Okeej, het is niet dat dit nu 50 jaar lang niet moet wijzigen. Maar de nmbs heeft wel acutere problemen dan de layout van de SIV's lijkt mijAlexNL schreef:Zo kun je het zien, maar ik ben van mening dat feedback niet onder stoelen of banken gestoken hoeft te worden. Ik bedoel het goedShrek schreef:Nu moet je zelf toch ook wel toegeven dat je aan leestekencopulatie doet
En ja, de schermen in de Desiro's (Desiri?) zijn absoluut een vooruitgang, maar dat betekent niet dat je daarna klaar bent. Er is altijd ruimte voor verbetering.
NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Och ja, vast en zeker. Dit is meer een leuke voor een vrijdag... Zo tussen de lunch en de borrel
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Is dat geen werk voor Siemens?Shrek schreef: Okeej, het is niet dat dit nu 50 jaar lang niet moet wijzigen. Maar de nmbs heeft wel acutere problemen dan de layout van de SIV's lijkt mij
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hoe komt het dat je het typische optrekgeluid van de Desiro niet hoort als die echt heel langzaam vertrekt?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
a) Ik weet niet of het werk van Siemens is.rdv schreef:Is dat geen werk voor Siemens?Shrek schreef: Okeej, het is niet dat dit nu 50 jaar lang niet moet wijzigen. Maar de nmbs heeft wel acutere problemen dan de layout van de SIV's lijkt mij
b) Als het werk van Siemens is, zullen ze onder het ontwerp wel een handteken of stempel van SNCB gevraagd hebben. Anders blijf je bezig als aannemer.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Goed nieuws voor wie langs lijn 12 woont en de varkentjes beu is: de Desiro's zouden dit jaar nog naar Roosendaal rijden.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
De "goed nieuws" onderschrijf ik alvast niet (maar dat is een andere discussie). Men is dus al bezig met de homologatieprocedure voor het grensbaanvak en verder tot Roosendaal?
Op uitzondering van de Benelux ga je dus in het weekend tussen Mechelen en Antwerpen nog kunnen kiezen uit Desiro's, Desiro's en Desiro's...
Op uitzondering van de Benelux ga je dus in het weekend tussen Mechelen en Antwerpen nog kunnen kiezen uit Desiro's, Desiro's en Desiro's...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Wat mij bij de desiros opgevallen is, is dat ze dankzij het snelle optrekken nogal wat tijd overhouden bij de haltes. Toen ik laatst nog op een stoptrein van Brugge naar Gent zat bleven we bij elke halte vrij lang staan, om op de correcte vertretrektijd te wachten.Shrek schreef:Goed nieuws voor wie langs lijn 12 woont en de varkentjes beu is: de Desiro's zouden dit jaar nog naar Roosendaal rijden.
Het lijkt me dat men dus een aantal stoptreindiensten weer zou kunnen versnellen. En daar is Antwerpen - Roosendaal een goede kandidaat, lijkt me...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Absoluut, met de huidige dienstregeling zou een Desiro het ringspoor kunnen nemen èn stoppen in Oost en Dam en nog steeds op tijd aankomen in RoosendaalK V B schreef:Wat mij bij de desiros opgevallen is, is dat ze dankzij het snelle optrekken nogal wat tijd overhouden bij de haltes. Toen ik laatst nog op een stoptrein van Brugge naar Gent zat bleven we bij elke halte vrij lang staan, om op de correcte vertretrektijd te wachten.Shrek schreef:Goed nieuws voor wie langs lijn 12 woont en de varkentjes beu is: de Desiro's zouden dit jaar nog naar Roosendaal rijden.
Het lijkt me dat men dus een aantal stoptreindiensten weer zou kunnen versnellen. En daar is Antwerpen - Roosendaal een goede kandidaat, lijkt me...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Gaat dat dan een aparte serie worden om onder 1,5 kV te kunnen rijden?Shrek schreef:Goed nieuws voor wie langs lijn 12 woont en de varkentjes beu is: de Desiro's zouden dit jaar nog naar Roosendaal rijden.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geen idee hoe ze dat gaan oplossen... nahoj?Eimai schreef:Gaat dat dan een aparte serie worden om onder 1,5 kV te kunnen rijden?Shrek schreef:Goed nieuws voor wie langs lijn 12 woont en de varkentjes beu is: de Desiro's zouden dit jaar nog naar Roosendaal rijden.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Inderdaad vraag ik me ook af want nu begint een Desiro al storingen te vermelden indien de spanning zakt tot 2,6 a 2,5 kV.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hoi
En in de weekends zullen de potentiele vliegtuigreizigers niet langer in deze nu wel afzichtelijke varkensneuzen moeten vervoerd worden!
Deze ooit prima stellen zijn op!
En in de weekends zullen de potentiele vliegtuigreizigers niet langer in deze nu wel afzichtelijke varkensneuzen moeten vervoerd worden!
Deze ooit prima stellen zijn op!
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Het afzichtelijkste zijn toch meestal de kliederingen van individuen die niets met de NMBS te maken hebben.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
... de Varkenssnuitjes hebben daar helaas geen monopolie op - daarstraks zag ik Desiro 08111 (nieuw!), en die was... tja. Van het éne uiteinde tot het andere...