Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Lorre
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jul 2015, 01:21
Locatie: Hoeleden

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Lorre »

Gisteren IC2114 en IC2141 gedaan tussen Brussel-Zuid en Arlon.
IC2141 HLE18 + I11 (met stuurrijtuig op kop) + I10 + HL13 op sleep (geen defecten in het stuurrijtuig of HLE13, dus vermoedelijk de HLE18 voor overbrenging)
IC2114 HLE18 + 5 M6, overvol door de studenten die vooral naar Namur en Ottignies gaan.

De normale samenstelling van deze treinen is HLE18 + 5 M6 (met stuurrijtuig op kop) + 4 M4 (IC2114) en HLE18 + 4 M4 + 5 M6 (stuurrijtuig achteraan) (IC2141).
Terminus
Berichten: 980
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Terminus »

Afgelopen weekend reden alle IC's Leuven-Mechelen (via Haacht) met 1 break i.p.v. 1 Desiro
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 4660
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

IC 3215 (verbinding Kortrijk - Sint-Niklaas) rijdt met een stam van 7 in plaats van 8 M6. Ik hoop dat dat geen structurele wijziging is, want in normale omstandigheden (en zeker als thuiswerk straks niet langer de aanbevolen is in Brussel) is dat echt te krap.
Davy
Berichten: 490
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy »

Zo'n stam zat laatst ook in de 1800 Oostende Antwerpen. De stuurstand was ertussenuit, er werd in sandwich gereden met 7x M6.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 4660
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Hier was het wel gewoon met stuurstand, dus ofwel is er echt een rijtuig tussenuit gehaald, ofwel is het een stam die van een andere verbinding komt. Al is 7 M6 een combinatie die niet vaak voorkomt, met stuurstand zijn het bijna altijd 8 of 9 rijtuigen, oftewel 3 à 5 stuks waar er samengestelde stammen rijden.
desirootje
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door desirootje »

dit hoort hier niet echt thuis maar ik zou niet weten waar anders, ik zag rond 17.07 2 klassiekjes staan op L50A3 YWelle richting Gent, is dit de 8974, en als het zo is is het dan niet vreemd dat ze een rijpad op L50A geven aan een lege materiaaloverdracht in het midden van de piek, is er geen plaats in de bundel in Gent om daar een trein te laten staan, zoals het materieel van de 7973.
Ik neem aan dat het Geraardsbergs materiaal is en dat ze het daar terug willen maar is dit wel de beste keuze?
Plaats reactie