De langst levende klassiekjes

Alles over reizigerstreinen in België.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door nahoj »

msts.be schreef:
Trein30 schreef:Ondertussen zijn 766, 759, 754 en 758 er dus al uit - 758 zag ik afgelopen zaterdag nog te Luik-Guillemins, op wat haar allerlaatste dag in bedrijf bleek te zijn. Heb ik dus maar enkele fotootjes van genomen...
Deze klassiekjes hebben een tussenstop gemaakt in de oude vorming in Stockem, voor ze definitief aan het eind van de rit bij Recylux aankomen:
http://wallorail.be/index.php/materiel/ ... e-continue

Volgens mij hadden ze deze beter naar Italië verkocht waar ze de nog oudere AM54 die vol graffiti hangen konden vervangen.
Ze zijn nog niet verkocht. Maar lang zal dat niet meer duren.
En wellicht wordt het toch sloper. Als er nergens interesse is... Bovendien zie ik die stellen in geen enkel West-Europees land nog een nieuw indienststellingsattest verkrijgen.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door LHOON »

nahoj schreef: Bovendien zie ik die stellen in geen enkel West-Europees land nog een nieuw indienststellingsattest verkrijgen.
Wat is er dan mis mee? Toch niet op de draad versleten, en voor enkele jaren nog een facelift gekregen.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door nahoj »

Veel kans dat een nationale veiligheidsinstantie bezwaren zal hebben wegens het niet voldoen aan de laatste STI's, bij een eerste vraag om indienststelling.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door LHOON »

nahoj schreef:Veel kans dat een nationale veiligheidsinstantie bezwaren zal hebben wegens het niet voldoen aan de laatste STI's, bij een eerste vraag om indienststelling.
Wat zijn STI's?

Er is vanzelfsprekend geen ECTS of zo aan boord, maar dat moet hoe dan ook op alle treinen worden ingebouwd op termijn.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door nahoj »

LHOON schreef:Wat zijn STI's?
Ik had misschien beter "TSI" (Technical Specifications for Interoperability) geschreven dan het Franse "STI". Dit is Europese regelgeving voor technische vereisten voor spoorwegen, ten behoeve van de interoperabiliteit.
http://www.era.europa.eu/Core-Activitie ... tions.aspx
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Bibke »

Als ik me niet vergis zijn dit stellen met grote schade die niet meer economisch verantwoord herstelbaar gezien is.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door msts.be »

Bibke schreef:Als ik me niet vergis zijn dit stellen met grote schade die niet meer economisch verantwoord herstelbaar gezien is.
Bwa, stuur die naar Roemenië en dan komen ze als nieuw terug. :lol: Die hebben al sterke ombouwacties ondernomen met bestaand materieel, dus hier zouden ze ook nog wel iets van kunnen maken.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door nahoj »

Bibke schreef:Als ik me niet vergis zijn dit stellen met grote schade die niet meer economisch verantwoord herstelbaar gezien is.
U vergist zich.
De 5 stellen in Stockem zijn in commerciële dienst en op eigen kracht naar ginder gereden.
De enige reden voor buiten-dienst-stelling is dat ze overbodig zijn geworden, en hun revisielimiet bereikt/overschreden hebben.
Er zullen er nog volgen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Shrek »

Treintjes die nog perfect 5 jaar zouden kunnen rondrijden met een kleine revisie... Zonde.
Eimai
Berichten: 801
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Eimai »

Kunnen ze die klassiekjes niet gebruiken i.p.v. de 800'en, die klassiekjes zien er toch nog tensminste een beetje deftig uit. Zet die 800'en maar aan de kant.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door nahoj »

Een veel betere benadering: de noodzakelijke middelen van de overheid om meer trein-km te bollen.

Maar dat is dromen.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door nahoj »

Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Dieselfreak »

Was het maar waar..
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Desirotje
Berichten: 148
Lid geworden op: 17 aug 2014, 15:59
Locatie: FDD

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Desirotje »

nahoj schreef:De rode klassiekjes komen terug!
http://treinfoto2000.be/december2014/AM ... 122014.JPG
Hahaha, Schitterend, hopelijk laten ze deze zo verder rijden! :lol:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Dieselfreak »

Deze avond tijdens het journaal op één was in een punt over de NMBS wéér een roodje te zien (als ik het goed gezien heb stel 185).
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie