Pagina 3 van 9

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 01 jun 2021, 08:58
door ronny
TimJ36 schreef: 01 jun 2021, 00:11 80% lijkt een betere maximale bezetting. Voor die extra 1 euro moeten ze de mensen toch wat meer comfort bieden om coronaproof te reizen.
Voor de terugreis van de kust.
Bij grote drukte moet je in het station aanwezig zijn op het moment dat de trein het station binnenkomt om te vermijden dat je geen zitplaats hebt. Die 1 euro heb ik ervoor over om niet 1/2 uur of langer op voorhand in het station te moeten zijn.

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 01 jun 2021, 12:15
door TimJ36
ronny schreef: 01 jun 2021, 08:58 Voor de terugreis van de kust.
Bij grote drukte moet je in het station aanwezig zijn op het moment dat de trein het station binnenkomt om te vermijden dat je geen zitplaats hebt. Die 1 euro heb ik ervoor over om niet 1/2 uur of langer op voorhand in het station te moeten zijn.
Voor een aantal mensen is dat wel het geval, en voor een aantal onder hen is het ook een bijkomende hindernis dat de tickets niet aan het loket te verkrijgen zijn.

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 03 jun 2021, 08:49
door b-loc
Ruben schreef: 28 mei 2021, 16:59 Nemen die treinen de gebruikelijke routes? Bv. die uit Luik, rijdt die via de NZV of neemt die alternatieve routes zoals L28 of zelfs L53 via Mechelen?
De treinen Luik - Oostende rijden via de NZV zonder stoppen.

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 03 jun 2021, 10:49
door LML
Is er al enig idee - of al een beslissing genomen - met welk materieel de ICT Neerpelt-Blankenberge wordt gereden, nu het vanaf een kleine 14 dagen volledig elektrisch kan...?

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 03 jun 2021, 14:54
door b-loc
LML schreef: 03 jun 2021, 10:49 Is er al enig idee - of al een beslissing genomen - met welk materieel de ICT Neerpelt-Blankenberge wordt gereden, nu het vanaf een kleine 14 dagen volledig elektrisch kan...?
De trekpaarden zijn de HLE21/27. Net zoals velen IC-treinen Hamont - Antwerpen-Centraal.

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 03 jun 2021, 17:37
door Steve
... en met een beetje geluk dan erachter een M5-stam. Al kan het misschien ook een M4-stam zijn afkomstig van de P-treinen naar Brussel.

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 03 jun 2021, 18:41
door Tram44
Maar hopen dat het dan geen snikhete zomer wordt. MW41 had airco; in M4 of M5 kan je daar puffend van dromen.

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 03 jun 2021, 19:26
door groentje
Als het echt snikheet is, trekt de airco van een MW42 het niet, hoor. Er is een reden waarom er elke zomer wel een paar dagen zijn dat er geen treinen rijden in de Kempen. In een M4 kan er tenminste een raampje open.

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 03 jun 2021, 20:33
door rvdborgt
groentje schreef: 03 jun 2021, 19:26 Als het echt snikheet is, trekt de airco van een MW42 het niet, hoor. Er is een reden waarom er elke zomer wel een paar dagen zijn dat er geen treinen rijden in de Kempen. In een M4 kan er tenminste een raampje open.
Inderdaad. Sommige conducteurs doen bij heet weer uit voorzorg alle zonneweringen in de MW41 naar beneden, en terecht, want zo wordt de warmte binnen enigszins beperkt.

Groetjes,
Rian

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 03 jun 2021, 22:31
door LML
Tram44 schreef: 03 jun 2021, 18:41 Maar hopen dat het dan geen snikhete zomer wordt. MW41 had airco; in M4 of M5 kan je daar puffend van dromen.
De MW41 had geen airco, die hebben ze nog steeds...

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 05 jun 2021, 17:48
door ostbahnhof
De extra trein Antw. Blankenb. was een set Desiro‘s. In Blankenberge reed net de nieuwe CAF tram voorbij.

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 05 jun 2021, 17:54
door jpvdveer
En dan natuurlijk meteen ook een groot nadeel van de proef duidelijk - met reservaarbare treinen moet je de treinen ook effectief laten rijden terwijl daar met het druilerige weer vandaag totaal geen behoefte aan was.

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 05 jun 2021, 19:38
door 260689
ostbahnhof schreef: 05 jun 2021, 17:48 De extra trein Antw. Blankenb. was een set Desiro‘s. In Blankenberge reed net de nieuwe CAF tram voorbij.
De voorziene trek/duw trein had problemen met de trein en den depanneerder kon het niet verhelpen. Er waren 3 desiro's reserve. Bij de klaarmaking is 1 van de 3 stellen ook afgekeurd zodoende dat deze maar met 2 desiro's reed. Er waren 34 reservaties op die trein.

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 05 jun 2021, 21:19
door Paul
jpvdveer schreef: 05 jun 2021, 17:54 En dan natuurlijk meteen ook een groot nadeel van de proef duidelijk - met reservaarbare treinen moet je de treinen ook effectief laten rijden terwijl daar met het druilerige weer vandaag totaal geen behoefte aan was.
De gewone ICT-treinen rijden toch ook altijd, weer of geen weer?
In tegenstelling tot de 'goed-weer,-treinen'.
(Bovendien was het vandaag zalig weer in Oostende, zeker na de middag :D )

Re: IC-T treinen in 2021

Geplaatst: 08 jun 2021, 13:28
door Treinenman
Ik ben op zoek naar de uren van de toeristentreinen van en naar Blankenberge voor de komende zomer.
Met name Neerpelt-Blankenberge of Turnhout-Blankenberge. Opstapplaats is Lier.
Op de website van de nmbs zijn deze echter (nog) niet te vinden.
Misschien rijden er dit jaar geen toeristentreinen of zeer beperkt door de coronamaatregelen.
Wel heb ik in het nieuws gehoord over een testfase met treinen vanuit o.a. Antwerpen en Brussel naar de kust waarvoor reservatie verplicht is.