Pagina 2 van 3

Re: Geautomatiseerde omroepen

Geplaatst: 14 dec 2015, 10:42
door Shrek
wimpie3 schreef:Vanaf vandaag zijn de nieuwe schermen ook in Leuven en Brussel te zien (en wellicht ook op andere plaatsen). Al wel een bug gezien... op sommige monitors met een lagere resolutie, viel gewoon de helft van het beeld weg... (er werd ook omgeroepen dat de informatieborden buiten dienst waren).
Ze zijn overal te zien...

Re: Geautomatiseerde omroepen

Geplaatst: 15 dec 2015, 00:30
door franksken
Shrek schreef:
wimpie3 schreef:Vanaf vandaag zijn de nieuwe schermen ook in Leuven en Brussel te zien (en wellicht ook op andere plaatsen). Al wel een bug gezien... op sommige monitors met een lagere resolutie, viel gewoon de helft van het beeld weg... (er werd ook omgeroepen dat de informatieborden buiten dienst waren).
Ze zijn overal te zien...
Of niet te zien. :roll:

Re: Geautomatiseerde omroepen

Geplaatst: 15 dec 2015, 13:52
door Glodenox
De meeste schermen in Brussel-Noord waren deze morgen in orde, maar er was er toch een die helemaal onleesbaar was achteraan in de noordelijke zijgang: Afbeelding

Re: Geautomatiseerde omroepen

Geplaatst: 15 dec 2015, 21:40
door stekkerz
Vandaag alleen in Gent St. Pieters meer dan 500 alarmen ivm de schermen in Emma ... Het gaat met de dag beter!

Nieuwe displays (blauwe blokjes, december 2015)

Geplaatst: 17 dec 2015, 16:41
door ToMiKoN
Sinds 13 december 2015 is de NMBS overgeschakeld op nieuwe informatie displays in alle stations. Het klassieke zwarte scherm met gele letters heeft plaats moeten maken voor een blauwe blokjes weergave.

De uitrol gaat zo te zien niet van een leien dakje. Vele displays geven verkeerde tijd weer, andere is het lettertype te klein, andere werken gewoon niet.

Wat is jullie mening over de nieuwe displays? Wat is de reden van de vernieuwing? Zijn deze borden wel grondig genoeg getest?

Graag jullie mening in deze topic!

Re: Nieuwe displays (blauwe blokjes, december 2015)

Geplaatst: 17 dec 2015, 20:20
door 260689
Het positieve eraan is wel dat bij vertraging het vertraagde uur bij komt te staan.

BV: in Gent-St-Pieters.

19u53 IC naar Antwerpen-Centraal. +15 = 20u08.
Dat is al een hele verbetering.

Re: Nieuwe displays (blauwe blokjes, december 2015)

Geplaatst: 17 dec 2015, 20:23
door wbrm
Zag vandaag ook dat vertragingen anders worden weergeven dan op de foto's die ik eerder plaatste.
i.p.v +0H10 is het nu +10'. Leuk om te zien dat ze bezig blijven het op punt te zetten. Ook al duurde het lang voor de uitrol.
De weergave van het nummer van de S-treinen is aan de kleine kant trouwens. Misschien kan men experimenteren om de S-treinen met de lijnkleur weer te geven. Wel met het risico dat het een chaotische kleurboek wordt.

Re: Nieuwe displays (blauwe blokjes, december 2015)

Geplaatst: 19 dec 2015, 11:58
door Wouterh12
ToMiKoN schreef:Sinds 13 december 2015 is de NMBS overgeschakeld op nieuwe informatie displays in alle stations. Het klassieke zwarte scherm met gele letters heeft plaats moeten maken voor een blauwe blokjes weergave.

De uitrol gaat zo te zien niet van een leien dakje. Vele displays geven verkeerde tijd weer, andere is het lettertype te klein, andere werken gewoon niet.

Wat is jullie mening over de nieuwe displays? Wat is de reden van de vernieuwing? Zijn deze borden wel grondig genoeg getest?

Graag jullie mening in deze topic!
Ik ben niet gelukkig met de wijziging. Afgelopen donderdag werkten veel schermen op de perrons in Brussel-Noord niet, naast het scherm in de noordelijke gang dat onleesbaar was/is door een veel te klein lettertype.

Verder is het wit op blauw moeilijker te lezen dan het oude geel op zwart door het lager contrast (het meeste contrast is uiteraard wit op zwart) en de nieuwe lay-out maakt het veel moeilijker om in één oogopslag te zien wat de status van het treinverkeer is.

Re: Nieuwe displays (blauwe blokjes, december 2015)

Geplaatst: 19 dec 2015, 17:06
door dentheo
Wouterh12 schreef:
Verder is het wit op blauw moeilijker te lezen dat het oude geel op zwart door het lager contrast (het meeste contrast is uiteraard wit op zwart) en de nieuwe lay-out maakt het veel moeilijker om in één oogopslag te zien wat de status van het treinverkeer is.
Inderdaad alle kentekenplaten evolueren naar zwart op geel of wit, omdat de camera's anders teveel mislukte beelden maken.

Wit op blauw blijkt mode te worden, In England en in Nederland en Duitsland ook gezien.
Het belangrijkste voordeel van deze schermen is dat ze nog van kleuridee en lettertype kunnen veranderen... :) :) plaats voor voortschrijdend inzicht...

Re: Nieuwe displays (blauwe blokjes, december 2015)

Geplaatst: 20 dec 2015, 20:48
door Steve
Ik denk dat ze het nooit zullen leren: op de nieuwe displays wordt de S10 naar Dendermonde nu niet meer aangekondigd als "Brussel-West - Dendermonde" maar wel als... "Thurn Taxis Dendermonde". Zéér duidelijk voor de modale reiziger.

Aan het social media-team gemeld en daar niet veel meer gekregen dan een laconieke "meningen daarover kunnen verschillen maar we geven het voor alle zekerheid door".

Re: Nieuwe displays (blauwe blokjes, december 2015)

Geplaatst: 09 jan 2016, 06:03
door 260689
Waar het nog niet veranderd is, is Kortrijk.
Daar heb je nog steeds de oude layout.

Re: Nieuwe displays (blauwe blokjes, december 2015)

Geplaatst: 09 jan 2016, 11:21
door trainlovertje
260689 schreef:Waar het nog niet veranderd is, is Kortrijk.
Daar heb je nog steeds de oude layout.
Idem voor Moeskroen

Re: Nieuwe displays (blauwe blokjes, december 2015)

Geplaatst: 09 jan 2016, 18:51
door TBR
Ik zag vanuit de trein dat het in Sint-Niklaas ook nog de oude lay-out was.

Re: Nieuwe displays (blauwe blokjes, december 2015)

Geplaatst: 10 jan 2016, 15:31
door Lukas
Hoi,

In Aarschot hebben de informatieschermen ook nog de oude lay out.

Lukas

Re: Nieuwe displays (blauwe blokjes, december 2015)

Geplaatst: 16 jun 2016, 16:53
door Steven
Dit onderwerp nog eens van onder het stof trekken. Sinds deze ochtend voor het eerst vastgesteld dat Opwijk (bediend door het seinhuis in Dendermonde) ook de nieuwe aankondigingen heeft. Het is te zeggen dat zowel het scherm met vertrek der treinen aangestuurd is door EMMA alsook de Audio aankondiging. Deze ochtend om 5u20 nog niets van geluid (vermoedelijk voor de omwonende te sparen maar vanaf een bepaald uur). Maar toen ik deze middag thuis kwam was er overduidelijk een spoorwijziging die door EMMA werd aangekondigd. Hierbij volgt automatisch de vraag of er nog andere gekende stopplaatsen zijn die recent het systeem gekregen hebben of misschien nog moeten krijgen?