Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

inderdaad, de varkensneuzen zijn in feite 2 klassieke stellen in 1 met dit verschil ze hebben ook maar 1 motorcompressor ..., duurd dus enorm lang vooralleer de leidingen gevuld zijn bij het klaarmaken van zo'n stel, zeker na een week-end
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Dus dat was dat geweldige geluid in de L trein tussen Rds en Antwerpen! :D
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Bericht door Merijn »

Duikbril AM86 schreef:
Bert schreef: Duikbril AM 86 gebruikt die naam geloof ik voor de klassiekjes (tweeledige motorstellen)
Juist ik zeg daar fluitketels tegen, je moet dat eens oren als dat het station binnnen rijdt zo eerst een fluitent geluid als dat afremd dan als dat in Denderleeuw stil staat, dat motorke dat draait en dan lost der zo nen druk (onder de eerste klasse afdeling te zien want al het stof op die dwarsliggers vliegt weg) het boeltje valt stil en dan terug motorke doen draaien.
Je en nu met dat diene CR-trein (2287) in Denderleeuw zo lang moet stil staan om den Tuybens express (8905) door te laten moeten we wel lang op dat geluid luisteren.
Sommige van die klassiekjes/fluitketels maken ook een verschrikkelijk geluid als ze stilstaan wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwweeeeeeeeeeuuuuuuuuuu wwwwwwwwwweeeeeeeeuuu volgens mij iets met de rem maar ik kan er naast zitten want ik ken niets van diene techniek. Dat lawaai is soms zo sterk dat als er 1 klassiekje op het spoor 1 staat in Denderleeuw dat je het tot op het spoor 9 hoort.
Jullie zijn het toch met mij eens dat een klassiekje veel lawaai kan maken niet??
Misschien kunnen jullie eens toelichten van waar al dat lawaai komt, want ik ken echt niets van dienen techniek. :(
Ah datte,

maar dat is gene fluitketel, maar een slecht afgestelde viool :D Vreselijk geluid wanneer je migraine hebt :shock:
TSP

Bericht door TSP »

Geef mij maar het loeiende geluid van een optrekkende DDM (NS, NL) :lol:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

TSP schreef:Geef mij maar het loeiende geluid van een optrekkende DDM (NS, NL) :lol:
Ah, ik dacht dat het allemaal metrogeluiden waren daar in Nederland! :twisted: :lol: :P :mrgreen:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Bon, om nog even terug te keren
ik heb vandaag es een break getekend in illustrator, het resultaat.
Ben daar een slordige 4 uur aan bezig geweest.
Morgen zet ik deze in new-look liverei, en dan gaan we een zicht hebben hoe een gemoderniseerde break eruit zal zien!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

SIMPY.be schreef:Bon, om nog even terug te keren
ik heb vandaag es een break getekend in illustrator, het resultaat.
Ben daar een slordige 4 uur aan bezig geweest.
Morgen zet ik deze in new-look liverei, en dan gaan we een zicht hebben hoe een gemoderniseerde break eruit zal zien!
is da ni hetzelfde maar dan zonder de rode en blauwe driehoeken? :P
wel schoon gedaan :wink:
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Bericht door Beesty »

Kleur is iets witter alsek mij nie vergis ;)
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Bedankt, ik heb het eerste rijtuig al gemoderniseerd, het is wel handig dat je het ziet naast de "memling", dan zie je de veranderingen.
resultaat...
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Een mens zou zin hebben om meteen met zo'n sjiek masjien te reizen! :D Gelieve een anti-grafitti-laag aan te brengen!
Tux

Bericht door Tux »

mooi gemaakt!
pietje

Bericht door pietje »

Gaat dat in't echt ook zo rap?
:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

in het echt zouden er zo een 20 stellen per jaar moeten aangepakt worden
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik denk dat je ze zelden zal zien in die livrei!

Er zal wel altijd een laag graffiti opzitten! :lol:
Gelieve je ontwerp dus wat aan te passen, Simpy! 8) :P




Maar wel vree schoon gedaan! :wink:
Plaats reactie