Zou het een gevolg kunnen zijn van de geannuleerde 3128 deze morgend( antw-bru)? ( weet niet of die M5 stam later in de dag dan naar Hamont wordt gestuurd?)
Ongewone samenstelling.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Een gevaarlijk spelletje, want niet alle Antwerpse bestuurders kennen ETCS LS al, wat tussen Olen en Hamont ligt (tenzij het nog varkens waren zonder ETCS, maar die zijn zeldzamer aan het worden).
Re: Ongewone samenstelling.
Je gelooft toch niet echt dat die beslissing zomaar genomen wordt? Stellen werden vrijgegeven door verdeler en voorziene bestuurder van Antwerpen kent het materieel. Geen 'spelletje' dus, eerder klantgericht handelen. Of had je liever dat de trein werd afgeschaft?
Laatst gewijzigd door DR-fan op 07 okt 2022, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ongewone samenstelling.
Inderdaad, die raakte niet tijdig hersteld.ostbahnhof schreef: ↑06 okt 2022, 18:26Zou het een gevolg kunnen zijn van de geannuleerde 3128 deze morgend( antw-bru)? ( weet niet of die M5 stam later in de dag dan naar Hamont wordt gestuurd?)
Re: Ongewone samenstelling.
Meneer Ducktape is machinist in depot Antwerpen-Centraal. Die kent echt wel het reilen en zeilen hoe het daar gesteld is met de kennis van zijn collega's in zijn depot. En die weet ook hoe het allemaal intern werk. Dus laten we eens doen waarvoor we hier allemaal zijn gekomen. Gezellige onderwerpen aanmaken en debateren over het spoor met vooral heel veel respect naar elkaar toe. Dit is de laatste weken ver zoek. Iedereen wilt zijn eigen gelijk krijgen maar dat gaat zomaar niet. Suggesties zijn meer dan welkom, maar hou het beleefd en respectvol. Vele onder ons werken zelf bij het 'spoor' en weten soms meer informatie dan de treinfreaks. Jullie mogen blij zijn dat deze mensen heel veel interne keuken willen vertellen want die hoeven dat niet te doen. Ik zit al jaar en dag hier op het forum zelf werkzaam bij de spoorweg maar zelfs ik weet niet alles. Kunnen we vanaf nu in alle rust opnieuw beginnen? Sorry voor dit serieuze off bericht in dit topic, maar het moest me even van het hart.DR-fan schreef: ↑07 okt 2022, 09:06Je gelooft toch niet echt dat die beslissing zomaar genomen wordt? Stellen werden vrijgegeven door verdeler en voorziene bestuurder van Antwerpen kent het materieel. Geen 'spelletje' dus, eerder klantgericht handelen. Of had je liever dat de trein werd afgeschaft?
En nu terug naar de zaak van dit topic, de ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Van een actieve treinbestuurder had ik een dergelijke reactie niet verwacht. Die zou beter moeten weten dan in een publiek forum te insinueren dat er wat 'gespeeld' wordt.
Re: Ongewone samenstelling.
Het is een woordspelling, dit kan idd gevolgen hebben als die ene machinist nog geen opleiding ETCS LS heeft gekregen. Dan kan deze trein alsnog afgeschaft worden. Kan ook zijn dat dit in samenspraak was met de permanentie van de machinisten en daardoor deze trein met vervangend materiaal gereden heeft.
Re: Ongewone samenstelling.
Niet alles is altijd dubbel gecontroleerd. De administratieve diensten maken dus al eens fouten. Het is niet de eerste keer dat men een trein toewijst aan een machinist die de kennis niet bezit. Soms valt dat snel op te lossen en soms gewoon totaal niet. Omdat het ook maar mensen zijn.
Re: Ongewone samenstelling.
Om weer on topic te komen noteren we meteen dat lijn 19 alweer nieuw materieel heeft zien passeren, na de 19+M6 niet lang geleden. Opvallend eigenlijk dat het grote merendeel van het actieve materieel er amper een goed jaar na de elektrificatie al geweest is met reizigers:
- MW41
- MS08, MS66, MS75
- I6, I10, M4, M5, M6
- HLE 19, 21, 27
Blijft (volgens mij) nog over:
- MS80, MS86, MS96
- I11, M7
- HLE 13, 18
- MW41
- MS08, MS66, MS75
- I6, I10, M4, M5, M6
- HLE 19, 21, 27
Blijft (volgens mij) nog over:
- MS80, MS86, MS96
- I11, M7
- HLE 13, 18
Re: Ongewone samenstelling.
Het heeft maar onrechtstreeks iets te maken met "ongewone samenstelling", maar dit moet me toch even van het hart. Ik reisde vandaag van Halle naar Kessel en terug.
IC 3411 en S 2963 waren mijn treinen van de heenrit: eerste klas in de 3411 wordt aangekondigd in het eerste en het zesde rijtuig - hoe men dat klaarspeelt met twee vierledige stellen? Het is duidelijk dat "men" nog altijd "ergens" denkt dat deze trein met M4 gereden wordt. Voor S 2963 wordt dan weer aangekondigd dat reizigers voor Wolfstee niet mogen instappen in de laatste drie rijtuigen. Erg moeilijk als er maar 1 desiro rijdt.
S 2985 bestaat uit dezelfde desiro; ook dat is dus vermoedelijk een gewijzigde samenstelling. Ook voor IC 3437 wordt rekening gehouden met een M4-stel, dus met 2 eersteklasrijtuigen in eerste en vijfde positie. Deze trein bestaat wel uit M6 en dus rijdt er maar één eerste klasse mee.
Je kunt alleen maar toejuichen dat men probeert om de posities van de eersteklasrijtuigen (én de rijtuigen voor fietsen) aan te kondigen, maar zolang dit niet echt op punt staat, kan men maar beter de computer het zwijgen opleggen... Haltelink gaf wél correcte samenstellingen.
IC 3411 en S 2963 waren mijn treinen van de heenrit: eerste klas in de 3411 wordt aangekondigd in het eerste en het zesde rijtuig - hoe men dat klaarspeelt met twee vierledige stellen? Het is duidelijk dat "men" nog altijd "ergens" denkt dat deze trein met M4 gereden wordt. Voor S 2963 wordt dan weer aangekondigd dat reizigers voor Wolfstee niet mogen instappen in de laatste drie rijtuigen. Erg moeilijk als er maar 1 desiro rijdt.
S 2985 bestaat uit dezelfde desiro; ook dat is dus vermoedelijk een gewijzigde samenstelling. Ook voor IC 3437 wordt rekening gehouden met een M4-stel, dus met 2 eersteklasrijtuigen in eerste en vijfde positie. Deze trein bestaat wel uit M6 en dus rijdt er maar één eerste klasse mee.
Je kunt alleen maar toejuichen dat men probeert om de posities van de eersteklasrijtuigen (én de rijtuigen voor fietsen) aan te kondigen, maar zolang dit niet echt op punt staat, kan men maar beter de computer het zwijgen opleggen... Haltelink gaf wél correcte samenstellingen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Ongewone samenstelling.
IC3614 Gent-Aalst-Landen bestond uit 1 in plaats van 2 stellen (wat al vrij weinig is), 10 minuten voor vertrek in Gent waren alle zitplaatsen ingenomen en mensen stonden zowel in het gangpad als aan de deuren, ik heb beslist deze niet te nemen omdat het letterlijk onveilig was, je moet maar in Serskamp wonen... Een paar minuten later hoor ik ze af roepen dat er geen zitplaatsen meer waren (een understatement maar ik wist niet eens dat men dat afriep). Die verbinding zou veel kunnen doen met een 2 extra MR96's, want het is niet de enige rit die kantje boord is op vlak van capaciteit.
- trainfan03
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: Ongewone samenstelling.
IC 1816 en IC 1839
5/10/2022
HLE 18 (1866) - 3x M7B - 3x M7AB - I10B - I11B - M6BD (200) - HLE 18 (1827)
5/10/2022
HLE 18 (1866) - 3x M7B - 3x M7AB - I10B - I11B - M6BD (200) - HLE 18 (1827)
Re: Ongewone samenstelling.
HLE 18 is er ook al geweest volgens mij, een aantal jaar terug met de festival trein voor Graspop.Steve schreef: ↑07 okt 2022, 13:40 Om weer on topic te komen noteren we meteen dat lijn 19 alweer nieuw materieel heeft zien passeren, na de 19+M6 niet lang geleden. Opvallend eigenlijk dat het grote merendeel van het actieve materieel er amper een goed jaar na de elektrificatie al geweest is met reizigers:
- MW41
- MS08, MS66, MS75
- I6, I10, M4, M5, M6
- HLE 19, 21, 27
Blijft (volgens mij) nog over:
- MS80, MS86, MS96
- I11, M7
- HLE 13, 18
Re: Ongewone samenstelling.
IC 517 bestond gisteren (7/10) uit een 18 voor en achter, 1 M6, 1 I10, 1 I11 en 6 M7.
Re: Ongewone samenstelling.
De 2112 rijdt vandaag 8/10 met HLE18 ipv HLE13 (ik geloof al een tijdje zelfs)