Pagina 2 van 145

Geplaatst: 20 jul 2007, 20:44
door Wimpie
Weet er eigenlijk iemand of je een klassiekje kan kopen? En hoeveel kost dit dan zoal? En waar vind je dan eventueel info over de verkoop ervan?

Greetz Wimpie
(zo een zot die da nog zou willen restaureren:p)
:twisted: :lol:

Geplaatst: 20 jul 2007, 20:45
door Wimpie
Vooral dan omdat er nog niet zoveel (rijdend) bewaard bleef van elektrisch materiaal...

Geplaatst: 20 jul 2007, 22:03
door Dietrich
Lopende verkopen staan hier: http://www.b-rail.be/akac/N/sales/actual/index.php

Daar zullen vroeger misschien wel AM's tussen gestaan hebben (de oudste die verkocht zijn aan Italië e.a.) Denk niet dat men voorlopig van plan is van klassiekjes te verkopen, daarvoor zou je de NMBS direct moeten voor contacteren om meer info te bekomen.

Geplaatst: 20 jul 2007, 23:25
door Wimpie
zou dat nog mogen dienen op een museumlijn?

greetz Wimpie

Geplaatst: 10 okt 2007, 19:56
door msts.be
Ondertussen heb ik deze klassiekjes de laatste dagen nog gezien:
188 (vandaag op de L Gent-Mechelen, samen met de 673), 216 en 222...

Geplaatst: 11 okt 2007, 12:39
door Bart
Hobbes schreef:Klassiekjes mogen er voor mijn part uit, het comfort voor de machinist is ondermaats, en dan heb ik het vooral over de grootte van de stuurpost.
Ik erger mij vooral aan die stoelen. Er zitten er nog teveel tussen, (vooral bij de niet gemoderniseerde 600-700 stellen) waar zo nog een aftandse keukenstoel instaat, waar de rugsteun dan nog eens veel te laag van is.
Als ik met zo'n stel naar Chalala moet, heb ik bij aankomst daar steeds rugklachten. Aan die gemoderniseerde stellen, heb ik dan weer een hekel aan die witte bakken waar de afzonderingskranen achter zitten. Ik heb ooit eens de awi van zo'n grijs stel moeten afzonderen, alvorens je die bak eraf krijgt, en er weer op :) .
Al bij al bol ik daar wel graag mee, maar ik vind dat ze die verkeerd gebruiken. Een JH stel moet gekoppeld worden aan een JH stel, en een thyristor stel moet gekoppeld worden aan een thyristor stel, en niet andersom.
Je ziet het tevaak gebeuren dat er zo nen 200 aan een 800 gekoppeld is, en dat is alles behalve comfortabel. Die JH stellen trekken al veel sneller op dan onze 800'en, en ook het uitschakelen van de aanzetweerstanden geeft reactie. Ook die henricotkoppelingen krijgen met elke aanzet, een serieuse slag te verwerken.

Geplaatst: 13 dec 2007, 14:00
door msts.be
Ondertussen was de 159 verdwaald geraakt ! In plaats van gewoonlijk op Luik-Aken te zitten reed hij nu uitzonderlijk in de L-trein Antwerpen-Brussel en was gekoppeld aan een 800... :shock:

Re:

Geplaatst: 13 dec 2007, 20:45
door Fles
Duikbril AM86 schreef:Die stellen zijn pure nostalgie,
Ja precies, ik hoop dat ze nog lang rond blijven rijden :) Zijn er al concrete plannen voor uitfasering / terzijdestelling / weet-ik-hoe-dat-in-België-heet? De eersten zijn van 1958 toch? In NL zijn wel jongere series al totaal verdwenen (plan U) of hard onderweg (Wadlopers)...

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 13 dec 2007, 21:25
door Shrek
er is een vrij groot materieeltekort, dus zullen ze wel heel rustig aan doen met buitendienststellen :P

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 19 jan 2008, 22:25
door Wimpie
wimpie wil zo een klassiekske:) ik wil echt waar ze een kopen e gwn de techniek en geluid vind ik zalig. Zo fijne ouderwetse techniek en de simpelheid ervan; Echt waar... Afbreken zou zonde zijn

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 19 jan 2008, 22:54
door Shrek
ik denk dat ge daar heel lang voor gaat mogen sparen :P gewoon al voor al het metaal dat erin zit is zoiets miljoenen waard :)

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 19 jan 2008, 22:59
door enrico8509
Shrek schreef:ik denk dat ge daar heel lang voor gaat mogen sparen :P gewoon al voor al het metaal dat erin zit is zoiets miljoenen waard :)
lol, miljoenen nu ook weer niet :lol:

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 19 jan 2008, 23:06
door Fles
Shrek schreef:ik denk dat ge daar heel lang voor gaat mogen sparen :P gewoon al voor al het metaal dat erin zit is zoiets miljoenen waard :)
Ik wist niet dat die dingen van massief goud waren joh :shock: Wat raar dan dat ze die laten staan, en de KOPERkabels jatten :lol: ;)

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 19 jan 2008, 23:38
door Accelerat
Shrek schreef:ik denk dat ge daar heel lang voor gaat mogen sparen :P gewoon al voor al het metaal dat erin zit is zoiets miljoenen waard :)
De kwaliteit ervan is zéker miljoenen waard! :wink:
In de nieuwste treinen vind je zulke sterke en degelijke onderdelen nie meer.

Re: Re:

Geplaatst: 19 jan 2008, 23:47
door Dietrich
Fles schreef:De eersten zijn van 1958 toch? In NL zijn wel jongere series al totaal verdwenen (plan U) of hard onderweg (Wadlopers)...
Oudste klassiekjes die nog rijden zijn van '62... de oudere rijden allemaal al een tijd niet meer.