Pagina 12 van 18

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 01 dec 2013, 13:13
door Terminus
Is er eigenlijk nog een nieuwe gemoderniseerde op komst?

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 01 dec 2013, 18:14
door Trein30
Terminus schreef:Is er eigenlijk nog een nieuwe gemoderniseerde op komst?
Blijkbaar heeft een spotter, die de CW Mechelen bezocht aan het eind van september, één Sprinter gezien die volledig gestript en leeggehaald was, zodat er enkel nog een lege kast van overschoot. Gezien het gebrek aan spots kan dit enkel maar de 911 of 928 zijn geweest, ik neem dus aan dat deze (of beide) de volgende gemoderniseerde exemplaren zullen zijn.

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 01 dec 2013, 18:21
door nahoj
msts.be schreef:Zo had onze "gemoderniseerde" Sprinter er kunnen uitzien:
http://www.railwaygazette.com/news/trac ... -less.html
http://www.therailengineer.com/2013/11/ ... -half-new/

Waarbij hij dan ook een nieuwe tractie-uitrusting had gekregen en dus zuiniger zou geworden zijn. Zoals ik reeds stelde, had een prima werkje voor Brugge kunnen zijn om nog tot 2017 voort te kunnen.
Brugge heeft genoeg werk t.e.m. 2015. En rond die tijd hadden de sprinters allemaal hun grote revisie moeten achter de rug hebben...

Daarbij is de sprinter momenteel het meest betrouwbare motorstel van de NMBS. Blijf dus aub af van de essentiële en goed functionerende onderdelen zoals tractie.

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 01 dec 2013, 18:32
door Treinen9880
Trein30 schreef:
Terminus schreef:Is er eigenlijk nog een nieuwe gemoderniseerde op komst?
Blijkbaar heeft een spotter, die de CW Mechelen bezocht aan het eind van september, één Sprinter gezien die volledig gestript en leeggehaald was, zodat er enkel nog een lege kast van overschoot. Gezien het gebrek aan spots kan dit enkel maar de 911 of 928 zijn geweest, ik neem dus aan dat deze (of beide) de volgende gemoderniseerde exemplaren zullen zijn.

Ik meen mij te herinneren dat ik enkele weken geleden de 911 is die op dit moment of klaar is of al voor een groot deel gevorderd is want 1 deel was al gespoten en genummerd.

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 02 dec 2013, 21:33
door Pendelaar
Ik heb al een paar keer het geluk gehad om in zo gereviseerd stel te zitten.

Wat is er positief aan dit treinstel :
- De stoffen gebruikt in het nieuwe interieur dempen het lawaai van de medereizigers !
- De zetels zitten wat harder, wat ik persoonlijk aangenamer vind
- Het interieur voelt minder somber aan, meer licht om te lezen
- Die stellen lijken me erg betrouwbaar

Wat valt er te verbeteren

Nog steeds glijden/spinnen in de herfst
Nog steeds word je zeeziek in die dingen door het hard aanzetten en stoppen + zijdelingse bewegingen
Nog steeds veel bijgeluiden van perslucht bij het remmen en het klikken van relais/god weet wat indien er slip optreedt
Nog steeds geen ruimte voor de knieen en voeten. De mensen zijn idd groter geworden met de tijd, vreemd dat de nmbs dit niet door heeft.
Om de zon buiten te houden in de zomer met het raam open is er toch wat anders nodig dan hard gesteven en mooi geplooide gordijntjes
Nog steeds geen airco... lekker bakken in de zomer met die kortje ritjes aan lage snelheid waarbij er echt geen luchtcirculatie is
Ijskoude aluminium plaat onderaan het raam aan de binnenzijde... goed om de drankjes koud te houden in de winter...

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 02 dec 2013, 21:39
door Steven
Het geluid dat jij waarneemt bij het slippen is gewoon de antislip die haar werk doet. Hierbij zal de rem met tussenpoos lossen en terug vastkomen om te voorkomen dat de wielen blokkeren en gaan schuiven. Kortweg ABS zoals de meeste mensen dat kennen.

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 03 dec 2013, 02:11
door Bart
Steven schreef:Het geluid dat jij waarneemt bij het slippen is gewoon de antislip die haar werk doet. Hierbij zal de rem met tussenpoos lossen en terug vastkomen om te voorkomen dat de wielen blokkeren en gaan schuiven. Kortweg ABS zoals de meeste mensen dat kennen.
Van mij mogen ze dien ABS eraf zwieren ;)

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 08 dec 2013, 17:00
door loic1811
Werkt die dan zo slecht ?

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 15 dec 2013, 02:17
door OMC
Trein30 schreef:
Terminus schreef:Is er eigenlijk nog een nieuwe gemoderniseerde op komst?
Blijkbaar heeft een spotter, die de CW Mechelen bezocht aan het eind van september, één Sprinter gezien die volledig gestript en leeggehaald was, zodat er enkel nog een lege kast van overschoot. Gezien het gebrek aan spots kan dit enkel maar de 911 of 928 zijn geweest, ik neem dus aan dat deze (of beide) de volgende gemoderniseerde exemplaren zullen zijn.
Het zal de 911 zijn waarschijnlijk want de 928 is in Wijgmaal gezien afgelopen woensdag (11-12)

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 15 dec 2013, 02:36
door Trein30
OMC schreef:Het zal de 911 zijn waarschijnlijk want de 928 is in Wijgmaal gezien afgelopen woensdag (11-12)
Ja, zelf heb ik vandaag (14/12) de 928 gezien in Sint-Niklaas, en die is nog steeds in het bordeaux gehuld.

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 12 mar 2015, 18:52
door spurt2244
Hoe staat het eigenlijk met dit project in België?
Het gaat zeker nog trager dan de AM75 en de AM80?

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 12 mar 2015, 22:26
door nahoj
Het zou dit jaar ongeveer hetzelfde tempo moeten halen als de Breaks (in aantal uitgevoerde stellen).
Er zijn er al een goed handvol buiten.

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 13 mar 2015, 00:22
door Steve
Vandaag zag ik er zelfs twee aan elkaar gekoppeld op lijn 26. Afgaand daarop dacht ik dat er intussen al redelijk wat vernieuwd waren, maar blijkbaar was het dus vooral een toevalstreffer...

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 13 mar 2015, 08:50
door spurt2244
Er zijn 52 treinstellen :)
En hoeveel hebben ze nu opgeknapt ?

Re: Grote revisie Sprinter

Geplaatst: 13 mar 2015, 20:27
door Marcad
Hallo

Niet 52 maar 51 (932 is BD - Pécrot ramp)

Al gemoderniseerd...
911
913
914
915
916
917

Ken iemand de grote revisie datum van de 913, 915 en 916 ?

Bedankt
M