Spoorloperij, nogmaals

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 480
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Spoorloperij, nogmaals

Bericht door Merijn »

nighttrain schreef: 24 apr 2024, 13:44
Merijn schreef: 24 apr 2024, 12:41
nighttrain schreef: 24 apr 2024, 12:12 "Zeker wanneer er iets verderop een overweg staat die lawaai maakt wanneer er dan toch een trein aankomt." Toch niet hier, die overweg blijft open en de 2 uitritseinen (normaal en tegenspor) zijn gesloten. Dus kan er een trein uitrichting Adinkerke aankomen en eventueel, in theorie tot aan de voet van de gesloten uitritseinen rijden en/of tot het einde van het perron.
Voor een trein komende uit de richting van Adinkerke, zal de overweg eerst dichtgaan voor auto verkeer en dus lawaai maken, wat we zien is immers kant Adinkerke. Vanuit Diksmuide zou er wel een trein tot aan het perron kunnen rijden in theorie, en die komt normaal gezien ook op dat spoor aan...
U hebt gelijk in bepaalde gevallen (vertraging uit Gent). Maar als ik in Veurne ben, merk ik veel ,dat de overweg aan de Statiestraat open is als de trein uit Gent aankomt. Overweg beveiligd door gesloten uitritsein.
Pas later gaat hij dicht als de trein uit Adinkerke nadert, na zijn vertrek uit Koksijde denk ik.
Ja zo, ik had je verkeerd begrepen. Het klopt wat je zegt: de trein komende uit Gent kan dan immers pas vertrekken als de trein uit Adinkerke aan perron staat en de wissel goed staat. In dat geval zal de overweg inderdaad openblijven tot de trein uit Adinkerke in aantocht is.
jan_olieslagers
Berichten: 3528
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Spoorloperij, nogmaals

Bericht door jan_olieslagers »

Mogelijke optie, eventueel met GAS boetes gaan werken?
Een goede inval, maar ik vrees juridische moeilijkheden want GAS kan enkel op de openbare weg, en dat is Infrabel-patrimonium niet.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
nighttrain
Berichten: 2556
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Spoorloperij, nogmaals

Bericht door nighttrain »

jan_olieslagers schreef: 24 apr 2024, 17:15
Mogelijke optie, eventueel met GAS boetes gaan werken?
Een goede inval, maar ik vrees juridische moeilijkheden want GAS kan enkel op de openbare weg, en dat is Infrabel-patrimonium niet.
Het moet een inbreuk zijn op het gemeentereglement, alle politiereglementen of verordeningen van de
stad/gemeente. Vastgesteld door:politieambtenaar of GAS-vaststeller
TB_worden
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 okt 2011, 23:21

Re: Spoorloperij, nogmaals

Bericht door TB_worden »

Stoomloc schreef: 24 apr 2024, 08:39 "Ik filmde hen omdat ik het levensgevaarlijk vond."

Komaan, kunnen we elkaar echt niet meer gewoon aanspreken daarop?
Ik film weliswaar nooit, maar persoonlijk ben ik deze hufterige maatschappij op een punt gekomen dat het mij allemaal niet meer boeit. Als een volwassene of iemand met enig gevaarsbesef zijn/haar eigen leven in gevaar wil brengen, be my guest.
desirootje
Berichten: 661
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
Locatie: Denderleeuw

Re: Spoorloperij, nogmaals

Bericht door desirootje »

Stoomloc schreef: 24 apr 2024, 08:39 "Ik filmde hen omdat ik het levensgevaarlijk vond."

Komaan, kunnen we elkaar echt niet meer gewoon aanspreken daarop?
Het zijn tieners, in het beste geval negeren ze jou, in het ergste beginnen ze tegen te spreken zonder op het perron te kruipen, niets doen lijkt me beter voor beide partijen, ook al is dat jammer.
jpvdveer
Berichten: 285
Lid geworden op: 10 okt 2013, 16:27

Re: Spoorloperij, nogmaals

Bericht door jpvdveer »

nighttrain schreef: 24 apr 2024, 13:48
jpvdveer schreef: 24 apr 2024, 12:43 Op stations rondom Parijs waarschuwingsborden met de aan spoorloperij verbonden strafmaat: enkele maanden gevangenisstraf of een boete van 3750 euro.
Eerst moeten ze de persoon identificeren.
Dan moet de rechter die "mogelijke " straf nog uitspreken.
Dus zoals overal ,ook in Belgie, zal het finaal voorwaardelijk worden.....of zoals ze zeggen "rappel à la loi" (Qu'est-ce qu'un rappel à la loi ? Le rappel à la loi est une mesure alternative pour éviter un procès pénal. Il est décidé par le procureur de la République et consiste en un avertissement contre la personne qui a commis l'infraction.)
Uiteraard. De vraag is of zulke waarschuwingsborden (gevangenisstraf!) mensen meer bewust maken van de ernst van het delict, en of deze dus mogelijk een ontradend effect hebben. Ik heb het antwoord hierop niet, maar ben benieuwd of de Franse borden enig effect hebben.
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 281
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: Spoorloperij, nogmaals

Bericht door trainfan03 »

TB_worden schreef: 24 apr 2024, 18:33
Stoomloc schreef: 24 apr 2024, 08:39 "Ik filmde hen omdat ik het levensgevaarlijk vond."

Komaan, kunnen we elkaar echt niet meer gewoon aanspreken daarop?
Ik film weliswaar nooit, maar persoonlijk ben ik deze hufterige maatschappij op een punt gekomen dat het mij allemaal niet meer boeit. Als een volwassene of iemand met enig gevaarsbesef zijn/haar eigen leven in gevaar wil brengen, be my guest.
Natuurlijke selectie zal zijn werk dan wel doen... Hoe crue het ook is van te zeggen...
jan_olieslagers
Berichten: 3528
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Spoorloperij, nogmaals

Bericht door jan_olieslagers »

ben benieuwd of de Franse borden enig effect hebben.
Dat zal er helemaal van afhangen of er af en toe ook dergelijke straffen effectief worden opgelegd.
Komaan, kunnen we elkaar echt niet meer gewoon aanspreken daarop?
Dat heb ik al lang opgegeven, meestal valt het in dovemansoren en met wat pech krijgt men er nog ambras bij of zelfs een pak slaag.
Natuurlijke selectie zal zijn werk dan wel doen... Hoe crue het ook is van te zeggen...
Inderdaad cru maar wel helemaal terecht. "Darwin at work" zeggen de Angelsaksers, domheid roeit zichzelf uit.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
TKR
Berichten: 202
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Re: Spoorloperij, nogmaals

Bericht door TKR »

Darwin of niet, als je een ongeval hebt heb je een halve dag geen treinen; Wordt een spoorloper gesignaleerd heb je enkele uren vertragingen op de lijn.
Ruben
Berichten: 345
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Re: Spoorloperij, nogmaals

Bericht door Ruben »

jan_olieslagers schreef: 23 apr 2024, 19:44 En ik die dacht dat de tijd voorbij was, dat ze daar in de Westhoek stommer waren dan de rest van het land.
Ik hoop dat je zelf ook beseft dat deze uitspraak bij een hele hoop mensen denigrerend, respectloos en arrogant overkomt?
jan_olieslagers
Berichten: 3528
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Spoorloperij, nogmaals

Bericht door jan_olieslagers »

Het is dan ook een veralgemening - en dus niet ernstig te nemen. Ik ken best verstandige wijze mensen in de Westhoek!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Stoomloc
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 jun 2014, 12:36
Locatie: Aarschot

Re: Spoorloperij, nogmaals

Bericht door Stoomloc »

TKR schreef: 24 apr 2024, 23:58 Darwin of niet, als je een ongeval hebt heb je een halve dag geen treinen; Wordt een spoorloper gesignaleerd heb je enkele uren vertragingen op de lijn.
Los daarvan is er in het slechtste geval ook erg veel persoonlijk leed voor naasten en familie. Ook huiver ik een beetje van het wegzetten van die ongevallen als Darwinisme en de dommen moeten er maar uit. Je spreekt nog altijd wel over mensen he.
jan_olieslagers
Berichten: 3528
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Spoorloperij, nogmaals

Bericht door jan_olieslagers »

Nauwkeurig lezen aub. "de dommen moeten er maar uit" is inderdaad niet aanvaardbaar, maar dat heeft ook niemand gesteld.
Wel: "domheid" - NIET "domme mensen"! - helpt zichzelf de wereld uit.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Stoomloc
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 jun 2014, 12:36
Locatie: Aarschot

Re: Spoorloperij, nogmaals

Bericht door Stoomloc »

jan_olieslagers schreef: 25 apr 2024, 13:15 Nauwkeurig lezen aub. "de dommen moeten er maar uit" is inderdaad niet aanvaardbaar, maar dat heeft ook niemand gesteld.
Wel: "domheid" - NIET "domme mensen"! - helpt zichzelf de wereld uit.
En de mensen zijn maar collateral damage?
jan_olieslagers
Berichten: 3528
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Spoorloperij, nogmaals

Bericht door jan_olieslagers »

Als ze echt systematisch vertikken hun verstand te gebruiken, alle wetgeving en waarschuwingen ten spijt, dan ligt alle fout en verantwoordelijkheid bij henzelf en nergens anders.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Plaats reactie