Het klopt dat de seininrichting nog aangepast geweest is, maar de certificatie daarvan is al rond. Er is echt geen andere reden dan die evacuatieoefening hoor.FLV-FGSP schreef:Er is wel degelijk meer aan de hand, zo hoorde ik gister van een goedgeplaatste Infrabeller. De tunnel was bij aanleg voorzien voor 60 km/h, maar enkele ingenieurs hadden op eigen houtje beslist om de seinen zo op te stellen dat er Vmax=40 zou gelden. Dat is in een laat stadium weer herzien naar Vmax=60, maar toen moesten de procedures voor certificatie/homologatie deels opnieuw beginnen.
Laten we het er maar op houden dat het voorziene tijdspad te ambitieus was, en dat terreurdreiging niveau 4 sommigen nu goed uitkomt.
Dienstregeling december 2015
Re: Dienstregeling december 2015
Re: Dienstregeling december 2015
Inderdaad, de aanpassing van de seininrichting en de nodige testen zijn enkele weken geleden gebeurd.
-
- Berichten: 2403
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2015
Dienstregeling van de treinen die door de Schuman-Josaphattunnel hadden moeten rijden, is aangepast op de website van NMBS. Ik stel het volgende vast:
IC17/27: IC17 van/naar Dinant zou volgens de website nog steeds van Schuman via Bordet naar de luchthaven rijden, wat dus niet kan. IC27 van/naar Charleroi (via Etterbeek) zou doorgetrokken worden tot Schaarbeek.
S5: Opgesplitst in Mechelen - Luxemburg (via Merode) en (Schuman -) Luxemburg - Halle (- Edingen). Deze zouden dus gewoon om het half uur rijden, wat dus een verdubbeling van de frequentie tussen Mechelen en Brussel-Luxemburg van vandaag betekent. Edingen en Schuman worden slechts 1 keer per uur bediend door S5. Trouwens: je kan met S5 tussen Luxemburg en Schuman slechts in 1 richting meerijden, namelijk richting Luxemburg.
S9 (P-verbinding): zoals de situatie vandaag is: (Landen -) Leuven - Bordet - Luxemburg - Schaarbeek en Eigenbrakel - Etterbeek - Luxemburg.
In welke maten de uren zelf veranderd zijn, weet ik niet.
IC17/27: IC17 van/naar Dinant zou volgens de website nog steeds van Schuman via Bordet naar de luchthaven rijden, wat dus niet kan. IC27 van/naar Charleroi (via Etterbeek) zou doorgetrokken worden tot Schaarbeek.
S5: Opgesplitst in Mechelen - Luxemburg (via Merode) en (Schuman -) Luxemburg - Halle (- Edingen). Deze zouden dus gewoon om het half uur rijden, wat dus een verdubbeling van de frequentie tussen Mechelen en Brussel-Luxemburg van vandaag betekent. Edingen en Schuman worden slechts 1 keer per uur bediend door S5. Trouwens: je kan met S5 tussen Luxemburg en Schuman slechts in 1 richting meerijden, namelijk richting Luxemburg.
S9 (P-verbinding): zoals de situatie vandaag is: (Landen -) Leuven - Bordet - Luxemburg - Schaarbeek en Eigenbrakel - Etterbeek - Luxemburg.
In welke maten de uren zelf veranderd zijn, weet ik niet.
Re: Dienstregeling december 2015
Volgens een antwoord van de minister op parlementaire vragen gaan er desiro's rijden vanuit Turnhout ipv de varkensneuzen. Dit wegens het niet gehomologeerd zijn van het gemoderniseerd stel.(bron RTV)
Re: Dienstregeling december 2015
Ik zie toch iets anders, of het moet zijn dat het intussen veranderd is?trainlovertje schreef:Dienstregeling van de treinen die door de Schuman-Josaphattunnel hadden moeten rijden, is aangepast op de website van NMBS. Ik stel het volgende vast:
IC17/27: IC17 van/naar Dinant zou volgens de website nog steeds van Schuman via Bordet naar de luchthaven rijden, wat dus niet kan. IC27 van/naar Charleroi (via Etterbeek) zou doorgetrokken worden tot Schaarbeek.
S5: Opgesplitst in Mechelen - Luxemburg (via Merode) en (Schuman -) Luxemburg - Halle (- Edingen). Deze zouden dus gewoon om het half uur rijden, wat dus een verdubbeling van de frequentie tussen Mechelen en Brussel-Luxemburg van vandaag betekent. Edingen en Schuman worden slechts 1 keer per uur bediend door S5. Trouwens: je kan met S5 tussen Luxemburg en Schuman slechts in 1 richting meerijden, namelijk richting Luxemburg.
S9 (P-verbinding): zoals de situatie vandaag is: (Landen -) Leuven - Bordet - Luxemburg - Schaarbeek en Eigenbrakel - Etterbeek - Luxemburg.
In welke maten de uren zelf veranderd zijn, weet ik niet.
- IC 17 / 27: volledig zoals vandaag, dus beperkt tot Schaarbeek en Luxemburg
- S5: inderdaad opgesplitst in twee delen (beide wel tot Luxemburg en niet Schuman), maar ik zie wel geen spoor van die halfuursfrequentie?
- S9: inderdaad krak zoals vandaag, dus P-treinen in één enkele richting (twee vanuit Leuven/Landen, twee vanuit Eigenbrakel, niets in de tegenrichting).
Re: Dienstregeling december 2015
Volgens RTV (Regionale TV Kempen-Mechelen) zal vanaf 13 december (14) de verbinding Turnhout-Brussel-Binche met Desiro gereden worden.
Dit omdat de homologatie van de gerenoveerde varkensneuzen op zich laat wachten.
Zal dan ook de verbinding Turnhout-Antwerpen met Desiro gereden worden, ook in het Week-end?
Wordt dan misschien ook gekoppeld met de L Antwerpen-Mol? Aankomst uit Turnhout in Antw: x.12 -- x.25 vertrek naar Mol;
aankomst uit Mol: x.35 -- x.48 vertrek naar Turnhout.
In geval van koppeling, spaart men een treinstel + bemanning uit.
Wat in de piekuren? De dubbeldekkers en lange M4-stellen zullen toch blijven.
Dit omdat de homologatie van de gerenoveerde varkensneuzen op zich laat wachten.
Zal dan ook de verbinding Turnhout-Antwerpen met Desiro gereden worden, ook in het Week-end?
Wordt dan misschien ook gekoppeld met de L Antwerpen-Mol? Aankomst uit Turnhout in Antw: x.12 -- x.25 vertrek naar Mol;
aankomst uit Mol: x.35 -- x.48 vertrek naar Turnhout.
In geval van koppeling, spaart men een treinstel + bemanning uit.
Wat in de piekuren? De dubbeldekkers en lange M4-stellen zullen toch blijven.
Re: Dienstregeling december 2015
Betekent dit dan dat er varkensneuzen uit de omloop gaan of zullen ze gewoon ergens anders worden ingezet?
Re: Dienstregeling december 2015
Net de 2266 zien passeren met de eerste Desiro die al "S3 Dendermonde" toonde maar de tweede nog "2266 Dendermonde". Hopelijk zal het daar ook geen jaar of langer duren voor ze allemaal aangepast zijn, zoals de oude softwareversie (met schermen zonder realtime info) die nog steeds in een groot aantal stellen te vinden is...
Re: Dienstregeling december 2015
die versie zonder realtime versie heeft niets met het stel te maken maar alles met de TBG, het heeft te maken met de manier van activeren. Alle desiro's kunnen de realtime weergeven normaal. Doch sommige TBG verkiezen nog de oude versie omdat de nieuwe versie op bepaalde lijnen nog is durft (maar meestal wel zelf herstellend met wat geduld) doorslaan. Voorbeeld hiervan zijn de treinen die op korte tijd 2 x kortbij een zelfde plaats langskomen zoals Aalst, Brussel Dendermonde die nabij Bockstael heel soms nog eens de mist in gaan.
Nog effe opmerkingen dat ondanks de eenvoudige structuur van die SIV sommige mensen altijd problemen blijven hebben met iets dat op een pc gelijkt. Zeker bij anciens waar je PC-analfabeten hebt zitten (al moeten sommige jongeren niet onderdoen).
Nog effe opmerkingen dat ondanks de eenvoudige structuur van die SIV sommige mensen altijd problemen blijven hebben met iets dat op een pc gelijkt. Zeker bij anciens waar je PC-analfabeten hebt zitten (al moeten sommige jongeren niet onderdoen).
-
- Berichten: 2403
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2015
Dienstregeling is inderdaad opnieuw gewijzigd.Steve schreef:Ik zie toch iets anders, of het moet zijn dat het intussen veranderd is?
- IC 17 / 27: volledig zoals vandaag, dus beperkt tot Schaarbeek en Luxemburg
- S5: inderdaad opgesplitst in twee delen (beide wel tot Luxemburg en niet Schuman), maar ik zie wel geen spoor van die halfuursfrequentie?
- S9: inderdaad krak zoals vandaag, dus P-treinen in één enkele richting (twee vanuit Leuven/Landen, twee vanuit Eigenbrakel, niets in de tegenrichting).
Wat ik zonet zag is dat IC 17 en IC 27 wel beide tot Schaarbeek zullen rijden, en dat de S5-halfuurfrequentie enkel geldig is op het gedeelte Brussel-Luxemburg - Halle.
Re: Dienstregeling december 2015
van de nieuwssite Nnieuws :Davy schreef:Betekent dit dan dat er varkensneuzen uit de omloop gaan of zullen ze gewoon ergens anders worden ingezet?
vanaf 15 december op de verbinding Turnhout-Binche : 10 treinen per dag tijdens de week met desiro's. De nieuwe P-treinen Mol-Brussel zullen ook met Desiro's rijden.
Op de verbinding Turnhout-Antwerpen : binnen 2 weken 15 Desiro's per dag tijdens de week, in het weekend alleen nog maar Desiro's.
Dit tot de gerenoveerde varkensneuzen commercieel inzetbaar zijn.
Re: Dienstregeling december 2015
Vanaf 7 dec zou alles in de routeplanner moeten zitten:
http://www.belgianrail.be/nl/corporate/ ... _2015.aspx
http://www.belgianrail.be/nl/corporate/ ... _2015.aspx
Re: Dienstregeling december 2015
Waar kan men de dienstregelingen van S baan net Brussel terugvinden en downloaden?
Re: Dienstregeling december 2015
http://www.belgianrail.be/nl/klantendie ... lders.aspxferry schreef:Waar kan men de dienstregelingen van S baan net Brussel terugvinden en downloaden?
Re: Dienstregeling december 2015
Ik ben wel benieuwd waar ze al die Desiro's (voor de Kempen, S-treinen lijn 26) gaan halen. Of m.a.w. wie de sprinters, MW 41 en 800's krijgt...