NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

AlexNL schreef:
Shrek schreef:Nu moet je zelf toch ook wel toegeven dat je aan leestekencopulatie doet :wink:
Zo kun je het zien, maar ik ben van mening dat feedback niet onder stoelen of banken gestoken hoeft te worden. Ik bedoel het goed :)

En ja, de schermen in de Desiro's (Desiri?) zijn absoluut een vooruitgang, maar dat betekent niet dat je daarna klaar bent. Er is altijd ruimte voor verbetering. ;)
Okeej, het is niet dat dit nu 50 jaar lang niet moet wijzigen. Maar de nmbs heeft wel acutere problemen dan de layout van de SIV's lijkt mij :P
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door AlexNL »

Och ja, vast en zeker. Dit is meer een leuke voor een vrijdag... Zo tussen de lunch en de borrel :lol:
rdv
Berichten: 1246
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door rdv »

Shrek schreef: Okeej, het is niet dat dit nu 50 jaar lang niet moet wijzigen. Maar de nmbs heeft wel acutere problemen dan de layout van de SIV's lijkt mij :P
Is dat geen werk voor Siemens?
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Hoe komt het dat je het typische optrekgeluid van de Desiro niet hoort als die echt heel langzaam vertrekt?
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door dentheo »

rdv schreef:
Shrek schreef: Okeej, het is niet dat dit nu 50 jaar lang niet moet wijzigen. Maar de nmbs heeft wel acutere problemen dan de layout van de SIV's lijkt mij :P
Is dat geen werk voor Siemens?
a) Ik weet niet of het werk van Siemens is.
b) Als het werk van Siemens is, zullen ze onder het ontwerp wel een handteken of stempel van SNCB gevraagd hebben. Anders blijf je bezig als aannemer.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

Goed nieuws voor wie langs lijn 12 woont en de varkentjes beu is: de Desiro's zouden dit jaar nog naar Roosendaal rijden.
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Terminus »

De "goed nieuws" onderschrijf ik alvast niet (maar dat is een andere discussie). Men is dus al bezig met de homologatieprocedure voor het grensbaanvak en verder tot Roosendaal?

Op uitzondering van de Benelux ga je dus in het weekend tussen Mechelen en Antwerpen nog kunnen kiezen uit Desiro's, Desiro's en Desiro's...
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door K V B »

Shrek schreef:Goed nieuws voor wie langs lijn 12 woont en de varkentjes beu is: de Desiro's zouden dit jaar nog naar Roosendaal rijden.
Wat mij bij de desiros opgevallen is, is dat ze dankzij het snelle optrekken nogal wat tijd overhouden bij de haltes. Toen ik laatst nog op een stoptrein van Brugge naar Gent zat bleven we bij elke halte vrij lang staan, om op de correcte vertretrektijd te wachten.
Het lijkt me dat men dus een aantal stoptreindiensten weer zou kunnen versnellen. En daar is Antwerpen - Roosendaal een goede kandidaat, lijkt me...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

K V B schreef:
Shrek schreef:Goed nieuws voor wie langs lijn 12 woont en de varkentjes beu is: de Desiro's zouden dit jaar nog naar Roosendaal rijden.
Wat mij bij de desiros opgevallen is, is dat ze dankzij het snelle optrekken nogal wat tijd overhouden bij de haltes. Toen ik laatst nog op een stoptrein van Brugge naar Gent zat bleven we bij elke halte vrij lang staan, om op de correcte vertretrektijd te wachten.
Het lijkt me dat men dus een aantal stoptreindiensten weer zou kunnen versnellen. En daar is Antwerpen - Roosendaal een goede kandidaat, lijkt me...
Absoluut, met de huidige dienstregeling zou een Desiro het ringspoor kunnen nemen èn stoppen in Oost en Dam en nog steeds op tijd aankomen in Roosendaal :)
Eimai
Berichten: 801
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Eimai »

Shrek schreef:Goed nieuws voor wie langs lijn 12 woont en de varkentjes beu is: de Desiro's zouden dit jaar nog naar Roosendaal rijden.
Gaat dat dan een aparte serie worden om onder 1,5 kV te kunnen rijden?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

Eimai schreef:
Shrek schreef:Goed nieuws voor wie langs lijn 12 woont en de varkentjes beu is: de Desiro's zouden dit jaar nog naar Roosendaal rijden.
Gaat dat dan een aparte serie worden om onder 1,5 kV te kunnen rijden?
Geen idee hoe ze dat gaan oplossen... nahoj?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Inderdaad vraag ik me ook af want nu begint een Desiro al storingen te vermelden indien de spanning zakt tot 2,6 a 2,5 kV.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door ferry »

Hoi

En in de weekends zullen de potentiele vliegtuigreizigers niet langer in deze nu wel afzichtelijke varkensneuzen moeten vervoerd worden!
Deze ooit prima stellen zijn op!
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door kika »

Het afzichtelijkste zijn toch meestal de kliederingen van individuen die niets met de NMBS te maken hebben.
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Trein30 »

... de Varkenssnuitjes hebben daar helaas geen monopolie op - daarstraks zag ik Desiro 08111 (nieuw!), en die was... tja. Van het éne uiteinde tot het andere...
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie