halte Mortsel

Alles over reizigerstreinen in België.
ostbahnhof
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

halte Mortsel

Bericht door ostbahnhof »

Bericht aan de bestuurders van S1, S33 en alles wat stopt in Mortsel:
Kunnen jullie richting Antwerpen ver genoeg doorrijden zodat de laatste as voorbij de overweg sensor komt stil te staan.
Meerdere malen blijft de overweg toe omdat de sensor nog een trein waarneemt. Soms is 5 cm al genoeg.
Vorige week was het bij een trein zo nipt dat de overweg een meter naar boven ging dan weer dicht dan weer omhoog en dan weer dicht tot het vetrek was aangevat.

Als jullie hiermee kunnen rekening houden 👍 Waarvoor dank 🌹
Zodoende is de investering nuttig geweest om de halte te verplaatsen van voor naar na de overweg en zijn er heel wat fietsers en autochauffeurs gelukkig .
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: halte Mortsel

Bericht door Terminus »

Alle begrip voor de opmerking, maar gaat zo'n boodschap niet sneller via de Twitter-cel / klantendienst van NMBS.
Ik zit zelf niet bij besturing, maar bij onzen 'tak' komen die meeste boodschappen wel vlot door (en proberen we dan zo snel mogelijk een communicatie te doen naar onze collega's)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: halte Mortsel

Bericht door Steven »

Dan kan je beter aan Infrabel vragen om de bordjes die indicatief zijn voor de samenstelling van de treinen wat op te schuiven. Het is daarop dat een treinbestuurder zich richt om zijn plaats aan het perron te kiezen.
CursorX
Berichten: 333
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: halte Mortsel

Bericht door CursorX »

Steven schreef: 14 jan 2022, 19:23 Dan kan je beter aan Infrabel vragen om de bordjes die indicatief zijn voor de samenstelling van de treinen wat op te schuiven. Het is daarop dat een treinbestuurder zich richt om zijn plaats aan het perron te kiezen.
Wat hij zegt, bij sommige haltes zijn deze al opgeschoven om de werking van de overweg te optimaliseren. Ik ken de situatie daar niet, maar een bestuurder stopt gewoon aan 't voorziene bordje, of er toch zo dicht mogelijk bij... Let wel op dat 't in de herfst/winter soms wat moeilijk is om uw trein tot op de centimeter juist te zetten, 't durft nogal wat schuiven, of net weer niet.
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: halte Mortsel

Bericht door Ducktape »

Steven schreef: 14 jan 2022, 19:23 Dan kan je beter aan Infrabel vragen om de bordjes die indicatief zijn voor de samenstelling van de treinen wat op te schuiven. Het is daarop dat een treinbestuurder zich richt om zijn plaats aan het perron te kiezen.
Inderdaad. Als bestuurder heb je geen flauw idee hoe ver je voorbij de overweg staat, en als de bordjes langs het perron dan te weinig marge laten sta je nog in de detectiezone waardoor die gesloten blijft.
Klassiekje
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: halte Mortsel

Bericht door Klassiekje »

Als ik mij niet vergis zijn die bordjes nog altijd iets van de NMBS.

Probleem is vaak dat die bordjes worden weggenomen bij spoorwerken (door Infrabel dus) en nooit worden teruggeplaatst. :roll:
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: halte Mortsel

Bericht door b-loc »

Klassiekje schreef: 15 jan 2022, 00:45 Als ik mij niet vergis zijn die bordjes nog altijd iets van de NMBS.

Probleem is vaak dat die bordjes worden weggenomen bij spoorwerken (door Infrabel dus) en nooit worden teruggeplaatst. :roll:
De bordjes worden geplaatst door Infrabel.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: halte Mortsel

Bericht door dentheo »

Zelfde probleem in Heide richting Antwerpoen met bepaalde combinaties van dubbeldekker en 27....
Waarschijnlijk aanduiding voor zien voor combinatie met rijtuigen en één lok... wanneer je dan twee treinstellen met lok koppelt....
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: halte Mortsel

Bericht door Steven »

Dat maakt weinig uit. Een treinbestuurder stopt in functie van het aantal voertuigen in de samenstelling dus locomotieven inbegrepen.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: halte Mortsel

Bericht door dentheo »

Ik zie bij ons bordjes staan met gewoon nummers.
Ik neem aan dat dat is voor rijtuigen van 25m bv. 3 varkensneusjes
een trein met 10 dubbeldekkers en 2x 27 zou dan inderdaad genoeg moeten hebben aan nr 12 want lok is korter dan rijtuig.
Theo
Groeten vanop de Heide
Klassiekje
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: halte Mortsel

Bericht door Klassiekje »

b-loc schreef: 15 jan 2022, 10:45
Klassiekje schreef: 15 jan 2022, 00:45 Als ik mij niet vergis zijn die bordjes nog altijd iets van de NMBS.

Probleem is vaak dat die bordjes worden weggenomen bij spoorwerken (door Infrabel dus) en nooit worden teruggeplaatst. :roll:
De bordjes worden geplaatst door Infrabel.
Daarom dat ze vaak zo slecht staan dan :lol:
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: halte Mortsel

Bericht door groentje »

Of zodanig ver dat het ook belachelijk wordt. Ik ben het meest vertrouwd met station Lebbeke op dat vlak, maar sinds de vernieuwing van de overweg stopt de trein daar letterlijk op het uiteinde van het perron, en van de 3 schuilhuisjes per perron is er vaak maar 1 dat staat waar de trein stopt.
Zwoopaman
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 dec 2014, 03:31

Re: halte Mortsel

Bericht door Zwoopaman »

dentheo schreef: 15 jan 2022, 11:11 Zelfde probleem in Heide richting Antwerpoen met bepaalde combinaties van dubbeldekker en 27....
Waarschijnlijk aanduiding voor zien voor combinatie met rijtuigen en één lok... wanneer je dan twee treinstellen met lok koppelt....
Die samenstellingen zijn eigenlijk net te lang voor sommige perrons op lijn 12. In Essen moeten bestuurders bij aankomst zelfs net voorbij het perroneinde rijden omdat de trein anders het sein in de andere richting (om terug te vertrekken) niet gepasseerd is.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: halte Mortsel

Bericht door Steven »

Dat perron van Essen had men al met 50m kunnen verlengen maar men doet het (voorlopig) niet.
Giruno
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mar 2021, 10:45
Locatie: Holsbeek

Re: halte Mortsel

Bericht door Giruno »

Donderdagavond mocht ik ook genieten van de perrons op halte Mortsel: mijn trein, S1 1967, had een vertraging van 16 minuten op mijn overstap van 20 minuten. Hierbij vond ik het nogal opvallend dat in Hove al afgeroepen werd dat de laatste 3 rijtuigen niet toegankelijk waren.
Toen ik dus uitstapte in Mortsel en een sprintje trok om zo snel mogelijk de overweg over te kunnen, stond er van mijn trein nog anderhalve bak op de overweg, dus pech, overstap weg :?
Is dit weer een geval niet ver genoeg doorrijden of had de trein toevallig een erg lange samenstelling (misschien een desiro meer dan normaal)?
Plaats reactie