BVG1988 schreef:P8955 reed gisteren met HLE 18 + M5 i.p.v. 21/27 met M4
Klopt. RE7901 was die ochtend niet uitgereden door onbekende reden. Die is pas om 15u vertrokken uit de bundel van Kortrijk richting Schaarbeek. Daar deze te nipt aankwam wouden ze het risico niet nemen om RT te maken en hebben ze de treinstammen van E8902 en E8955 omgewisseld.
E8902 = normaal: 10M5 + 1xT18 / 21/09: 8xM4 + 1xT21
E8955 = normaal: 8xM4 + 1xT21 / 21/09: 10xM5 + 1xT18
Van die stuurrijtuigen zijn er toch genoeg om dat op te vangen. Die combinaties van M6 en i11 zie je voornamelijk op de 23xx en 28xx. Op Knokke en Blankenberge is het nog gewoon met M6 stuurrijtuigen.
Zijn er niet meer rijtuigen over sinds het wegvallen van de IC naar Maastricht/Visé, die meestal gereden werd met stammetjes van 8 I11'en? Buiten twee stammen van 10 rijtuigen op de IC Kortrijk-welkenraedt zit je nu immers bijna uitsluitend met stammen van 12 rijtuigen, waardoor je in totaal misschien iets minder stuurstandrijtuigen nodig hebt.
Ik weet dat er op de IC23/23A 4 I11-stuurposten (waarvan de helft ook in het weekend rijdt) in gebruik zijn en dat er op de p-treinen ook nog 2 zijn denk ik. Er zijn 2 p-treinen dat rijden van Brussel-Zuid naar Visé.
BVG1988 schreef:Ik weet dat er op de IC23/23A 4 I11-stuurposten (waarvan de helft ook in het weekend rijdt) in gebruik zijn en dat er op de p-treinen ook nog 2 zijn denk ik. Er zijn 2 p-treinen dat rijden van Brussel-Zuid naar Visé.
Gisteren gezien dat de studententrein Poperinge - Leuven met 4 stellen Break werd gereden. Dat is normaalgezien toch M6?
De trein volgde wel een afwijkende route door de werkzaamheden rond Deinze. Aparte gewaarwording om in 1 ruk van Kortrijk naar Leuven te sporen (via Oudenaarde en Zottegem), met zelfs in Brussel geen stop terwijl we wel door de noordzuid zijn gereden.
Inderdaad normaal een M6-stam. Hoe dan ook de grote terugkeer van de MS80 in Poperinge - ik denk niet dat er nog geweest waren sinds de nieuwe dienstregeling.
Was je trein overigens niet een heel pak te vroeg in Leuven? De route via Brussel is al ietsje korter dan die via Gent/Mechelen, en dan moet je ook nog eens heel wat tijd gewonnen hebben door het wegvallen van alle stops onderweg...