Uitval treinen
Uitval treinen
Hallo
Weet er iemand wat er de laatste weken aan de hand is met P7001 en P7002 en de terugkerende treinen P8001 en P8002? Rijden meer niet dan wel. Is dit telkens door defect materieel of is er meer aan de hand. Toch druk bezette treinen tussen Oostende en Schaarbeek. Zeker nu P8054 en P8055 uit Gent niet meer rijden zorgt dit voor 40min langere reistijd in de avond.
Weet er iemand wat er de laatste weken aan de hand is met P7001 en P7002 en de terugkerende treinen P8001 en P8002? Rijden meer niet dan wel. Is dit telkens door defect materieel of is er meer aan de hand. Toch druk bezette treinen tussen Oostende en Schaarbeek. Zeker nu P8054 en P8055 uit Gent niet meer rijden zorgt dit voor 40min langere reistijd in de avond.
Re: Uitval treinen
Aanvullend hieraan: iemand een idee waarom de reeks 26xx (Antwerpen - Bru Airport - Hasselt) heel de dag geschrapt is, in beide richtingen?
Gisteren was er ook al heel wat uitval.
Gisteren was er ook al heel wat uitval.
-
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Uitval treinen
Oei, waar komt dat opeens vandaan?
Hopelijk snel opgelost!
-
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Uitval treinen
Als er door een grote hoeveelheid sneeuw een egale laag wordt gevormd heeft de ETCS-radar daar blijkbaar problemen mee met foutieve snelheidsweergaves tot gevolg.
Om één of andere reden hebben vooral de MR96 daar nu last mee, maar alleen op plaatsen waar er nog veel sneeuw ligt dus.
Om één of andere reden hebben vooral de MR96 daar nu last mee, maar alleen op plaatsen waar er nog veel sneeuw ligt dus.
Re: Uitval treinen
De eurostars rijden ook niet meer. Er is er eentje defect gevallen rond Mechelen.
Re: Uitval treinen
Ho ho - er valt inderdaad een aantal treinen tussen Brussel en Parijs uit, maar de rest rijdt normaal. Alleen de treinen in onderstaand overzicht rijden niet.
https://www.eurostar.com/be-en/travel-i ... dates/7905
https://www.eurostar.com/be-en/travel-i ... dates/7905
Re: Uitval treinen
"wrong kind of snow", dat hebben we eerder gehoord.Klassiekje schreef: ↑19 jan 2024, 12:46 Als er door een grote hoeveelheid sneeuw een egale laag wordt gevormd heeft de ETCS-radar daar blijkbaar problemen mee met foutieve snelheidsweergaves tot gevolg.
Om één of andere reden hebben vooral de MR96 daar nu last mee, maar alleen op plaatsen waar er nog veel sneeuw ligt dus.
Maar dat betekent dat ETCS in de scandinavische landen vrijwel een onmogelijkheid is? Want daar valt vaker sneeuw en zal ook vaker een egale laag vormen. Zweden heeft op een aantal trajecten toch al ETCS?
Odometrie op basis van radar is toch geen nieuw iets? En niet uniek voor ETCS?
Re: Uitval treinen
Gisteren gemerkt.
Twee MS96's na elkaar - 5u37 en 6u37 - die respectievelijk 200 en 400 meter uit Hasselt geraakten en dan maar terugkropen naar het perron.
Bij de eerste zat ik in het compartimentje achter de TB Wen hoorde ik hem inderdaad bellen over ETCS-problemen (geen snelheidsindicatie).
Dan op de good old Break (L Hasselt-Leuven) die wel tot in Leuven geraakte. Van daaruit met een MS96 wel tot in de luchthaven geraakt.
Het voordeel op het vroege uur is wel dat er veel 'habitué's' aan boord zitten en zeer begripvol reageerden op de verontschuldigingen van de TBG. Zo hoort het.
Terzijde, hoe komt het eigenlijk dat spoorwijzigingen rapper op de app dan in het station staan?
Gisteren via Brussel-Noord terug naar Hasselt gespoord. In de app stond de spoorwijziging van 5 naar 3 al snel weergegeven terwijl er op de schermen in het station niks verandrd was.
Daarom beginnen twijfelen, zeker toen op de perronborden op spoo5 ook nog eens gewoon de trein aangekondigd werd. Toen een minuutje voor de aankomst plots toch => 3 verscheen nog veel mensen zien lopen
-
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Uitval treinen
Met MR96 zal het in Scandinavië misschien onmogelijk zijn, maar daarom met de rest van de treinen nog niet
Niet te vlug panikeren; het probleem zal grondig onderzocht en aangepakt worden.
Re: Uitval treinen
Klassiekje schreef: ↑19 jan 2024, 12:46 Als er door een grote hoeveelheid sneeuw een egale laag wordt gevormd heeft de ETCS-radar daar blijkbaar problemen mee met foutieve snelheidsweergaves tot gevolg.
Om één of andere reden hebben vooral de MR96 daar nu last mee, maar alleen op plaatsen waar er nog veel sneeuw ligt dus.
Maar dat is toch geen nieuw probleem , in Zwitserland 10-15 jaar geleden wel...toen men radar koos omdat de wielen veel te veel bleken te slippen om een goed afstandsmeting mogelijk te maken voor ETCS. Hoe de problemen daar toen opgelost zijn weet ik niet meer...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Uitval treinen
Ik vermoed dat het meer precies om etcs1 gaat en minder om etcs2. Het is dan ook nog typisch voor een bepaald type trein dus geen voorbarige conclusies trekkenmaarten schreef: ↑19 jan 2024, 14:22"wrong kind of snow", dat hebben we eerder gehoord.Klassiekje schreef: ↑19 jan 2024, 12:46 Als er door een grote hoeveelheid sneeuw een egale laag wordt gevormd heeft de ETCS-radar daar blijkbaar problemen mee met foutieve snelheidsweergaves tot gevolg.
Om één of andere reden hebben vooral de MR96 daar nu last mee, maar alleen op plaatsen waar er nog veel sneeuw ligt dus.
Maar dat betekent dat ETCS in de scandinavische landen vrijwel een onmogelijkheid is? Want daar valt vaker sneeuw en zal ook vaker een egale laag vormen. Zweden heeft op een aantal trajecten toch al ETCS?
Odometrie op basis van radar is toch geen nieuw iets? En niet uniek voor ETCS?
Re: Uitval treinen
Tja dat vraag ik mij dikwijls af, alles wat ze nieuw kopen zit vol kinderziektes alsof de fabrikanten telkens met nieuwe mensen van scratch iets ontwerpen. Vandaag ook weer: een M7 tijdens de rit vanzelf ontkoppeld, je zou toch verwachten dat Alstom daar ondertussen voldoende ervaring mee heeft.dentheo schreef: ↑19 jan 2024, 16:08 Maar dat is toch geen nieuw probleem , in Zwitserland 10-15 jaar geleden wel...toen men radar koos omdat de wielen veel te veel bleken te slippen om een goed afstandsmeting mogelijk te maken voor ETCS. Hoe de problemen daar toen opgelost zijn weet ik niet meer...