Steve schreef: ↑12 dec 2022, 09:43
Volgens Haltelink is er alvast niet spectaculair veel veranderd op (Essen-)Antwerpen-Charleroi. De HLE 27 is vervangen door HLE 19 met de notoire uitzondering van onder meer de 2006 waar er inderdaad een combinatie 19 + 27 was (een première denk ik?!), maar verder grotendeels hetzelfde als vorige week. In het weekend ook grotendeels hetzelfde, al lijkt er minstens één slag MS08 inderdaad vervangen door M6 (opvallend genoeg nog met HLE 27 gisteren). Kijken hoe het evolueert en nota bene of er nog veel MS08 en MS75 opduikt op de ritjes overdag.
Een vraag die ik niet meteen beantwoord zag in dit topic: waar gaan de vervangen HLE 27 AA nu naartoe? Zeker met die automatische koppeling aan één kant zie ik niet meteen waar ze zomaar anders terecht kunnen.
19 (of 18) + 27 in 1 trein kwam vroeger ook al eens vaker voor. Wel een miserie als bestuurder, telkens de loc volledig buiten dienst zetten (op sleep zoals we dat noemen) als je van stuurpost wilt wisselen. Zeker als je naar de 18/19 gaat verlies je veel tijd omdat die loc eerst nog een hele hoop autotesten heeft nadat de batterij afgestaan heeft. En met een veel te korte keertijd in Charleroi zorgt dat dus voor vertraging als je niet perfect op tijd aankomt met de vorige rit.
Onderhoud van de 21's door Melle was vele malen beter dan de 27's van Kinkempois. Dat zag je alleen al aan het uiterlijk. Een 21 is vaak kraaknet, de 27 hangt vol graffiti en roest... Inwendig was het nog meer om van te huilen. Ik heb met een 21 nog nooit zever gehad, met een 27 ligt er wel constant een hakker of omvormer uit, met alle verkeersbeperkingen vandien...
Ducktape schreef: ↑12 dec 2022, 13:09
19 (of 18) + 27 in 1 trein kwam vroeger ook al eens vaker voor. Wel een miserie als bestuurder, telkens de loc volledig buiten dienst zetten (op sleep zoals we dat noemen) als je van stuurpost wilt wisselen. Zeker als je naar de 18/19 gaat verlies je veel tijd omdat die loc eerst nog een hele hoop autotesten heeft nadat de batterij afgestaan heeft. En met een veel te korte keertijd in Charleroi zorgt dat dus voor vertraging als je niet perfect op tijd aankomt met de vorige rit.
Ah, moet de andere loc dan volledig buiten dienst? Ik had gedacht dat de 18/19 en 27 konden samenwerken dankzij de MUX.
Ducktape schreef: ↑12 dec 2022, 13:09
19 (of 18) + 27 in 1 trein kwam vroeger ook al eens vaker voor. Wel een miserie als bestuurder, telkens de loc volledig buiten dienst zetten (op sleep zoals we dat noemen) als je van stuurpost wilt wisselen. Zeker als je naar de 18/19 gaat verlies je veel tijd omdat die loc eerst nog een hele hoop autotesten heeft nadat de batterij afgestaan heeft. En met een veel te korte keertijd in Charleroi zorgt dat dus voor vertraging als je niet perfect op tijd aankomt met de vorige rit.
Ah, moet de andere loc dan volledig buiten dienst? Ik had gedacht dat de 18/19 en 27 konden samenwerken dankzij de MUX.
Ze hebben beide MUX, maar er is idd geen communicatie mogelijk tussen de 2. Technisch zal dat te moeilijk geweest zijn vermoed ik. Gelukkig maar, anders zou het nogal een soep geweest zijn om dat te laten communiceren met elkaar gezien het technologieverschil tussen de 2.
Hetzelfde met een 18 + stuurrijtuigen M4/M5. Ze hebben allemaal MUX, maar je kan nooit in trek-duw rijden met die samenstelling, enkel slepen en de loc rondzetten.
Je zult wel gelijk hebben, want 809 zou ook de treinen 4286 en 4266 en nog enkele andere gedaan hebben op FCR - FLU via LVR. En dat kan gewoon niet als hij in 2036 gezeten zou hebben.
Die AM96 op reeks 26xx zijn een verbetering op voorwaarde dat er altijd minstens twee stellen rijden. Dat blijkt helaas niet het geval.
Gisteren vertrok de trein uit Hasselt om 06.39 uur met slechts één stel, vandaag was dat om 12.49 uur het geval voor de trein uit Antwerpen. Wellicht zijn er nog meer ritten met die samenstelling uitgevoerd, d.w.z. met amper 168 plaatsen in 2de klas (tegenover 216 in een gemoderniseerde Break). In de andere richting zag ik dan weer een trein met 3 stellen.
Iemand enig idee wanneer BeLuxTrains terug beschikbaar zou zijn en we een beter inzicht hebben op de geplande treinsamenstellingen, ik krijg sinds zondag steeds een error "403 Forbidden".
Raar, ik krijg op alle apparaten die ik heb geprobeerd (laptop en smartphone) een foutmelding dat ik geen toegang heb tot de server.
Geen idee hoe ik dit kan oplossen, het ligt dus niet aan Beluxtrains als je het bij u wel werkt.