Dat zal wel afhangen zeker van de snelheid van de beide stellen? Zegt mijn gezond verstand. Maar de fysici onder ons hebben ongetwijfeld een wetenschappelijker aanpak.HLE 2302 schreef:kan mij iemand verklaren hoe het komt dat ale 2 breaks botsen de 1e meer beschadigd is dan de andere
bij dat ongeval in lede ook, stel ? was de stuurpost toaal platgedrukt, het ander stel had alleen een paar deuken
greetz 2302
Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Modernisering Breaks
wat mij wel opvalt is dat er al veel ongevallens zijn gebeurd met klasiekers, toeval waarschijnelijk.overweg13 schreef:Dat zal wel afhangen zeker van de snelheid van de beide stellen? Zegt mijn gezond verstand. Maar de fysici onder ons hebben ongetwijfeld een wetenschappelijker aanpak.HLE 2302 schreef:kan mij iemand verklaren hoe het komt dat ale 2 breaks botsen de 1e meer beschadigd is dan de andere
bij dat ongeval in lede ook, stel ? was de stuurpost toaal platgedrukt, het ander stel had alleen een paar deuken
greetz 2302
en er zijn natuurlijk ook wel heel veel stellen ...
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Modernisering Breaks
Voor de duidelijkheid:
- M5m heeft totaal geen invloed op de modernisatie van de Breaks
- De stp tafel is nieuw, met enkele ergonomische verbeteringen. MR313 is de eerste met TBL1+
- Er is wel degelijk een logica in de nummers die in hand genomen worden: het aantal kilometers die gereden zijn na de vorige RG.
- M5m heeft totaal geen invloed op de modernisatie van de Breaks
- De stp tafel is nieuw, met enkele ergonomische verbeteringen. MR313 is de eerste met TBL1+
- Er is wel degelijk een logica in de nummers die in hand genomen worden: het aantal kilometers die gereden zijn na de vorige RG.
Re: Modernisering Breaks
Oh, er kunnen een hoop factoren in spel zijn.overweg13 schreef:Dat zal wel afhangen zeker van de snelheid van de beide stellen? Zegt mijn gezond verstand. Maar de fysici onder ons hebben ongetwijfeld een wetenschappelijker aanpak.HLE 2302 schreef:kan mij iemand verklaren hoe het komt dat ale 2 breaks botsen de 1e meer beschadigd is dan de andere
bij dat ongeval in lede ook, stel ? was de stuurpost toaal platgedrukt, het ander stel had alleen een paar deuken
greetz 2302
Als twee Break stuurposten tegen elkaar knallen dan zal er mogelijks een van de twee net iets eerder beginnen met vervormen dan de andere. Daar kunnen een hoop redenen voor zijn:
- Ondanks identiek ontwerp kan het zijn dat de ene net iets sterker is dan de andere, omdat er een andere lading staal gebruikt is of de lassers die dag beter in vorm waren of zo.
- Staal word met de tijd harder, dus een leeftijdsverschil tussen beide stellen kan een rol spelen.
- Gewoon toeval...
Als de ene stuurppost eerder begint met vervormen dan de andere dan neemt die energie weg die anders de andere stuurpost zou vervormen. Resultaat: De stuurpost die het eerst begeeft raakt het meest beschadigt.
Re: Modernisering Breaks
aaah, hartelijk bedankt !K V B schreef:Oh, er kunnen een hoop factoren in spel zijn.overweg13 schreef:Dat zal wel afhangen zeker van de snelheid van de beide stellen? Zegt mijn gezond verstand. Maar de fysici onder ons hebben ongetwijfeld een wetenschappelijker aanpak.HLE 2302 schreef:kan mij iemand verklaren hoe het komt dat ale 2 breaks botsen de 1e meer beschadigd is dan de andere
bij dat ongeval in lede ook, stel ? was de stuurpost toaal platgedrukt, het ander stel had alleen een paar deuken
greetz 2302
Als twee Break stuurposten tegen elkaar knallen dan zal er mogelijks een van de twee net iets eerder beginnen met vervormen dan de andere. Daar kunnen een hoop redenen voor zijn:
- Ondanks identiek ontwerp kan het zijn dat de ene net iets sterker is dan de andere, omdat er een andere lading staal gebruikt is of de lassers die dag beter in vorm waren of zo.
- Staal word met de tijd harder, dus een leeftijdsverschil tussen beide stellen kan een rol spelen.
- Gewoon toeval...
Als de ene stuurppost eerder begint met vervormen dan de andere dan neemt die energie weg die anders de andere stuurpost zou vervormen. Resultaat: De stuurpost die het eerst begeeft raakt het meest beschadigt.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Modernisering Breaks
dat de stuurposttafel nieuw zou zijn had ik wel verwacht, maar veranderd er ook iets aan de besturing ?HijDieHetWeet schreef:Voor de duidelijkheid:
- M5m heeft totaal geen invloed op de modernisatie van de Breaks
- De stp tafel is nieuw, met enkele ergonomische verbeteringen. MR313 is de eerste met TBL1+
- Er is wel degelijk een logica in de nummers die in hand genomen worden: het aantal kilometers die gereden zijn na de vorige RG.
bv. tractie en rem hendel in een ?
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Modernisering Breaks
Salut,
De breaks die voor modernisering in Mechelen zijn hadden hun laatste RIK in 2003 gekregen.
Behalve natuurlijk de 308 die haar laatste RIK had op 01-03-00 en in Mechelen al jaren daar is.
Hier is een lijst met de breaks die hun laatste RIK in 2003 en 2004 hadden.
Sommigen hebben al een RIK in de laatste maanden gekregen.
Rood : voor modernisering
Groen : normaale revisie
308 : 01-03-00
345 : 08-01-03 => 26-06-08
380 : 30-01-03
301 : 31-01-03 => 29-10-08
437 : 06-02-03 => 01-07-08
360 : 17-02-03 => 31-03-08
376 : 27-02-03 => 06-08-08
419 : 07-03-03 => 19-08-08
378 : 24-03-03
379 : 04-04-03 => 18-12-08
424 : 17-04-03 => 26-09-08
303 : 06-05-03
384 : 19-05-03 => 18-11-08
369 : 23-05-03 => 15-10-08
370 : 03-06-03
375 : 16-06-03 => 18-09-08
377 : 20-06-03 => 05-09-08
304 : 30-06-03
313 : 11-07-03
381 : 17-07-03 => 03-10-08
385 : 28-07-03
391 : 13-08-03
428 : 14-08-03 => 14-11-08
392 : 25-08-03 => 28-11-08
386 : 01-09-03
383 : 09-09-03
329 : 15-09-03
396 : 25-09-03
368 : 29-09-03
367 : 14-10-03
372 : 24-10-03
406 : 31-10-03
423 : 20-11-03
390 : 28-11-03
413 : 12-12-03
410 : 22-12-03
311 : 21-01-04
330 : 27-01-04
395 : 10-02-04
315 : 20-02-04
405 : 27-02-04
408 : 04-03-04
371 : 12-03-04
316 : 25-03-04
401 : 30-03-04
338 : 09-04-04
het is een lijst die ik doe toen ik de breaks spot, dus er zijn ook andere die al een RIK hadden maar ik heb ze nog niet gezien
A+
Marcad
De breaks die voor modernisering in Mechelen zijn hadden hun laatste RIK in 2003 gekregen.
Behalve natuurlijk de 308 die haar laatste RIK had op 01-03-00 en in Mechelen al jaren daar is.
Hier is een lijst met de breaks die hun laatste RIK in 2003 en 2004 hadden.
Sommigen hebben al een RIK in de laatste maanden gekregen.
Rood : voor modernisering
Groen : normaale revisie
308 : 01-03-00
345 : 08-01-03 => 26-06-08
380 : 30-01-03
301 : 31-01-03 => 29-10-08
437 : 06-02-03 => 01-07-08
360 : 17-02-03 => 31-03-08
376 : 27-02-03 => 06-08-08
419 : 07-03-03 => 19-08-08
378 : 24-03-03
379 : 04-04-03 => 18-12-08
424 : 17-04-03 => 26-09-08
303 : 06-05-03
384 : 19-05-03 => 18-11-08
369 : 23-05-03 => 15-10-08
370 : 03-06-03
375 : 16-06-03 => 18-09-08
377 : 20-06-03 => 05-09-08
304 : 30-06-03
313 : 11-07-03
381 : 17-07-03 => 03-10-08
385 : 28-07-03
391 : 13-08-03
428 : 14-08-03 => 14-11-08
392 : 25-08-03 => 28-11-08
386 : 01-09-03
383 : 09-09-03
329 : 15-09-03
396 : 25-09-03
368 : 29-09-03
367 : 14-10-03
372 : 24-10-03
406 : 31-10-03
423 : 20-11-03
390 : 28-11-03
413 : 12-12-03
410 : 22-12-03
311 : 21-01-04
330 : 27-01-04
395 : 10-02-04
315 : 20-02-04
405 : 27-02-04
408 : 04-03-04
371 : 12-03-04
316 : 25-03-04
401 : 30-03-04
338 : 09-04-04
het is een lijst die ik doe toen ik de breaks spot, dus er zijn ook andere die al een RIK hadden maar ik heb ze nog niet gezien
A+
Marcad
Laatst gewijzigd door Marcad op 03 mar 2009, 11:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Modernisering Breaks
Alle Breaks die dit jaar binnenkomen staan idd in het lijstje. Een afwijking zou eventueel de 321/429 kunnen zijn.
Re: Modernisering Breaks
En wat met de vierledige?HijDieHetWeet schreef:Alle Breaks die dit jaar binnenkomen staan idd in het lijstje. Een afwijking zou eventueel de 321/429 kunnen zijn.
Daar is het de laatste tijd stil rond....
Nieuws?
Re: Modernisering Breaks
De modernisering hiervan staat op officiële NMBS-powerpoints voorzien voor 2015 of 2016...Bart schreef: En wat met de vierledige?
Daar is het de laatste tijd stil rond....
Nieuws?
Re: Modernisering Breaks
Ik zou eens moeten zoeken. Het is degene die gaat over o.a. modernisering M5, aanpassing I10 en I6 aan rijden op HSL, modernisering breaks,...Presario schreef:Waar kan je deze power-points vinden?
Re: Modernisering Breaks
HLE 2302 schreef:wat mij wel opvalt is dat er al veel ongevallens zijn gebeurd met klasiekers, toeval waarschijnelijk.overweg13 schreef:Dat zal wel afhangen zeker van de snelheid van de beide stellen? Zegt mijn gezond verstand. Maar de fysici onder ons hebben ongetwijfeld een wetenschappelijker aanpak.HLE 2302 schreef:kan mij iemand verklaren hoe het komt dat ale 2 breaks botsen de 1e meer beschadigd is dan de andere
bij dat ongeval in lede ook, stel ? was de stuurpost toaal platgedrukt, het ander stel had alleen een paar deuken
greetz 2302
en er zijn natuurlijk ook wel heel veel stellen ...
toevallig? Niet echt, als je de remming met de klasiekjes vergelijkt met een AM96 geeft dit toch enige verduidelijking
Greetz
Re: Modernisering Breaks
Zie http://www.bttb.be/forum/viewtopic.php?f=1&t=266&p=1604Terminus schreef:Ik zou eens moeten zoeken. Het is degene die gaat over o.a. modernisering M5, aanpassing I10 en I6 aan rijden op HSL, modernisering breaks,...Presario schreef:Waar kan je deze power-points vinden?
Re: Modernisering Breaks
dit wil niks zeggen hoor, bij nader inzien zal dit vooral zijn omdat ze al heel lang bollen, er heel veel van rondrijden enz. zijn
greetz 2302
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...