Neen, maar ze hebben wel een speciale toelating nodig om onder 3kV en TBL1+ tot in Aken te rijden. Dat zou dus op korte termijn in orde komen.dentheo schreef:D ? hebben die Duitse spanning en beveiliging in huis ? Dat herinner ik mij niet van het lastenboek.
De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Gisteren (18-01) reed de 2207 met HLE19+5*M6+HLE19+4*M6.
Het M6 rijtuig van de eerste ram was gekoppeld met de 2de HLE19.
Het M6 rijtuig van de eerste ram was gekoppeld met de 2de HLE19.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ah, hebben ze dan eindelijk de goedkeuring om de koppeling van de 19's te gebruiken?b-loc schreef:Gisteren (18-01) reed de 2207 met HLE19+5*M6+HLE19+4*M6.
Het M6 rijtuig van de eerste ram was gekoppeld met de 2de HLE19.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Een vraag :
In Brugge staat al een geruime tijd een M6-stuurstandrijtuig al dan niet gekoppeld tussen twee locomotieven HLE18/19 met geregeld de panto tegen de draad.
Ik heb ook de indruk dat de locomotieven af en toe wisselen.
Weet iemand wat men daar aan het doen is ?
In Brugge staat al een geruime tijd een M6-stuurstandrijtuig al dan niet gekoppeld tussen twee locomotieven HLE18/19 met geregeld de panto tegen de draad.
Ik heb ook de indruk dat de locomotieven af en toe wisselen.
Weet iemand wat men daar aan het doen is ?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Bijna 99% zeker dat deze configuratie dient voor de opleiding van treinbestuurders. Dit voor het gebruik van de GF koppeling op de HLE19 in samenwerking met de M6.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Weet iemand wat daar nu de volgende stappen zijn? Vanaf welk moment zou die koppeling nu echt officieel en daadwerkelijk gebruikt gaan worden, bijvoorbeeld op de Knokke-Blankenberge? En zullen de rittijden navenant aangepast worden?
Bijkomend ben ik ook wel eens benieuwd of het plan nog altijd bestaat om ook de aangepaste HLE 27's te blijven inzetten, al dan niet gecombineerd met HLE 19...
Bijkomend ben ik ook wel eens benieuwd of het plan nog altijd bestaat om ook de aangepaste HLE 27's te blijven inzetten, al dan niet gecombineerd met HLE 19...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Steve, er heeft hier iets hoger al iemand melding gemaakt van een HLE19 die gekoppeld staat aan een M6.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Dat weet ik, maar dat was uitgerekend op een verbinding waar die koppeling van totaal geen nut is (Gent - Tongeren).Steven schreef:Steve, er heeft hier iets hoger al iemand melding gemaakt van een HLE19 die gekoppeld staat aan een M6.
M'n vraag gaat dus over het daadwerkelijke gebruik op onder meer de Knokke - Blankenberge, de eventuele aanpassing van de rittijden (waarom nog zoveel tijd verliezen in Brugge?) en inzet van de aangepaste HLE 27.
Re: De nieuwe loks reeks 18
De tijden zal men niet aanpassen omdat de HLE19 zijn GF in dienst heeft, want dat had men evengoed kunnen doen toen men gewoon M6 met M6 koppelde, daarin zit dus geen snelheidswinst. Het grote voordeel is nu gewoon dat het minder erg is als beide delen is omwisselen of 1 van beide delen anders georiënteerd is.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Tijdswinst zal er helemaal niet mee geboekt worden.Steve schreef:Dat weet ik, maar dat was uitgerekend op een verbinding waar die koppeling van totaal geen nut is (Gent - Tongeren).Steven schreef:Steve, er heeft hier iets hoger al iemand melding gemaakt van een HLE19 die gekoppeld staat aan een M6.
M'n vraag gaat dus over het daadwerkelijke gebruik op onder meer de Knokke - Blankenberge, de eventuele aanpassing van de rittijden (waarom nog zoveel tijd verliezen in Brugge?) en inzet van de aangepaste HLE 27.
Het systeem MUX laat dat ook niet toe. Na een koppeling verandert de MUX configuratie (aantal MUXsystemen in dienst/aantal motoren). Dit kan je opnieuw verkrijgen door heel het systeem (lees machien/stuurrijtuig) buiten dienst te stellen en weer opnieuw op te starten zodat hij zijn MUXconfiguratie opnieuw opzoekt en bevestigt.
Helaas pindakaas. Enkel een flexibelere samenstelling is mogelijk. Hierdoor zal het gedeelte van Knokke niet meer moeten wachten op de aankomst van de Blankenberge bij problemen van die laatste.
mvg,
Simon
-
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
- Locatie: Tingley - West Yorkshire
Re: De nieuwe loks reeks 18
Are 1861 and 1877 being made ready to enter passenger service?
They have been test locomotives for a long time and have never worked for NMBS.
Iain
They have been test locomotives for a long time and have never worked for NMBS.
Iain
Re: De nieuwe loks reeks 18
De 18 krijgt helemaal geen ATB. De homologatie is voor grensbaanvakken in kroko of TBL1+ te rijden.Steven schreef:voor dt laatste moet de 18 ATB krijgen, zonder ATB zal hij zeker geen toelating krijgen. Men is ook nog volop bezig met het in orde brengen van de ETCS wt al een tweede voorwaarde is. Het heeft geen zin die daar in orde te hebben voor NL als hij zelfs nog niet volledig in orde is in eigen land. Momenteel zijn er maar een paar locs met ETCS in dienst.
Als de 18 tot in Breda moet geraken kan dat enkel mits aanpassingen door Prorail: Hetzij ETCS, hetzij TBL1+ in het station van Breda.
In elk geval moet dan ook nog de ETCS gehomologeerd worden in NL, maar dat zou in theorie dankzij de TSI's vrij snel moeten kunnen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
ik weet het maar wou enkel antwoorden dat het niet zo simpel is als sommige denken om morgen al een HLE18 in NL te zien.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Door de HLE 18 met ATB uit te rusten zou het wel mogelijk worden om daar de Beneluxtrein mee te rijden, zodat de HLE 28 niet meer nodig is. De M7 kan de gaten die daardoor in het Belgische binnenlands verkeer vallen weer opvangen.
On the other hand, als ProRail zorgt dat Amsterdam - Breda - Hazeldonk doorgaand met ETCS kan worden bereden is dat ook mogelijk.
On the other hand, als ProRail zorgt dat Amsterdam - Breda - Hazeldonk doorgaand met ETCS kan worden bereden is dat ook mogelijk.