Steve schreef: ↑25 nov 2022, 09:26
Eerder was hier gemeld dat enkel de 200 km/h-rijtuigen die grote klasse-aanduidingen zouden krijgen, met het idee dat ze op die manier volledig omwisselbaar zijn met de M7. Als nu ook stuurrijtuigen blijkbaar zo uitgerust worden, dan betekent dat ofwel dat die nu ook voor 200 km/h geschikt gemaakt worden (voorheen onmogelijk dacht ik), ofwel dat die nieuwe stijl alsnog naar de hele M6-vloot uitgebreid wordt. Iemand een idee?
Volgens een lasser in de AC Cuesmes zijn er testen bezig en aanpassingen gedaan om de M6BxAA en M6BxCT
toe te laten met 200km/h, wanneer dit in orde zou zijn worden alle M6 omgebouwd voor 200km/h. Vind het zelf wel opmerkelijk dat ze allemaal aan het moderniseren zijn voor deze testen geslaagd zijn. Op de 65001 stond in het UIC nummer wel 72 maar dit was een sticker die er over kleefde (92 geplakt en dan 72 er nog tijdelijk over gestickerd?) Het was de zelfde stijl sticker als op sommige M6BH, BDH of AH te vinden zijn maar dan omgekeerd.
Verder heb ik er nog niets gehoord sinds 26 oktober het rijtuig zelf ontvangen te hebben in FSRR.
Mijn foto's zijn terug te vinden op Flickr. | Werkzaam bij de spoorwegen.
dat lijkt me onwaarschijnlijk, waarom zouden we juist nu meer materieel moeten hebben dat 200 km/h kan, enkele Bx'en zodat de 4xx en 5xx kunnen rondrijden met 1 HLE en geduwd kunnen worden kan ik begrijpen, maar alles? Met alle M7's die eraan komen snap ik dat echt niet, gwn voor een flexibelere inzet?
desirootje schreef: ↑29 nov 2022, 21:00
dat lijkt me onwaarschijnlijk, waarom zouden we juist nu meer materieel moeten hebben dat 200 km/h kan, enkele Bx'en zodat de 4xx en 5xx kunnen rondrijden met 1 HLE en geduwd kunnen worden kan ik begrijpen, maar alles? Met alle M7's die eraan komen snap ik dat echt niet, gwn voor een flexibelere inzet?
Zo kunnen er niet per ongeluk M6en voor 160 vermengd raken met M6/M7 aan 200. Hoe meer m'n alles naar 200km/h brengt hoe beter voor de flexibiliteit van het materiaal als het voorziene kapot gaat. Neem nu als ze de IC Charleroi - Antwerpen willen doortrekken naar Noorderkempen. Oke, het is een klein stukje, maar je kan naar 200km/h gaan. Tussen Brugge en Brussel willen ze naar 200km/h gaan. Dus waarom niet? Het kan iedereen alleen maar ten goede komen.
De info staat zelfs nog op dezelfde pagina, letterlijk vier berichten hoger:
Natje049 schreef: ↑29 nov 2022, 19:09
Volgens een lasser in de AC Cuesmes zijn er testen bezig en aanpassingen gedaan om de M6BxAA en M6BxCT
toe te laten met 200km/h, wanneer dit in orde zou zijn worden alle M6 omgebouwd voor 200km/h. Vind het zelf wel opmerkelijk dat ze allemaal aan het moderniseren zijn voor deze testen geslaagd zijn. Op de 65001 stond in het UIC nummer wel 72 maar dit was een sticker die er over kleefde (92 geplakt en dan 72 er nog tijdelijk over gestickerd?) Het was de zelfde stijl sticker als op sommige M6BH, BDH of AH te vinden zijn maar dan omgekeerd.
Verder heb ik er nog niets gehoord sinds 26 oktober het rijtuig zelf ontvangen te hebben in FSRR.
Maar toen ik vroeg naar de betekenis van die codes M6BxAA en M6BxCT bleef het wel ineens heel stil... Okee, er zit een x in dus het zijn stuurstandrijtijgen, maar dus niet allemaal blijkbaar?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Steve schreef: ↑30 nov 2022, 15:37
De info staat zelfs nog op dezelfde pagina, letterlijk vier berichten hoger:
Natje049 schreef: ↑29 nov 2022, 19:09
Volgens een lasser in de AC Cuesmes zijn er testen bezig en aanpassingen gedaan om de M6BxAA en M6BxCT
toe te laten met 200km/h, wanneer dit in orde zou zijn worden alle M6 omgebouwd voor 200km/h. Vind het zelf wel opmerkelijk dat ze allemaal aan het moderniseren zijn voor deze testen geslaagd zijn. Op de 65001 stond in het UIC nummer wel 72 maar dit was een sticker die er over kleefde (92 geplakt en dan 72 er nog tijdelijk over gestickerd?) Het was de zelfde stijl sticker als op sommige M6BH, BDH of AH te vinden zijn maar dan omgekeerd.
Verder heb ik er nog niets gehoord sinds 26 oktober het rijtuig zelf ontvangen te hebben in FSRR.
Ah dat bericht had ik nochtans wel gelezen, maar khad nie direct door dat het over het HVR ging. Merci!
Vorige week in het station van Leuven in een M6 rijtuig gestapt.
Mijn GSM hat lege accu en ik wilde laden via de stop contacten. Echter zat ik in een ouder rijtuig met slechts 2 stopcontacten en die waren in gebruik.
Ik ben nog naar het volgend rijtuig gestapt, maar dit was ook een ouder rijtuig. Dus geen geluk.
Is er mogelijk om van buiten te herkennen als het een M6 rijtuig gerevisserd / stopcontacten heeft ?
Knipex schreef: ↑24 mei 2023, 20:54
Vorige week in het station van Leuven in een M6 rijtuig gestapt.
Mijn GSM hat lege accu en ik wilde laden via de stop contacten. Echter zat ik in een ouder rijtuig met slechts 2 stopcontacten en die waren in gebruik.
Ik ben nog naar het volgend rijtuig gestapt, maar dit was ook een ouder rijtuig. Dus geen geluk.
Is er mogelijk om van buiten te herkennen als het een M6 rijtuig gerevisserd / stopcontacten heeft ?
kijk door de deuren, de geriviseerde deuren zijn rood vanbinnen, de oude zijn denk ik grijs? natuurlijk hebben sommige al de klasse aanduidingen zoals de M7, andere niet. Ook nog een kleine tip, het fietsrijtuig had vroeger een 1e klasse boven, de stoelen zijn vervangen maar die stopcontacten zitten er nog, wel vind ik dat de stoelen te ver van elkaar staan om comfortabel het tafeltje te gebruiken...
Knipex schreef: ↑24 mei 2023, 20:54
Vorige week in het station van Leuven in een M6 rijtuig gestapt.
Mijn GSM hat lege accu en ik wilde laden via de stop contacten. Echter zat ik in een ouder rijtuig met slechts 2 stopcontacten en die waren in gebruik.
Ik ben nog naar het volgend rijtuig gestapt, maar dit was ook een ouder rijtuig. Dus geen geluk.
Is er mogelijk om van buiten te herkennen als het een M6 rijtuig gerevisserd / stopcontacten heeft ?
kijk door de deuren, de geriviseerde deuren zijn rood vanbinnen, de oude zijn denk ik grijs?
Ook sommige gereviseerde rijtuigen met stopcontacten hebben grijze buitendeuren langs de binnenzijde, om het nog wat complexer te maken.