Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Bart »

MIVB-reiziger schreef:Nu ik eens wat foto's terugkijk, merk ik dat ik een Sprinter MS86 in Turnhout vastgelegd heb. Hij stond op 22 januari om 15.27 u in het station, dus na het vertrek van de treinen naar Brussel en Antwerpen, maar ook voor de aankomst van diezelfde treinen. Iemand een idee wat die (de 939 en een andere) daar deed?
Die staat daar alle dagen.
Een bestuurder van Antwerpen moet die om 15u00 gaan klaarmaken in de bundel van Turnhout, en vertrekt daarmee rond 15u30 als ME 8216 naar Herentals, waar die om 16u05 de P trein Herentals-Lier (trein 8216) mee moet verzekeren.
(trein bolt 3x heen & terug tussen Herentals & Lier, en omstreeks 19u00 vertrekt die vanuit Herentals los naar Schijnpoort.
Waarom moet die in Turnhout staan, en niet op het wijkspoor in Herentals? Omdat Herentals niet beschikt over een rangeerder/schouwer die opgeleid is om remproeven & schouwingen te doen aan reizigersmateriaal, in Turnhout daarintegen wel.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steve »

Bart schreef: Die staat daar alle dagen.
Een bestuurder van Antwerpen moet die om 15u00 gaan klaarmaken in de bundel van Turnhout, en vertrekt daarmee rond 15u30 als ME 8216 naar Herentals, waar die om 16u05 de P trein Herentals-Lier (trein 8216) mee moet verzekeren.
(trein bolt 3x heen & terug tussen Herentals & Lier, en omstreeks 19u00 vertrekt die vanuit Herentals los naar Schijnpoort.
Waarom moet die in Turnhout staan, en niet op het wijkspoor in Herentals? Omdat Herentals niet beschikt over een rangeerder/schouwer die opgeleid is om remproeven & schouwingen te doen aan reizigersmateriaal, in Turnhout daarintegen wel.
Aha, bedankt voor de informatie. Hoezo 'nutteloze kilometers'! :wink:

Waar staat de ME in 'ME 8216' trouwens voor? Een overbrengingsrit of zo?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steven »

ME xxxx staat voor lege rit voor trein xxxx, EM xxx = lege rit na trein xxxx
voor MW is dat dan MZ en ZM
voor elektrische locs
LE en EL
voor diesel locs
LZ en ZL
FlyingDutchman

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door FlyingDutchman »

Het ging vandaag weer lekker op de Benelux dienst. In Roosendaal stond een 2e klass ICR zuurstok aan de kant, op een zijspoortje waar niet eens een wasdraad boven hing. Een paar uur later zag ik een Benelux voorbij komen waarbij de HLE 11 de Bs trok. Die zal wel weer kapot geweest zijn, gezien de revisie termijn veel te ver is opgeschoven door de vertraging van de HSL.
Bartjedj

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Bartjedj »

De 1185 heeft vandaag enkele keren omgelopen. Zijn stuurstand was defect.
Het zal deze RAM zijn die al enige dagen 'verkeerd' rondrijdt (of er moeten er meerdere zijn).
Deed oa de 21u13 uit FBMZ.

BDJ
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Lukas »

Hoi,

Gisterenavond bestond de IC -A van 23u19 uit Gent Sint Pieters uit welgeteld 1 Klassiek stel dat het nummer 269 had.
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Shrek »

Lukas schreef:Hoi,

Gisterenavond bestond de IC -A van 23u19 uit Gent Sint Pieters uit welgeteld 1 Klassiek stel dat het nummer 269 had.
en was dat te weinig?
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik weet niet of dat te weinig is maar de trein zat wel goed vol.Normaal bestaat deze trein uit 1 of 2 stellen van het type AM 96.
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Steve »

Shrek schreef:
Lukas schreef:Hoi,

Gisterenavond bestond de IC -A van 23u19 uit Gent Sint Pieters uit welgeteld 1 Klassiek stel dat het nummer 269 had.
en was dat te weinig?
Misschien nog net gepast, maar ik zou een traject zoals pakweg Brugge - Luik niet bepaald comfortabel noemen in zo'n oud geval...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5298
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Tja, dertig jaar geleden was dat dagelijkse kost, op alle hoofdassen, en vaak nog met de vorige generatie stellen, die wel ongeveer hetzelfde zitcomfort boden, maar een veel slechter rijgedrag hadden. Je kon wat we ondertussen klassieke stellen zijn gaan noemen, vinden op de verbinding Oostende - Welkenraedt, Antwerpen - Charleroi, Knokke/Blankenberge - Arlon.
Met vriendelijke groet

overweg13
steved
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:48

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door steved »

Vandaag bestond de ICI van 12u03 uit BXL-Noord naar Chalala uit 1 Break, en er waren nog meer dan genoeg zitplaatsen. Zet de M6kes dus maar ergens anders in, tgaat ook zo :mrgreen:

gr, Steve
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door msts.be »

Gisteren was het nog erger: de IC N 4511 (vertrek 12.52 in Mechelen, maar daar had hij al +10) bestond uit 2 gemoderniseerde klassiekjes. Leuk is anders.. Bij mijn terugrit (IC I 2036 met vertrek 15.20 in A'pen-Centraal, zonder vertraging !) waren het wel M6'en..
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5298
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Die 4511 is zo voorzien trouwens, en is dus niet echt een gewijzigde samenstelling...
Met vriendelijke groet

overweg13
Bartjedj

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Bartjedj »

Maandag was een IR naar Essen (dacht die van 17hxx in Mechelen) ingekort tot 1*800 en 1*klassiek (nrml 2*800 en 1* klassiek). Hij was volgens de verkeersleiding in Mechelen ook beperkt tot... Essen??
Bleek achteraf om een vergissing te gaan. De Benelux enige tijd later was beperkt tot Rosendaal, en omroeper was iets te enthousiast :D

BDJ
FlyingDutchman

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door FlyingDutchman »

Vandaag reden er rond half 6 twee gekoppelde AM 75 stellen op lijn 12 richting Roosendaal. Benelux uitgevallen of iets dergelijks?
Plaats reactie