Klassiekje schreef: ↑16 sep 2023, 22:01
Ach, deze hele procedure met goedkope toestellen 'van den Aldi' slaat helemaal nergens op. Dat moet je eens gaan uitleggen in het buitenland.
Ironisch genoeg is uitleg in het buitenland net de sterke kant van deze hele procedure. Op papier is het immers één van de betere systemen die er zijn. Veiliger dan de Fransen, sneller dan de Duitsers en goedkoper dan de Nederlanders.
rvdborgt schreef: ↑17 sep 2023, 07:41
Wat is er in Nederland dan zo duur?
Daar staan lampen op het perron die het sein herhalen voor de boordchef. Dat kost een stuk meer dan je zou denken
Ik weet wat daar staat (alleen op de perrons waar het sein niet goed zichtbaar is) maar kost dat dan ook vele miljoenen?
Er zijn overigens geen problemen mee, voor zover ik weet. Al decennia niet.
Verder doet me dat meteen aan nog iets anders denken: kan LINDA ook rekening houden met de rijweg?
ovspotter_be schreef: ↑17 sep 2023, 11:01
Normaal gezien zou de treinbestuurder geen auditieve boodschap "verrichtingen gedaan" krijgen als het volgende sein op rood staat.
Maar de deuren zijn dan al dicht. Ik bedoelde: wachten met deuren sluiten zolang het sein rood is. Kan dat? Komt dat nog?
ovspotter_be schreef: ↑17 sep 2023, 11:01
Normaal gezien zou de treinbestuurder geen auditieve boodschap "verrichtingen gedaan" krijgen als het volgende sein op rood staat.
Enkel op die plaatsen waar er een koppeling is met het sein, dat is niet overal het geval. Er zijn dus perfect genoeg plaatsen waar je je vertrek kan krijgen met een rood sein als volgende seinbeeld.
ovspotter_be schreef: ↑17 sep 2023, 11:01
Normaal gezien zou de treinbestuurder geen auditieve boodschap "verrichtingen gedaan" krijgen als het volgende sein op rood staat.
Maar de deuren zijn dan al dicht. Ik bedoelde: wachten met deuren sluiten zolang het sein rood is. Kan dat? Komt dat nog?
Groetjes,
Rian
Afgelopen zomer op interrail geweest in Italië. Los van de zeer onregelmatige dienstregeling, wachten (de regionale treinen dan toch) ze met het sluiten van de deuren tot het sein op groen staat. Dit zorgt ervoor dat bepaalde overstappen wel gehaald kunnen worden. Al vaak genoeg gehad dat de trein vanuit Opwijk naar Dendermonde paar minuten te laat is en je de trein op een haar na mist of nog enkele minuten met gesloten deuren aan perron staat.
ovspotter_be schreef: ↑17 sep 2023, 11:01
Normaal gezien zou de treinbestuurder geen auditieve boodschap "verrichtingen gedaan" krijgen als het volgende sein op rood staat.
Maar de deuren zijn dan al dicht. Ik bedoelde: wachten met deuren sluiten zolang het sein rood is. Kan dat? Komt dat nog?
Afgelopen zomer op interrail geweest in Italië. Los van de zeer onregelmatige dienstregeling, wachten (de regionale treinen dan toch) ze met het sluiten van de deuren tot het sein op groen staat.
Ik ken geen ander land dan België, waar de deuren al gesloten worden als het sein nog rood is.
rvdborgt schreef: ↑17 sep 2023, 11:07
Maar de deuren zijn dan al dicht. Ik bedoelde: wachten met deuren sluiten zolang het sein rood is. Kan dat? Komt dat nog?
Afgelopen zomer op interrail geweest in Italië. Los van de zeer onregelmatige dienstregeling, wachten (de regionale treinen dan toch) ze met het sluiten van de deuren tot het sein op groen staat.
Ik ken geen ander land dan België, waar de deuren al gesloten worden als het sein nog rood is.
... En als de trein dan nog minutenlang aan het perron blijft staan, leidt dat tot bijzonder ergerlijke situaties. Reizigers die daardoor hun aansluiting missen, kunnen zoiets onmogelijk begrijpen.
jan_olieslagers schreef: ↑17 sep 2023, 03:01
Ik denk dat de afbouw van G2 nu aan de gang is, maar daar kan ik stevig mis in zijn. Nu, het maakt ook niet echt uit. Wat wel uitmaakt - en het werd reeds eerder gesteld - is dat de huidige procedure gebaseerd is op "brol uit den Aldi".
Het gaat over onze toestellen, de software zal wel beter en stabieler werken als de apparatuur van een hogere kwaliteit zou zijn. Zoals bij alle merken (nmbs werkt samen met Samsung) zijn er toptoestellen en de goedkopere reeksen (met bijhorende technische specificaties). Laat ons zeggen dat we niet moeten rekenen op toestellen van de S reeks bij Samsung.
Ik denk eerlijk gezegd dat Android als platform weinig geschikt is voor de hier beoogde toepassing, en de Samsung variant ervan nog minder geschikt is. Android is geoptimaliseerd rond interacties van de gebruiker met het toestel. Alle andere activiteit wordt zoveel mogelijk beperkt met het oog op het minimaliseren van batterijgebruik. En Samsung doet dat behoorlijk agressief. Tijdkritische gebeurtenissen zonder gebruikersinteractie zijn daardoor lastig te implementeren. Er zijn wel manieren om tot op zekere hoogte daaromheen te werken, maar dat is erg toestelafhankelijk en betekent vooral dat je het wil gebruiken voor iets waar het platform niet voor bedoeld is.