NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Olivier_Doorne
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 aug 2014, 09:22
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Olivier_Doorne »

Blijft de aanduiding van bestemming aan de voor en zijkant bipuiten de trein heel de tijd aan staan terwijl ze rijden. Of is dit enkel bij aankomst aan een halte.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Aan de buitenkant dooft de aankondiging wel eens tijdens de rit heb ik willen merken.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steve »

En hoe zit dat eigenlijk met de M6? Ik zie bijna nooit tekst op die schermen, maar ik kruis ze dan ook vooral buiten de stations. Ik zie in ieder geval geen reden waarom de tekst uitgeschakeld zou worden bij de stations? Het kan bijvoorbeeld erg nuttig zijn als je een aansluiting moet halen en je met een andere trein tegelijkertijd het station nadert.
Eimai
Berichten: 801
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Eimai »

Steven schreef:Aan de buitenkant dooft de aankondiging wel eens tijdens de rit heb ik willen merken.
Inderdaad, paar honderd meter na een stopplaats verdwijnt de aanduiding weer, om dan weer te verschijnen ongeveer op het ogenblik dat je de aankondiging in de trein hoort. Als treinbestuurder kan je het 's nachts zien als die aan- of uitgaat omdat de oranje schijn van die displays zichtbaar is in de stuurpost.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

inderdaad, die weerkaatsing kan je zien in de stuurpost, de oranje reflectie is zichtbaar tegen de zonnewering.
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door AlexNL »

In Nederland dooft bij SGMm (de 'oude sprinter') de aankondiging ook tussen de stations, bij SLT (de nieuwe sprinters) blijft deze voor zover ik weet branden. Wat er de gedachte achter is is mij niet helemaal duidelijk, misschien heeft het te maken met lichtinval in de cabine/lichtvervuiling?

Bij Haagse stadsbussen zie ik dat het display gedimd is tussen haltes, maar oplicht naar volle helderheid wanneer de bus nabij de halte komt.
wattman
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:48

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door wattman »

AlexNL schreef: Bij Haagse stadsbussen zie ik dat het display gedimd is tussen haltes, maar oplicht naar volle helderheid wanneer de bus nabij de halte komt.
Dit verschijnsel heb ik nog nooit waargenomen.
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Winston »

Vandaag op de algemene stakings dag stonden er een viertal Desiro's in Gouvy. Iets wat ongekend is. De hle uit de reeks 18/19 is gisterenmiddag toch vertrokken. Op Gouvy staan nu de 08507, 08510, 08515 en de 08582. Volgens mij is de 08582 vrij nieuw. Heb eens naar de wielstellen en de onderkant staan kijken maar deze zien er uit alsof hij net in dienst is genomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wim
Afbeelding
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Winston »

Ik heb een vraag en hopelijk kan iemand mij helpen:

Er zijn totaal 305 Desiro's besteld. Hiervan worden er 150 bij Siemens gebouwd en 155 bij Bombardier?

Maar mijn vraag is hoe is de nummering van de serie 08001 - 08210. Je hebt de reeks 085 welke o a in Gouvy komen en die ik dus zie staan dagelijks. Maar waar worden deze 085 gebouwd en nogmaals hoe is de nummering zoals eerder aangegeven en waar worden die gebouwd.

Ik hoop te mogen horen

Wim
Afbeelding
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door dentheo »

Ik heb ooit begrepen dat ALLE 085xx ( tweespanningsversie ) van Siemens komen.
Theo
Groeten vanop de Heide
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door nahoj »

Alle 95 tweespanningsstellen, genummerd 08501-08595, komen uit Duitsland.
Alle 210 eenspanningsstellen, genummerd 08001-08210, komen uit Brugge, uitgezonderd de eerste 10.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door The_Knitter »

Zaterdag is er weer een 085xx naar België gekomen, en zag de 08587 zojuist in Antwerpen naar Charleroi vertrekken. Die levering is dan bijna klaar zeker?
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Winston »

Ik kreeg gisteren onderstaande foto toegestuurd van een Belg. spoorvriend. Een mooie dubbele levering dus

http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... ?4,7238359

Wim
Afbeelding
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door dentheo »

En van twee fabrikanten.... Siemens en Bombardier.
En ik die dacht dat de Desiro's van Siemens Krefeld kwamen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Asterix »

De NMBS gaat 60 miljoen euro schadevergoeding eisen van Siemens voor de mangelende Desiro's, melden verschillende kranten vandaag.

-20 miljoen voor de zogenaamde 'categorie 1-defecten' die een onmiddellijke herstelling eisen
-20 miljoen voor de zogenaamde 'categorie 2-defecten' waarvoor de trein de avond zelf nog naar een werkplaats moet
-20 miljoen voor minder dringende defecten.

Het zou vooral gaan om defecten aan de airco, de deuren, het koppelingsmechanisme en de ETCS/GSM-R. Niettegenstaande de trein al op 80 punten door Siemens werd aangepast....
Plaats reactie