Renovatie AM75 ?
Re: Renovatie AM75 ?
En wat met de 19 niet-vernoemde treinstellen?Jan-Mark schreef: ↑19 feb 2020, 23:57 Ter informatie even een overzicht van de rijdende Varkensneuzen, fouten uiteraard voorbehouden:
Gemoderniseerde vierledigen: 801 802 804 805 806 809 811 812 813 816 820 824 825 828 829 833 834 837 842 843.
Ongemoderniseerde vierledigen: 815 823 832 835 838.
Aanvullingen zijn altijd welkom
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Renovatie AM75 ?
9 staan nu CWFM voor modernisering...
822 sinds 23/08/2017
808 sinds 02/10/2017
821 sinds 22/11/2017
803 sinds 10/01/2018
830 sinds 12/02/2018
836 sinds 12/03/2018
807 sinds 12/03/2018
844 sinds 31/05/2018
814 sinds 27/11/2019
Gr
822 sinds 23/08/2017
808 sinds 02/10/2017
821 sinds 22/11/2017
803 sinds 10/01/2018
830 sinds 12/02/2018
836 sinds 12/03/2018
807 sinds 12/03/2018
844 sinds 31/05/2018
814 sinds 27/11/2019
Gr
Re: Renovatie AM75 ?
De 822 heeft C.W. Mechelen verlaten, in totaal zijn nu eenentwintig stellen gerenoveerd. Een overzicht van de gemoderniseerde vierledigen: 801 802 804 805 806 809 811 812 813 816 820 822 824 825 828 829 833 834 837 842 843. De revisie zit dus op de helft...
Re: Renovatie AM75 ?
Op 28 februari is de 841 omkaderd door een HLE21/27 + 2115 van FSR naar FMW gebracht voor modernisering.
Re: Renovatie AM75 ?
FMW was inderdaad de telegrafische afkorting voor het station Waasmunster.
Maar de NMBS gebruikt FMW tegenwoordig als code voor de Centrale Werkplaats in Mechelen.
Ook Infrabel heeft de laatste tijd een reeks 'nieuwe' codes in het leven geroepen, bv. voor de onbemande stopplaatsen.
Daarbij trekt men zich niets meer aan van de historische telegrafische afkortingen, zodat het systeem hoe langer hoe ondoorzichtiger wordt.
Zie http://users.telenet.be/pk/codes.htm
en https://infrabel.be/sites/default/files ... nD_BVT.zip (het gaat vervolgens om het bestand D03-bvt3-13_06.pdf).
Paul
Maar de NMBS gebruikt FMW tegenwoordig als code voor de Centrale Werkplaats in Mechelen.
Ook Infrabel heeft de laatste tijd een reeks 'nieuwe' codes in het leven geroepen, bv. voor de onbemande stopplaatsen.
Daarbij trekt men zich niets meer aan van de historische telegrafische afkortingen, zodat het systeem hoe langer hoe ondoorzichtiger wordt.
Zie http://users.telenet.be/pk/codes.htm
en https://infrabel.be/sites/default/files ... nD_BVT.zip (het gaat vervolgens om het bestand D03-bvt3-13_06.pdf).
Paul
Re: Renovatie AM75 ?
Ik moest vandaag naar de drankenhandel achter de CW, en heb dan even een klein ommetje gemaakt wat er nog stond.
De 808 stond volledig klaar incl. belettering. Verder stond er nog een 2de gemoderniseerde klaar, maar waar alle belettering nog moest aangebracht worden.
Als we de lijst van Marcad als basis nemen en men FIFO (first in, first out -> eerste stel binnen is ook eerste stel buiten) werkt, dan zou het de 821 of 803 moeten zijn..
De 808 stond volledig klaar incl. belettering. Verder stond er nog een 2de gemoderniseerde klaar, maar waar alle belettering nog moest aangebracht worden.
Als we de lijst van Marcad als basis nemen en men FIFO (first in, first out -> eerste stel binnen is ook eerste stel buiten) werkt, dan zou het de 821 of 803 moeten zijn..
Re: Renovatie AM75 ?
Ik denk dat dat is om makkelijker een onderscheid te kunnen maken tussen het "station" Mechelen, en de CW. Zo zal de afkorting voor de revisies op de treinstellen/rijtuigen dan ook FMW worden.Paul schreef: ↑26 mar 2020, 09:26 Maar de NMBS gebruikt FMW tegenwoordig als code voor de Centrale Werkplaats in Mechelen.
Ook Infrabel heeft de laatste tijd een reeks 'nieuwe' codes in het leven geroepen, bv. voor de onbemande stopplaatsen.
Daarbij trekt men zich niets meer aan van de historische telegrafische afkortingen, zodat het systeem hoe langer hoe ondoorzichtiger wordt.
Vraag is: wat wordt het Franstalig equivalent ? A van atelier ? Dus FAZ is vanaf nu FAZA ?
In Duitsland heeft men een gelijkaardig systeem: in plaatsen waar een "Ausbesserungswerk" is wordt een X aan de "normale" afkorting toegevoegd.
Zo heeft een rijtuig meestal een code "AN X, WW X, NN X" enz. En loks "HB X, LD X, ..".
AN is de code voor Neumunster, en AN X is de code voor het Ausbesserungswerk Neumunster (deze is gespecialiseerd in rijtuigen).
HB is de code voor Bremen Hbf, en HB X is de code voor het Ausbesserungswerk Bremen-Sebaldsbrück (gespecialiseerd in dieselloks).
Voor tussentijdse herzieningen wijkt dat een beetje af: net zoals ik al Châtelet (FCL) op M6 rijtuigen heb zien staan, zijn er in Duitsland evengoed revisies met HH P (onderhoudspost Hannover-Pferdeturm).
Re: Renovatie AM75 ?
Ja, dat is al een tijdje zo. Zie mijn lijst http://users.telenet.be/pk/codes.htm
Ofschoon er voor Salzinnes geen verwarring mogelijk is: FAZ wás al de afkorting voor Salzinnes (Atelier).
Er is in Salzinnes nooit iets anders geweest, geen station of halte, geen post- of telegraafkantoor en geen sluiswachterspost... (die hadden in vroeger tijden allemaal een telegrafische afkorting).
Re: Renovatie AM75 ?
Ander voorbeeld is het atelier van Kinkempois, vaak zie je NK staan, maar soms ook NKA...
Re: Renovatie AM75 ?
Hoi,
In Op de Baan van April 2020 stond er dat de 826 en 831 die opzettelijk in brand werden gestoken in Schaarbeek geschrapt gaan worden. Na recuperatie van de bruikbare onderdelen worden ze gesloopt.
Lukas
In Op de Baan van April 2020 stond er dat de 826 en 831 die opzettelijk in brand werden gestoken in Schaarbeek geschrapt gaan worden. Na recuperatie van de bruikbare onderdelen worden ze gesloopt.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Renovatie AM75 ?
Asbest brandt helemaal niet, dus zelfs als het er nog ingezeten zou hebben maakte de brand niets uit.Eric0641 schreef:en dat terwijl nu gelijk alle asbest eruit is gebrand. hahaha
Daarnaast: goed dat er toch 2 varkens gesloopt gaan worden, dat de andere 42 maar snel volgen.