Tijgernoot schreef:Maargoed, als die trein naar Luxemburg gaat moet hij toch een 13 hebben vanwege de beveiliging? Nu was het 27
Dan lijkt de kans mij ook klein dat het de IC was... technisch gezien kan het prima met een 27 maar dan wordt de trein beperkt tot Aarlen en doet gewoonlijk een daar klaarstaande MS96 hat laatste stukje. Met die 27 zou het technisch gezien trouwens ook prima tot Luxemburg zelf kunnen, maar dan zit je weer met die homologatiesoep.
Een overbrengingsrit lijkt me dan inderdaad het meest plausibel. In de week zou je nog kunnen denken dat het om een uitzonderlijke inzet ging wegens materieeltekort, maar in het weekend is dat een heel ander verhaal.
E826 rijd vandaag met 4x2 ipv 6M4 en 1xT21 trek/duw wegens een defect aan een rijtuigenstel dat uitzonderlijk in Oostende staat uitgeweken.
E7906 rijd met de HLE 2713 ipv 1xT18.
Steven schreef:Sinds enige tijd. Het werd hier al een paar keer gemeld.
ik veronderstel dat er in t weekend dan geen wisselwerking is tussen de IR trein Antwerpen Luik en de L trein Antwerpen Leuven (want de iR trein wordt nog steeds met AM80 gereden)
pietmol schreef:[ik veronderstel dat er in t weekend dan geen wisselwerking is tussen de IR trein Antwerpen Luik en de L trein Antwerpen Leuven (want de iR trein wordt nog steeds met AM80 gereden)
Inderdaad, die koppeling tussen Antwerpen-Leuven en Antwerpen-Luik is er enkel in de week (omdat dan de treinen uit Luik aankomen en die naar Luik vertrekken om 30 na het uur, en ze anders een uur zouden moeten wachten in Antwerpen-Centraal om terug te kunnen rijden).
260689 schreef:Deze zaterdagavond reden E4141 en E4122 met 2x AM08 (Desiro) ipv 2x AM80 (Break)
IR 4118 reed eveneens met 2 Desiro's (logisch want deze wordt IR4141). Dit i.p.v. een M4-stam en niet i.p.v. breaks.
Als die Desiro's later nog de 4122 hebben gedaan is dat wel i.p.v. een break (als ik me niet vergis is dat op zaterdag maar eentje)
260689 schreef:Deze zaterdagavond reden E4141 en E4122 met 2x AM08 (Desiro) ipv 2x AM80 (Break)
IR 4118 reed eveneens met 2 Desiro's (logisch want deze wordt IR4141). Dit i.p.v. een M4-stam en niet i.p.v. breaks.
Als die Desiro's later nog de 4122 hebben gedaan is dat wel i.p.v. een break (als ik me niet vergis is dat op zaterdag maar eentje)
Het is ivm die breaks. Er rijd in het weekend 2x3 breaks op de verbinding Mechelen - Kortrijk - Oostende. Deze waren dus vervangen door desiro's. Evenmin wel beperkt tot Kortrijk. Vanaf Kortrijk reed de voorziene break uit.
Sinds een paar weken zie ik hier 's middags op spoorlijn 50A altijd een stam I6en voorbijrijden richting Brussel. Meestal met een 21/27, vandaag zag ik een 13 die stam trok. De trein rijdt richting Brussel. Hij passeert altijd rond half 1. Vandaag was het 12u20.
BVG1988 schreef:Sinds een paar weken zie ik hier 's middags op spoorlijn 50A altijd een stam I6en voorbijrijden richting Brussel. Meestal met een 21/27, vandaag zag ik een 13 die stam trok. De trein rijdt richting Brussel. Hij passeert altijd rond half 1. Vandaag was het 12u20.
Door de nieuwe dienstregeling komen de rijtuigen voor de EC97 elke dag van Oostende, s'avonds na het verzekeren van de EC96 gaan de rijtuigen terug naar Oostende.