kwam doordat het voorziene materieel ergens tussen namur en ciney een persoonsongeval voorhad waardoor deze niet tijdig in brussel geraakt is om zijn terugrit richting luxemburg aan te vatten.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steven »

dentheo schreef:
treinbruno schreef:zondag riepen ze om in brussel: wegens onvoorziene omstandigheden is de IC naar luxemburg vandaag maar uit 3 rijtuigen verzekerd waarvoor onze excuses.

in de 1e classe had ge zelfs geen bankje meer voor u meer alleen
Kent er iemand de "percentages" van het materieel die beschikbaar zijn voor de dienst ? Of is dat een goed bewaard geheim...of wordt er gegneog "spanning" opgebouwd om mensen te mogen aanwerven voor de werkplaatsen ?

Voor zover ik weet zijn er toch geen dozijnen rijtuigen opgebrand of gepikt ??
neen niets is gepikt, maar momenteel is bijna al het materieel tot de max benut waardoor er in de werkplaatsen als tgv's moet gewerkt worden om materieel weer tijdig buiten te krijgen. de nmbs wilde het aanbod maximaal verhogen. hadden ze meer personeel en materieel gehad (lees tb's en tbg's) dan was het aanbod normaal gezien nog veel groter geweest.
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door dentheo »

Steven schreef:
dentheo schreef:
treinbruno schreef:zondag riepen ze om in brussel: wegens onvoorziene omstandigheden is de IC naar luxemburg vandaag maar uit 3 rijtuigen verzekerd waarvoor onze excuses.

in de 1e classe had ge zelfs geen bankje meer voor u meer alleen
Kent er iemand de "percentages" van het materieel die beschikbaar zijn voor de dienst ? Of is dat een goed bewaard geheim...of wordt er gegneog "spanning" opgebouwd om mensen te mogen aanwerven voor de werkplaatsen ?

Voor zover ik weet zijn er toch geen dozijnen rijtuigen opgebrand of gepikt ??
neen niets is gepikt, maar momenteel is bijna al het materieel tot de max benut waardoor er in de werkplaatsen als tgv's moet gewerkt worden om materieel weer tijdig buiten te krijgen. de nmbs wilde het aanbod maximaal verhogen. hadden ze meer personeel en materieel gehad (lees tb's en tbg's) dan was het aanbod normaal gezien nog veel groter geweest.
En de problemen dus ook...
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steven »

tja er was de bedoeling tussen mechelen en brussel ook te starten met het cr programma (is niet gebeurd) de extra ic tussen antwerpen en gent was normaal gezien voorzien om naar een kuststation verder te rijden (niet gebeurd), twee cr per uur tussen brussel en dendermonde (is nog steeds niet gebeurd), ......
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5334
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steve »

Steven schreef:tja er was de bedoeling tussen mechelen en brussel ook te starten met het cr programma (is niet gebeurd) de extra ic tussen antwerpen en gent was normaal gezien voorzien om naar een kuststation verder te rijden (niet gebeurd), twee cr per uur tussen brussel en dendermonde (is nog steeds niet gebeurd), ......
Oh ja, naar De Panne! En de IR-i in de plaats dan eindelijk opwaarderen tot IC, dus exit haltes in Koksijde, Kortemark, Lichtervelde en De Pinte!

Was het maar waar...
pietje

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door pietje »

was da niet de bedoeling naar Blankenberge, nen Antwerpenaar gaat toch niet naar De Panne...
Trainspotterke

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Trainspotterke »

MIVB-reiziger schreef:
Steven schreef:tja er was de bedoeling tussen mechelen en brussel ook te starten met het cr programma (is niet gebeurd) de extra ic tussen antwerpen en gent was normaal gezien voorzien om naar een kuststation verder te rijden (niet gebeurd), twee cr per uur tussen brussel en dendermonde (is nog steeds niet gebeurd), ......
Oh ja, naar De Panne! En de IR-i in de plaats dan eindelijk opwaarderen tot IC, dus exit haltes in Koksijde, Kortemark, Lichtervelde en De Pinte!

Was het maar waar...
De Panne heeft niet veel meer reizigers of de andere stations langs de lijn, hoor! :wink: Integendeel.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5334
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steve »

Trainspotterke schreef:
MIVB-reiziger schreef:
Steven schreef:tja er was de bedoeling tussen mechelen en brussel ook te starten met het cr programma (is niet gebeurd) de extra ic tussen antwerpen en gent was normaal gezien voorzien om naar een kuststation verder te rijden (niet gebeurd), twee cr per uur tussen brussel en dendermonde (is nog steeds niet gebeurd), ......
Oh ja, naar De Panne! En de IR-i in de plaats dan eindelijk opwaarderen tot IC, dus exit haltes in Koksijde, Kortemark, Lichtervelde en De Pinte!

Was het maar waar...
De Panne heeft niet veel meer reizigers of de andere stations langs de lijn, hoor! :wink: Integendeel.
Nee, maar bon, ze kunnen hem moeilijk in Veurne al laten stoppen wegens te weinig reizigers in De Panne.

... mag eens mens al niet meer hardop dromen? :(
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Merijn »

MIVB-reiziger schreef:
Trainspotterke schreef:
Steven schreef:tja er was de bedoeling tussen mechelen en brussel ook te starten met het cr programma (is niet gebeurd) de extra ic tussen antwerpen en gent was normaal gezien voorzien om naar een kuststation verder te rijden (niet gebeurd), twee cr per uur tussen brussel en dendermonde (is nog steeds niet gebeurd), ......
Oh ja, naar De Panne! En de IR-i in de plaats dan eindelijk opwaarderen tot IC, dus exit haltes in Koksijde, Kortemark, Lichtervelde en De Pinte!

De Panne heeft niet veel meer reizigers of de andere stations langs de lijn, hoor! :wink: Integendeel.
Het zou inderdaad wel heel tof zijn....en de studenten die de zondag reizen, zouden dan eindelijk wat meer plaats hebben. Maar ik vrees dat ze de trein naar Antwerpen liever naar Blankenberge zouden doen rijden....helaas :cry:
Elgar
Berichten: 624
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Elgar »

Heb vandaag locomotief 1602 met een stam M5-rijtuigen rond 16:55 zien passeren te Zaventem, met het stuurstandrijtuig aan de loc gekoppeld.
Ik denk dat het om P8400 (Brussel-Welkenraedt) gaat.
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door am62 »

Elgar schreef:Heb vandaag locomotief 1602 met een stam M5-rijtuigen rond 16:55 zien passeren te Zaventem, met het stuurstandrijtuig aan de loc gekoppeld.
Ik denk dat het om P8400 (Brussel-Welkenraedt) gaat.
Is normaal hoor. Zag die vanavond ook te FBN rond 16.40 uur. Blijkbaar had die wel wat vertraging. De overige spots
28/01/2008 16:02 Antwerpen Berchem 1309 + 1334 los naar haven
28/01/2008 16:42 Schaarbeek TW 2505, 2507, 8211
28/01/2008 16:43 Schaarbeek 1602 + M5 P8400 Brussel Zuid - Welkenraedt ?
28/01/2008 16:45 Brussel Noord 1353 + M6 IC2116 Brussel Zuid - Luxembourg
28/01/2008 16:49 Brussel Noord 2342 + M4m P8067 Brussel Zuid - Denderleeuw
28/01/2008 17:05 Brussel Zuid 1608 + M4m, 2354 + M4m
28/01/2008 17:05 Brussel Zuid 2011 reserve kant Brussel-Kapellekerk

http://spoorvreter.be/blog
carlos

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door carlos »

vandaag (1 feb 2008) bestond trein P7307 uit M4 & M6 rijtuigen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5334
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steve »

Nu ik eens wat foto's terugkijk, merk ik dat ik een Sprinter MS86 in Turnhout vastgelegd heb. Hij stond op 22 januari om 15.27 u in het station, dus na het vertrek van de treinen naar Brussel en Antwerpen, maar ook voor de aankomst van diezelfde treinen. Iemand een idee wat die (de 939 en een andere) daar deed?
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door treinbruno »

ICp 3030 was vanmorgen samengested uit 3 ongemoderniseerde klassiekjes :roll:
Afbeelding
Bartjedj

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Bartjedj »

Sinds enige tijd zijn de tijdelijk permanent gedeklasseerde M6'en terug van weggeweest op de IC-I en IC-N.

BDJ
Plaats reactie