Renovatie AM75 ?
Re: Renovatie AM75 ?
Volgens mij is er technisch gezien veel mogelijk maar is dit gewoon nog niet aangepast in de regelgeving.
Re: Renovatie AM75 ?
De regelgeving is momenteel erg restrictief: naar Roosendaal mogen enkel varkensneuzen of losse sprinters. Breaks mogen wel naar Maastricht, maar nog niet naar Roosendaal.
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: Renovatie AM75 ?
Losse sprinters, dus maar één stel? Toen ten tijde van de Benelux die niet reed enzo, hebben er dubbele Sprinters naar Roosendaal gereden.
Re: Renovatie AM75 ?
Ik heb die periode een drietal keer de vervangende IC genomen en dat was telkens maar 1 sprintertje.
Re: Renovatie AM75 ?
Das raar! In het interne boekje B & You staat er een heel artikel over de modernisering van de 800!steamdriven schreef:Voor wat het waard is:
Een week of twee geleden nog Permanente Vorming gehad en daar zei de tosci dat er van de renovatie niets in huis zal komen. Volgens hem: De verantwoordelijken willen hun handtekening niet zetten en dus in 2017 ten laatste eruit. Het exemplaar dat gemoderniseerd is in CW Mechelen werd door hem afgedaan als "bezigheidstherapie".
Re: Renovatie AM75 ?
Ik kan ook zeggen dat zowat alle ingenieurs van de nmbs die ik spreek ronduit tegen dit project zijn. Helaas beslissen de ingenieurs niet...260689 schreef:Das raar! In het interne boekje B & You staat er een heel artikel over de modernisering van de 800!steamdriven schreef:Voor wat het waard is:
Een week of twee geleden nog Permanente Vorming gehad en daar zei de tosci dat er van de renovatie niets in huis zal komen. Volgens hem: De verantwoordelijken willen hun handtekening niet zetten en dus in 2017 ten laatste eruit. Het exemplaar dat gemoderniseerd is in CW Mechelen werd door hem afgedaan als "bezigheidstherapie".
Re: Renovatie AM75 ?
Dit is precies één van de grote drama's van de spoorwegen...Shrek schreef: Helaas beslissen de ingenieurs niet...
Re: Renovatie AM75 ?
Die treinstellen horen thuis in een museum. Ik snap echt niet welke pipo het in zijn/haar hoofd gehaald heeft om de reeks 800 (die tegen de 40 jaar aanlopen of zelfs al zijn), nu nog te moderniseren...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Renovatie AM75 ?
Wat is het alternatief: 176 nieuwe rijtuigen? Wie zal dat betalen, wie heeft zoveel geld? hoorde ik mijn vader wel eens neuriën. Ik denk niet dat de huidige treindienst mogelijk is, als je een dergelijke reeks gewoon aan de kant schuift.LML schreef:Die treinstellen horen thuis in een museum. Ik snap echt niet welke pipo het in zijn/haar hoofd gehaald heeft om de reeks 800 (die tegen de 40 jaar aanlopen of zelfs al zijn), nu nog te moderniseren...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Renovatie AM75 ?
Het alternatief is een kleine revisie geven aan die stelletjes die in de Leuvense bundels staan en stoppen met klassiekjes naar de sloper te brengen. Daarmee geraak je al een heel eind, de enkele desiro's die nog moeten instromen zorgen voor de rest.overweg13 schreef:Wat is het alternatief: 176 nieuwe rijtuigen? Wie zal dat betalen, wie heeft zoveel geld? hoorde ik mijn vader wel eens neuriën. Ik denk niet dat de huidige treindienst mogelijk is, als je een dergelijke reeks gewoon aan de kant schuift.LML schreef:Die treinstellen horen thuis in een museum. Ik snap echt niet welke pipo het in zijn/haar hoofd gehaald heeft om de reeks 800 (die tegen de 40 jaar aanlopen of zelfs al zijn), nu nog te moderniseren...
Re: Renovatie AM75 ?
Die hardnekkige geruchten blijven dus de kop op steken. Wellicht wishful thinking.steamdriven schreef:Voor wat het waard is:
Een week of twee geleden nog Permanente Vorming gehad en daar zei de tosci dat er van de renovatie niets in huis zal komen. Volgens hem: De verantwoordelijken willen hun handtekening niet zetten en dus in 2017 ten laatste eruit. Het exemplaar dat gemoderniseerd is in CW Mechelen werd door hem afgedaan als "bezigheidstherapie".
De beslissing om alle 44 vierledige te moderniseren is jàren geleden genomen op het hoogste niveau, en tot op heden niet ingetrokken.
De werken zijn reeds begonnen op de twee stellen die het prototype zullen volgen.
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Renovatie AM75 ?
Op de site http://ovtijden.com/ zie ik toevallig de P7200 vanochtend gepubliceerd vanuit Roosendaal met twee MR80 Breaks als materieel. Zie schermafbeelding, waarop bijna onderaan ook de gewone L-trein naar Puurs met twee MR75 staat vermeld. Eerste kolom zijn de treinnummers. Ik was me al niet bewust van de omstandigheid dat de P7200 tegenwoordig blijkbaar vanaf Roosendaal rijdt (met een stilstand in Essen op spoor 1 van 10 minuten, zie ik in de NMBS treinplanner), maar ik neem toch aan dat het dan in Nederland waarschijnlijk slechts één enkele MR86 Sprinter is, waarbij dan die 10 minuten in Essen voorzien zullen zijn voor het alsnog op lengte brengen van de trein ...Het is een week geleden dat FLV-FGSP schreef:De regelgeving is momenteel erg restrictief: naar Roosendaal mogen enkel varkensneuzen of losse sprinters. Breaks mogen wel naar Maastricht, maar nog niet naar Roosendaal.
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Renovatie AM75 ?
Op een soortgelijke site http://vertrektijden.rijdendetreinen.nl/ wordt zelfs de L-trein die zo dadelijk moet vertrekken met (een) Break voorgesteld.
Maar ik denk dat deze verkleedpartij misschien wel bij het carnaval hoort?
Gimme a Break!
Het kan blijkbaar nog gekker (of het is omdat er ook ánders uitgedoste Traxxen meedoen):
Gimme a Break!
Het kan blijkbaar nog gekker (of het is omdat er ook ánders uitgedoste Traxxen meedoen):
Re: Renovatie AM75 ?
Lijkt me duidelijk een fout. 7200 bestaat normaal gesproken uit één MS75, en is de terugrit van de 2555.