Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Wover

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Wover »

Ok, bedankt voor de uitleg. Maar dus enkel op batterijspanning kan de verwarming niet tijdelijk gevoed worden?
Trainspotterke

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Trainspotterke »

Wover schreef:Ok, bedankt voor de uitleg. Maar dus enkel op batterijspanning kan de verwarming niet tijdelijk gevoed worden?
Inderdaad niet, neen! :wink: Bij elektrische locomotieven werkt de verwarming niet tijdens het onderbreken van de stroom. Zo ook bij het passeren van stroomsassen, waar de bestuurder de stroomafnemer naar beneden moet laten, wordt de verwarming (en airco) uitgeschakeld.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steven »

Wover schreef:Ok, bedankt voor de uitleg. Maar dus enkel op batterijspanning kan de verwarming niet tijdelijk gevoed worden?
indien ze dat zouden doen, kan er iemand constant naast de loc gaan staan om alle twee minuten (niet letterlijk) nieuwe batterijen te steken.
wva
Berichten: 315
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door wva »

Vorige week vrijdag had ik een zakenreis naar Parijs. Ik had afgesproken met enkele collega's om in Brussel Zuid de Thalys te nemen naar Paris Nord.

Gemakkelijks halve vertrok ik vanuit Antwerpen Berchem eerst naar Brussel Zuid. Mijn planning was om de IC Antwerpen Charleroi te nemen om 07h26. Bleek deze dienst verzekerd te worden met 4 x een "duikersbril" i.p.v. M6.

En bij overmaat van ramp kreeg men het Thalys stel dat van Amsterdam kwam in Brussel Zuid niet gekoppeld aan het stel dat in Brussel Zuid klaar stond om richting Parijs te stormen.....
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Shrek »

hoe hebben ze dat dan opgelost? 2 aparte thalyssen naar parijs? :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steven »

dat kan eventueel wel een oplossing zijn, dit is de oplossing die men ook toepast bij een te grote vertraging van & van beide stellen.
wva
Berichten: 315
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door wva »

Klopt inderdaad. De passagiers van de Thalys uit NL die niet kon gekoppeld worden zijn een uur later vertrokken met een "noodthalys" met lege bar..... :D
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Terminus »

Vandaag werden de L-treinen tussen Brussel en Dendermonde niet gedaan door een gemoderniseerd moterstel, maar door de 'klassieke' 189.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door treinbruno »

daarnet reed de 2160 met de ICa :P

lijn 50a was trouwens afgesloten, waardoor alles over L50 ging.
alle treinen hadden een kwartier vertraging :(
Afbeelding
R4C-Fan

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door R4C-Fan »

treinbruno schreef:daarnet reed de 2160 met de ICa :P

lijn 50a was trouwens afgesloten, waardoor alles over L50 ging.
alle treinen hadden een kwartier vertraging :(
Wieso ist die 50a gesperrt?
Danke
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steven »

afgesloten wegens werken.
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik heb gisteren veel vertraging gehad:Mijn IC-E had gisteren in Gent Sint Pieters een vertraging van +-45 a 50 minuten.Ik ben in Leuven aangekomen om 23u50.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
enrico8509

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door enrico8509 »

Jaja dit weekend en vorig weekend rijd/reed alles via Aalst naar Brussel of Gent
in Wetteren een mooi zicht
Bartjedj

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Bartjedj »

Inderdaad. De L50A waren het weekend 7/8 en 15/16 juni afgesloten. Al het verkeer reed in Gent de L50 op, en volgde die tot voorbij het station Aalst, wat dus 12' opleverde.

Ik vind persoonlijk dat de NMBS toch slecht gecommuniceerd heeft over zo'n ingrijpende werken. De eerste affiche heb ik gisteren gezien in Oostende. En ik ben zeker dat er op die plaats geen affiche hing vorige week.

BDJ
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Patrick »

Bartjedj schreef:Inderdaad. De L50A waren het weekend 7/8 en 15/16 juni afgesloten. Al het verkeer reed in Gent de L50 op, en volgde die tot voorbij het station Aalst, wat dus 12' opleverde.

Ik vind persoonlijk dat de NMBS toch slecht gecommuniceerd heeft over zo'n ingrijpende werken. De eerste affiche heb ik gisteren gezien in Oostende. En ik ben zeker dat er op die plaats geen affiche hing vorige week.

BDJ
Er zijn ook de algemene affiches met een overzicht van de werken op het ganse net gedurende de komende maand.
Die affiche bekijk ik altijd eens als ik op het perron sta.
Plaats reactie