NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Die deuren sluiten zo snel. Dat tussen actie (geklemde persoon) en reactie (deur terug open) een pijnlijk moment zit. Als de deuren trager zouden sluiten heeft due gevoelige boord meer tijd om te reageren. Doch traag sluitende deuren zijn net niet gewenst.
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Winston »

Steven,

Weet jij toevallig waarom er in Gouvy tegenwoordig zoveel Desiro's staan op het afstel spoor. Ik krijg nauwelijks antwoord van het personeel. De een zegt teveel materiaal, de ander zegt Kinkempois is vol en wij hebben voldoende capaciteit de ander zegt vanwege criminaliteit. Ja en dan ben je niet veel verder

Hopelijk weet jij iets meer

Wim
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

De verdeling van materieel over de verschillende vormingen is niet mijn werk en daar heb ik dus geen zicht op. Materieel zit in vaste omlopen zodat op de juiste moment op de juiste plaats het voorziene materieel klaar staat.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door groentje »

Het zou heel goed een combinatie van al die zaken kunnen zijn. Om eens wat te gaan schilderen is Gouvy toch wel een heel eind verder rijden dan Luik of Liers, ik kan me dus voorstellen dat Gouvy veiliger is. En dat Luik geen plaats heeft, dat is ook al langer zo, en da's een van de redenen waarom Liers is uitgebouwd.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door nahoj »

De werkplaats van Kinkempois zit inderdaad goed vol, maar dat ligt hoegenaamd niet aan Desiro's, dus dat is alvast niet de reden.
Die andere twee geopperde redenen sluit ik niet uit als onmogelijk.

Hoeveel staan er daar misschien (en op welk moment)?
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Winston »

Nahoy

Door de week staan er 3 stammen op het afstel spoor en in het weekend 6 tot 7 stuks. Dit allemaal van de reeks 085.

Aan een ieder bedankt voor de ontvangen informatie

Wim
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Dus drie motorstellen tijdens de week en 6 a 7 motorstellen in het weekend? Een kwestie van duidelijkheid want de meeste spreken over een stam bij gesleepte treinen van rijtuigen.
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Winston »

Goed dan

Door de week een 3 stel Desiro's en in het weekend 6 tot 7 stuks. Rond 11.30 ga ik naar Gouvy toe om opnames te maken en zal dan ook vanaf het viaduct een opname maken van het totale overzicht.

Op ieder oneven uur 6 voor half en 4 over half staat er een CFL loc met 3 NMBS rijtuigen en dan mag ik niet fotograferen. Dit gelet op de veiligheid en ben het daar helemaal mee eens. Ook ik moet er aan geloven om een veiligheidsjas aan te hebben. zo niet dan kom ik er niet op. De twee CFL komen elkaar tegen nabij Courtil/Honvelez.

Overigens is men tussen Honvelez en Salm Chateau bezig met netten te spannen tegen de rots wanden om vallende stenen tegen te houden. Een klus die al ruim een half jaar bezig is.

Foto's volgen dus vanmiddag en zal opnames plaatsen.

Wim
Afbeelding
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Terminus »

Is de aanwezigheid van al dat materieel niet gewoon te verklaren? Er is nu ook 's ochtends een P-trein Luik-Gouvy. Dat materieel staat daarna dan ergens in de bundel van Gouvy. Rijdt dat schooltreintje Gouvy- Trois-Ponts nog? Vermoedelijk keert ook dat materieel daarna leeg terug naar Gouvy.

In het weekend staat daar dan nog (extra) het materieel van de P-treinen Gouvy - Liers vv, allemaal verzekerd door Desiro's.
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Winston »

Terminus,

Ik zou het niet weten, weet wel dat er begin vorig jaar een enquête is gehouden o a door de gemeente Gouvy en Trois Pont over het spoor gebeuren en dat men klaagde over de slechte verbinding en ook sprak men van de vlees in blik verbinding. Misschien dat dit er mee te maken heeft.

Sinds de nieuwe dienst regeling zijn de AM96 en de reeks 8/19 verdwenen en rijden er nu dus d Desiro buiten de CFL serie 30. Echter deze zullen ook gaan verdwijnen en ook vervangen gaan worden zodra het stroomgebeuren is aangepast en andere zaken.

Wim
Afbeelding
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Winston »

Ja ik was dus rond 12.00 uur op station Gouvy en na mij te hebben gemeld en gevraagd om foto's te mogen maken kon ik mijn ronde doen. Momenteel staan er dus 5 t w 08530, 08544, 08582, 08585 en de 08589. Er zou nog een zesde moeten komen maar men wist dit niet zeker. Misschien dat de middag ploeg nog iets nader zou horen werd er mij verteld.

Hierbij wat opnames door mij gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fijn weekend allen

Wim
Afbeelding
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Terminus »

De aanwezigheid van Desiro's in Gouvy is ook handig om in te vallen wanneer een HLE 30 in panne valt. Mijn laatste 3 reizen op de lijn waren niet echt een succes en 2 van de 3 keer is een Desiro ingevallen voor de voorziene getrokken trein.

(Over het comfort op de lijn: indien sommige treinen een extra rijtuig zouden krijgen, zouden er misschien al veel minder klachten zijn? Ik hoorde trouwens van een collega dat er vorige week 2 stammen waren met 2 I10A-rijtuigen, waarbij er dus telkens 1 gedeklasseerd was. Niet oninteressant voor de aandachtige reiziger tweede klasse.)
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door The_Knitter »

Met de studentenverplaatsing op zondagmiddag heb ik al diverse keren gezien dat er in hooguit Coo (rg Luik) al diverse staanplaatsen zijn in de IR
Klassiekje
Berichten: 561
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Klassiekje »

08203, 04 en 05 gespot in Bundel Oostende.

08203 en 08204 daarna ook in Denderleeuw gezien, waarschijnlijk testrit.
Desirotje
Berichten: 148
Lid geworden op: 17 aug 2014, 15:59
Locatie: FDD

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Desirotje »

Volgens Wallorail komt de laatste Desiro op 19 maart 2015 in België binnen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Plaats reactie