Trein30 schreef:Ondertussen zijn 766, 759, 754 en 758 er dus al uit - 758 zag ik afgelopen zaterdag nog te Luik-Guillemins, op wat haar allerlaatste dag in bedrijf bleek te zijn. Heb ik dus maar enkele fotootjes van genomen...
Volgens mij hadden ze deze beter naar Italië verkocht waar ze de nog oudere AM54 die vol graffiti hangen konden vervangen.
Ze zijn nog niet verkocht. Maar lang zal dat niet meer duren.
En wellicht wordt het toch sloper. Als er nergens interesse is... Bovendien zie ik die stellen in geen enkel West-Europees land nog een nieuw indienststellingsattest verkrijgen.
Veel kans dat een nationale veiligheidsinstantie bezwaren zal hebben wegens het niet voldoen aan de laatste STI's, bij een eerste vraag om indienststelling.
nahoj schreef:Veel kans dat een nationale veiligheidsinstantie bezwaren zal hebben wegens het niet voldoen aan de laatste STI's, bij een eerste vraag om indienststelling.
Wat zijn STI's?
Er is vanzelfsprekend geen ECTS of zo aan boord, maar dat moet hoe dan ook op alle treinen worden ingebouwd op termijn.
Ik had misschien beter "TSI" (Technical Specifications for Interoperability) geschreven dan het Franse "STI". Dit is Europese regelgeving voor technische vereisten voor spoorwegen, ten behoeve van de interoperabiliteit. http://www.era.europa.eu/Core-Activitie ... tions.aspx
Bibke schreef:Als ik me niet vergis zijn dit stellen met grote schade die niet meer economisch verantwoord herstelbaar gezien is.
Bwa, stuur die naar Roemenië en dan komen ze als nieuw terug. Die hebben al sterke ombouwacties ondernomen met bestaand materieel, dus hier zouden ze ook nog wel iets van kunnen maken.
Bibke schreef:Als ik me niet vergis zijn dit stellen met grote schade die niet meer economisch verantwoord herstelbaar gezien is.
U vergist zich.
De 5 stellen in Stockem zijn in commerciële dienst en op eigen kracht naar ginder gereden.
De enige reden voor buiten-dienst-stelling is dat ze overbodig zijn geworden, en hun revisielimiet bereikt/overschreden hebben.
Er zullen er nog volgen.
Kunnen ze die klassiekjes niet gebruiken i.p.v. de 800'en, die klassiekjes zien er toch nog tensminste een beetje deftig uit. Zet die 800'en maar aan de kant.