Modernisering M5

Alles over reizigerstreinen in België.
davyickx
Berichten: 122
Lid geworden op: 27 feb 2009, 14:03
Locatie: Meensel-Kiezegem

Re: Modernisering M5

Bericht door davyickx »

Op de website van De Morgen staat een artikel erover met enkele foto's: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... NMBS.dhtml
Spoorse groeten,

Davy Ickx
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Modernisering M5

Bericht door K V B »

davyickx schreef:Op de website van De Morgen staat een artikel erover met enkele foto's: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... NMBS.dhtml
Wat me opvalt is dat de eerste klasse een 2+1 opstelling heeft. In de M6 is dit 2+2. De stoelen zijn echter niet echt wat je voor een eerste klasse zou verwachten.
Hans

Re: Modernisering M5

Bericht door Hans »

K V B schreef:
davyickx schreef:Op de website van De Morgen staat een artikel erover met enkele foto's: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... NMBS.dhtml
Wat me opvalt is dat de eerste klasse een 2+1 opstelling heeft. In de M6 is dit 2+2. De stoelen zijn echter niet echt wat je voor een eerste klasse zou verwachten.
Lijkt alsof er gewoon geen plaats was om 2+2 (toch zeker niet op de bovenverdieping, kan ik niet goed afleiden uit de foto's en video). De zetels lijken idd ook 2e klasse te zijn (vergelijk met de foto's uit een 2e klasse op pagina 2 van dit topic)?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering M5

Bericht door Steven »

De nieuwe M5 heeft beneden een 2+2 opstelling en boven een 2+1 opstelling, dit zowel in eerste als tweede klasse. Door dezelfde stoelen als de M6 te gebruiken is er inderdaad niet voldoende plaats om boven de 2+2 te gebruiken met voldoende plaats voor een middengang.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Modernisering M5

Bericht door Joris »

Hallo,
Alweer een degradatie van 2de klas dus...
Wat is nu nog het verschil tussen 1ste en 2de? Buiten de prijs dan...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering M5

Bericht door Steven »

het verschil moet idem zijn als dat van een M6, andere (lees zachtere) stof van de zetels, leeslampjes, de vrije ruimte voor de benen.
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Re: Modernisering M5

Bericht door Stijn D.C. »

Der is precies nog iets in de cabine geplaatst bakje zoals KVB, of is dat KVB?

mvg,

Stijn
Hans

Re: Modernisering M5

Bericht door Hans »

Stijn D.C. schreef:Der is precies nog iets in de cabine geplaatst bakje zoals KVB, of is dat KVB?
Volgens iemand op die pagina met de foto's is het TBL1+.
Ik vind het interieur trouwens heel erg knap gedaan! Het ziet er precies wel minder 'paars' uit en neutraler grijs dan de M6, maar dat kan ook aan de foto liggen. Zeker een van de beste moderniseringen die ik van de NMBS al gezien heb.
TBJeroen

Re: Modernisering M5

Bericht door TBJeroen »

Hans schreef:
Stijn D.C. schreef:Der is precies nog iets in de cabine geplaatst bakje zoals KVB, of is dat KVB?
Volgens iemand op die pagina met de foto's is het TBL1+.
Ik vind het interieur trouwens heel erg knap gedaan! Het ziet er precies wel minder 'paars' uit en neutraler grijs dan de M6, maar dat kan ook aan de foto liggen. Zeker een van de beste moderniseringen die ik van de NMBS al gezien heb.
Ik ben die persoon dat dat daar geschreven heeft, dat is TBL1+ ja.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering M5

Bericht door Steven »

Ik vind het een beetje jammer dat ze de TBL1+ daar gezet hebben, ze konden die lampjes perfect plaatsen op de ruimte waar vroeger de memor zat. Als je goed ziet hebben ze die gaten met grijze plastic opgevuld.
rudi houthooft

Re: Modernisering M5

Bericht door rudi houthooft »

Kent er iemand de dienstregeling van de vernieuwde M5 ? Het (ik vermoed P-trein) treinpaar waarop deze nieuwe stellen worden ingezet ?
TBJeroen

Re: Modernisering M5

Bericht door TBJeroen »

Gisteren rond 16u30 werd een M5m stam met HLE 21xx door een rangeerloc Brussel-zuid binnen getrokken. Weet ook niet waar heen ...
Tux

Re: Modernisering M5

Bericht door Tux »

een collega zei dat hij gisteren tussen Brussel en Antwerpen reed.. Maar ik neem hem met een pak zout :lol:
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Modernisering M5

Bericht door stefanic »

rudi houthooft schreef:Kent er iemand de dienstregeling van de vernieuwde M5 ? Het (ik vermoed P-trein) treinpaar waarop deze nieuwe stellen worden ingezet ?
Deze stam rijdt 's ochtends P7515 (Moeskroen 7u14 -Leuven 9u19) en 's avonds P8514 (Leuven 17u11- Moeskroen 19u14)
spoorwegrealist
Plaats reactie