65 BDxianryckewaert13 schreef:Ze hebben 90 bmx besteld en minder bdxJHS2013 schreef:Of twee stammen van 4 of 5 met 1 BDx en 1 BMx
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
65 BDxianryckewaert13 schreef:Ze hebben 90 bmx besteld en minder bdxJHS2013 schreef:Of twee stammen van 4 of 5 met 1 BDx en 1 BMx
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Koppelen gaat zeker lukken als ze met de een 19 kunnen koppelen zal m6 geen problemen geven ze zeggen dat disero ook kan koppelen met m7 ben keer benieuwdJHS2013 schreef:Geen idee hoe compatibel ze met M6 stuurstanden zijn, maar die combinatie lijkt me niet ondenkbaar
En Charleroi essen kan verlengd worden tot Roosendaal en een verbinding Maastricht vise luik Leuven Brussels airport Brussel en verderShrek schreef:M7 en Desiro? Dat zijn maar roddels hoor Maar met de M6 is er wel volledige compatibiliteit.
Ben keer benieuwd wat ze gaan inzetten ipv de ms75 naar Roosendaal binnen enkele jarenShrek schreef:Dat moeten we allemaal nog zien, ik denk niet dat er al één M7 in Nederland geweest is om de electromagnetische compatibiliteit te gaan testen, dus die toelating is nog niet voor morgen.
De belangrijkste korte termijn voordelen van de komst van het nieuw materiaal zullen vooral de verhoging van de capaciteit op Oostende-Eupen en het vervangen van de reguliere M5-diensten door M6 zijn. Het verdwijnen van die brakke 27+M5 op Antwerpen-Brussel zal daar al heel veel goeds doen.
Desiro's kunnen technisch niet in NL rijden en breaks kunnen niet aan het perron in Roosendaal.ianryckewaert13 schreef: ↑27 apr 2020, 02:10Ben keer benieuwd wat ze gaan inzetten ipv de ms75 naar Roosendaal binnen enkele jarenShrek schreef:Dat moeten we allemaal nog zien, ik denk niet dat er al één M7 in Nederland geweest is om de electromagnetische compatibiliteit te gaan testen, dus die toelating is nog niet voor morgen.
De belangrijkste korte termijn voordelen van de komst van het nieuw materiaal zullen vooral de verhoging van de capaciteit op Oostende-Eupen en het vervangen van de reguliere M5-diensten door M6 zijn. Het verdwijnen van die brakke 27+M5 op Antwerpen-Brussel zal daar al heel veel goeds doen.
Desiro mits toelating of break ms80 die mogen ook in Nederland
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
De perrons in Roosendaal zijn dacht ik inmiddels gestandaardiseerd.
Als slippen een probleem is, dan ben je beter af met meer gedreven assen aan een lager vermogen dan minder gedreven assen aan een hoger vermogen. Als je met twee gemotoriseerde rijtuigen en dus zes rijtuigen in totaal Ans-Luik zou doen zou je dus minder slippen dan als je die zes rijtuigen zou trekken met één locomotief. Maar aangezien de Oosten-Eupen nu 12 rijtuigen heeft en die zes toch wel wat minder is denk ik dat ze de locomotief zullen behoude?CursorX schreef: ↑27 apr 2020, 21:46 Nu ben ik technisch niet de meest onderlegde, maar worden op Oostende-Eupen de HLE's behouden of niet? Of nog niet bekend?
Voor helling Luik-ans kunnen toch problemen komen?
Zo een hle met 12xi11 heeft, zeker bij het vallen van bladeren of zelfs nu met motregen, heel wat moeite om boven te geraken en er is toch enige vaardigheid van de machinisten vereist. Zou het dan niet meer trekkracht vereisen dan de bmx zal geven?
Gewoon voor en achter een gemotoriseerde en 8 rijtuigen in totaaltraxie schreef:Als slippen een probleem is, dan ben je beter af met meer gedreven assen aan een lager vermogen dan minder gedreven assen aan een hoger vermogen. Als je met twee gemotoriseerde rijtuigen en dus zes rijtuigen in totaal Ans-Luik zou doen zou je dus minder slippen dan als je die zes rijtuigen zou trekken met één locomotief. Maar aangezien de Oosten-Eupen nu 12 rijtuigen heeft en die zes toch wel wat minder is denk ik dat ze de locomotief zullen behoude?CursorX schreef: ↑27 apr 2020, 21:46 Nu ben ik technisch niet de meest onderlegde, maar worden op Oostende-Eupen de HLE's behouden of niet? Of nog niet bekend?
Voor helling Luik-ans kunnen toch problemen komen?
Zo een hle met 12xi11 heeft, zeker bij het vallen van bladeren of zelfs nu met motregen, heel wat moeite om boven te geraken en er is toch enige vaardigheid van de machinisten vereist. Zou het dan niet meer trekkracht vereisen dan de bmx zal geven?
Een opduwlocomotief of 'lichterlocomotief' is iets wat al bestaat, zeker op het hellend vlak. Maar dat is niet echt handig te noemen, het wordt, denk ik, niet meer standaard gedaan behalve bij een paar P-treinen. Het systeem van een koppeling is net gebouwd om niet al rijdend te lossen, dus dat wil je niet. Een opduwlocomotief is niet aangekoppeld maar komt gewoon tegen de buffers, eens het contact verbroken rijdt de trein verder op eigen kracht.ianryckewaert13 schreef: ↑28 apr 2020, 11:16 Gewoon voor en achter een gemotoriseerde en 8 rijtuigen in totaal
Als de voorste begint te slippen kan de achterste helpen
Of 2 xstel 6 rijtuigen
Of een systeem vinden dat een 19 kan koppelen en boven de koppeling lossen om de berg op te duwen
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk