overweg13 schreef: ↑13 okt 2023, 20:36
Vandaag deed die 2714 P 7802 Quiévrain -Schaarbeek en IC 5139 Schaarbeek - Kortrijk. Wat die in het Gentse deed is een raadsel - onderhoudspost is Schaarbeek FSR.
Een opleidingsrit werd misschien tussen de voorziene ritten ingepland.
Persoonlijke mening : gezien de lengte van P7008 en P7009 is het niet uitgesloten dat deze in de toekomst met M5 worden gereden.
Intussen blijft de M7-miserie op onder meer de 32xx trouwens nog steeds duren. Bijna elke dag rijdt zeker 1 van de 4 spitstreinen met de halve samenstelling van 4 stuks, vandaag was het de beurt aan de 3215 (Brussel-Centraal 17.23 u). Volgens Haltelink nochtans een samenstelling van 8 stuks ingegeven, dus hoogstwaarschijnlijk zal het ook nog eens een verrassing geweest zijn bij aankomst in de stations. Ik hou er echt m'n hart voor vast dat iemand eens onbedoeld op de sporen zal belanden in al dat last-minute gewoel op overvolle perrons.
Steve schreef: ↑13 okt 2023, 22:40
Intussen blijft de M7-miserie op onder meer de 32xx trouwens nog steeds duren. Bijna elke dag rijdt zeker 1 van de 4 spitstreinen met de halve samenstelling van 4 stuks, vandaag was het de beurt aan de 3215 (Brussel-Centraal 17.23 u). Volgens Haltelink nochtans een samenstelling van 8 stuks ingegeven, dus hoogstwaarschijnlijk zal het ook nog eens een verrassing geweest zijn bij aankomst in de stations. Ik hou er echt m'n hart voor vast dat iemand eens onbedoeld op de sporen zal belanden in al dat last-minute gewoel op overvolle perrons.
Ik neem aan de S3-treinen dan ook wel goed vol zitten als de IC's met kortere samenstelling rijden.
BlackEagle schreef: ↑13 okt 2023, 16:45
Zoals ik al vaker beargumenteerd heb is dit materieel door het trage optrekken en afremmen niet echt geschikt voor de lijn Antwerpen-Brussel,
Ik denk dat ze nergens echt geschikt zijn. Ik had er vrijdag en twee weken geleden een naar Hamont en zonder dat er zich speciale dingen voordoen rijden ze er 10 minuten vertraging mee. Vrijdag zelfs in Mol geen aansluiting naar Hasselt. Het was de een na laatste trein, je moet maar wachten op de laatste.
3215 vandaag met 6 M7 ipv 8. Alvast beter dan 4 stuks (en gelukkig ook geen dinsdag of donderdag) maar wel verrassend, de stammen van 6 zijn al een tijdje uit circulatie op de 32xx.
Het viel me ook op dat de verkorte samenstelling niet aangekondigd werd, ook al was die bekend (chatbot, app...). Gebeurt dat misschien pas vanaf X minder capaciteit?
Vorige week ook al, zie twee berichten hoger, en eerder vandaag kennelijk ook op de 3216. Volgens mij eerder toeval dan een bewuste uitbreiding van de capaciteit, maar nog te bekijken.
Vandaag een Luxemburgstam als doorrijdende trein in het station van Harelbeke (richting Kortrijk) omstreeks 15u40. Iemand enig idee wat die daar exact deed? Betreft de 1346 en reed deze voormiddag nog naar Luxemburg en terug volgens Haltelink.
wdl schreef: ↑25 okt 2023, 16:53
Vandaag een Luxemburgstam als doorrijdende trein in het station van Harelbeke (richting Kortrijk) omstreeks 15u40. Iemand enig idee wat die daar exact deed? Betreft de 1346 en reed deze voormiddag nog naar Luxemburg en terug volgens Haltelink.387332805_371028195268056_369559342528093685_n.jpg
Doordat er een goederentrein in nood staat van Lineas in Beernem zullen ze de ER2134 omgeleid hebben om de Traffic tussen Gent en Brugge op L50A te ontlasten. Vandaar dat deze via Kortrijk is gereden.
wdl schreef: ↑25 okt 2023, 16:53
Vandaag een Luxemburgstam als doorrijdende trein in het station van Harelbeke (richting Kortrijk) omstreeks 15u40. Iemand enig idee wat die daar exact deed? Betreft de 1346 en reed deze voormiddag nog naar Luxemburg en terug volgens Haltelink.387332805_371028195268056_369559342528093685_n.jpg
Doordat er een goederentrein in nood staat van Lineas in Beernem zullen ze de ER2134 omgeleid hebben om de Traffic tussen Gent en Brugge op L50A te ontlasten. Vandaar dat deze via Kortrijk is gereden.
Is een uitwisselingstrein aangezien deze rijtuigen allemaal onderhouden worden in Oostende.
wdl schreef: ↑25 okt 2023, 16:53
Vandaag een Luxemburgstam als doorrijdende trein in het station van Harelbeke (richting Kortrijk) omstreeks 15u40. Iemand enig idee wat die daar exact deed? Betreft de 1346 en reed deze voormiddag nog naar Luxemburg en terug volgens Haltelink.387332805_371028195268056_369559342528093685_n.jpg
Doordat er een goederentrein in nood staat van Lineas in Beernem zullen ze de ER2134 omgeleid hebben om de Traffic tussen Gent en Brugge op L50A te ontlasten. Vandaar dat deze via Kortrijk is gereden.
Is een uitwisselingstrein aangezien deze rijtuigen allemaal onderhouden worden in Oostende.
Dat weet ik. Maar normaal gaat die vanaf Brussel de L50A tot Oostende. Maar door die HKM in nood hebben ze het rijpad aangepast.